Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 15 اردیبهشت 1403 - 08:42

15
فروردین
10 غذای برتر برای تقویت خلق و خو

10 غذای برتر برای تقویت خلق و خو

هنگامی که خلق و خوی شما تنگ است ، وسوسه می شوید که برای تقویت روحیه خود به غذاهای شیرین و پر کالری روی بیاورید ، اما انتخاب های غذایی بهتری وجود دارد که به تغییر دیدگاه شما کمک کند.هنگامی که خلق و خوی شما تنگ است ،

مترجم : مرضیه عارف

 

تحریریه زندگی آنلاین : هنگامی که خلق و خوی شما تنگ است ، وسوسه می شوید که برای تقویت روحیه خود به غذاهای شیرین و پر کالری روی بیاورید ، اما انتخاب های غذایی بهتری وجود دارد که به تغییر دیدگاه شما کمک کند. ترکیب انتخاب های غذایی مناسب با کاهش استرس ، خواب بهتر و ورزش منظم ممکن است پاسخی به چشم انداز روشن تر و شادتر باشد.

انواع ماهی های روغنی

 ماهی غذای مغذی است و شواهد قانع کننده ای برای تایید این موضوع وجود دارد. مطالعات نشان می دهد که مصرف منظم ماهی باعث کاهش زوال مغز در اثر افزایش سن می شود و ممکن است حافظه را بهبود بخشد. به نظر می رسد این اسیدهای چرب امگا 3 با زنجیره بلند موجود در ماهی مسئول این امر هستند. آنها این کار را با ترویج سیگنال های الکتریکی بین سلولهای عصبی انجام می دهند و به مغز اجازه می دهند تا سریع و آسان با هم ارتباط برقرار کنند. همچنین تصور می شود که مصرف انها برای بهبود خلق خو موثر باشد.

 

شکلات تلخ

 شکلات سرشار از ترکیبات مفید و فلانوئیدهای گیاهی محافظ است و به نظر می رسد شکلات با محتوای کاکائو حداقل 70 درصد باعث افزایش آرامش و بهبود خلق و خو می شود.

سعی کنید شکلات را با حداقل شکر اضافه انتخاب کنید و حتما برچسب های روی آن را مطالعه کنید و فقط از یک یا دو تکه کوچک استفاده کنید و لذت ببرید.

بیشتربخوانید:

تاثیر تغذیه بر سلامت اعصاب و روان

 

تخم مرغ

 تخم مرغ منبع مفید ویتامین D است که این ویتامین برای ایجاد خلق و خوی بهتر بسیار مفید است. این ویتامین تنها در چند منبع غذایی یافت می شود ، اما یکی از قابل اعتماد ترین آنها تخم مرغ و همچنین ماهی های روغنی ، غلات صبحانه می باشد.

 

غذاهای تخمیر شده

 این غذاها که شامل ماست، کفیر، کیمچی ، کلم ترش و کومبوچا می شود ، ممکن است با تغییر تعادل باکتری های روده ، سلامت روده را بهبود بخشد و از این طریق بر سطح هورمون سرتونین تاثیر بگذارد.

 

موز

 موز یک منبع عالی از ویتامین B6 است که برای ایجاد حس خوب مواد شیمیایی مغز از جمله دوپامین و سرتونین مهم است، همچنین منبع خوبی از قندهای طبیعی همراه با فیبر است که به تثبیت سطح انرژی کمک می کند. برخی از فیبرهایی که انها فراهم می کنند به شکل نشاسته مقاوم است ، نوعی که مورد علاقه باکتری های مفید روده ما است.

 

دانه کدو تنبل

 این دانه های کوچک منبع مفیدی از اسید امینه تریپتوفان ، که برای تولید سرتونین مورد نیاز است ، روی و ماده معدنی آرام بخش ، منیزیم را نیز فراهم می کند.

 

گردو

گردو با داشتن برتری نسبت به سایر آجیل ها ، منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا 3 است . خوردن فقط چند عدد در روز ممکن است خلق و خو را بهبود بخشد و افسردگی را کاهش دهد.

 

طیور

 مرغ و بوقلمون منابع عالی پروتئین از جمله اسید آمینه تریپتوفان هستند که برای تولید سرتونین مورد نیاز است. این گوشت بدون چربی همچنین ویتامین B12  و ویتامین B را که در تاخیر شروع بدخلقی موثر هستند را فراهم می کند.

 

لوبیا و حبوبات

 لوبیا وعدس سرشار از فیبر و منبع خوبی از پروتئین گیاهی هستند ، منبع عالی ویتامین Bهستند که ممکن است با افزایش تولید دوپامین و سرتونین به تقویت خلق و خو کمک کنند. گروه B از ویتامین ها نقش مهمی در سیگنال دهی عصبی ایفا می کنند و امکان ارتباط مناسب بین مغز و سیستم عصبی را فراهم می کنند.

آنها همچنین منبع خوبی از روی، منیزیم و آهن هستند که ممکن است روحیه را تقویت کرده و خستگی را کاهش دهد.

 

قهوه

 کافئین موجود در قهوه از اتصال یک ترکیب طبیعی به نام آدنوزین به گیرنده های مغز جلوگیری می کند که این موضوع ما را سرحال تر و هوشیار تر نگه می دارد. کافئین همچنین ترشح دوپامین تقویت کننده خلق وخو را افزایش می دهد.

 

کری تورنس – متخصص تغذیه

BBCgoodfood.com

تعداد بازديد: 37 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست ؟

فیلم روز
تصویر روز