Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 10:10

9
فروردین
آغاز واکسیناسیون کرونا برای مبتلایان به یک اختلال

آغاز واکسیناسیون کرونا برای مبتلایان به یک اختلال

سعیده غفاری مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران از آغاز واکسیناسیون کرونای مبتلایان به اوتیسم خبر داد.

فارس نوشت: مدیرعامل انجمن اوتیسم از آغاز واکسیناسیون کرونا برای افراد مبتلا به اوتیسم خبر داد.

سعیده غفاری مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران از آغاز واکسیناسیون کرونای مبتلایان به اوتیسم خبر داد.

وی با بیان اینکه کمک‌ها به بیماران اوتیسم در راستای تعریف بیماران در دسته بیماران خاص بوده که این موضوع در مجلس دهم مصوب شد،ارایه هرگونه امکانات نیز در این راستا انجام می‌شود. خوشبختانه وزارت بهداشت نیز در این زمینه همکاری مناسبی داشته است.

غفاری با بیان اینکه برای مهم‌ترین عامل برای پیشگیری از ابتلا به کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی است گفت: متاسفانه فرزندان مبتلا به اوتیسم این تبحر و توانایی را ندارند تا بتوانند خود را از عوامل ابتلا مصون نگه دارند لذا این افراد در باید در اولویت تزریق واکسن قرار می‌گرفتند.

مدیرعامل انجمن اوتیسم با اشاره به شیوه نامه‌های معاونت درمان توضیح داد: در گذشته در شیوه‌نامه وزارت بهداشت افراد دریافت کننده واکسن باید ۱۸ سال سن می‌داشتند که این محدودیت در شیوه نامه جدید برداشته شده است و تزریق واکسن برای همه گروه‌های سنی قابل انجام است به شرط اینکه افراد دارای بیماری زمینه‌ای باشند و آلرژی مکرر یا علائم بیماری کرونا را در کنار اوتیسم نداشته باشند.

غفاری با بیان اینکه با پیگیری‌های انجام شده وزارت بهداشت سهیمه‌ای را برای افراد مبتلا به اوتیسم در نظر گرفته است تصریح کرد: تزریق واکسن به شکا رسمی از روز چهارشنبه ۱۲ فرودین انجام خواهد شد و خانواده‌ها باید برای دریافت واکسن فرم‌های مربوطه را از طریق انجمن اوتیم پر کنند.

وی گفت: امیدواریم تا پایان فروردین گروه وسیعی از افراد را واکسینه کنیم و در روز چهارشنبه نیز ۱۵۰ نفر از این افراد واکسن کرونا دریافت خواهند کرد.

برچسب ها: اوتیسم، کودکان اوتیسمی، ویروس کرونا، واکسن کرونا تعداد بازديد: 370 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز