Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 18:44

9
بهمن
آیا جودوسر برای شما خوب است؟

آیا جودوسر برای شما خوب است؟

آیا می خواهید بدانید جو دوسر چه فوایدی دارد و چه چیزی آن را به یک صبحانه سالم تبدیل می کند؟ نیکولا شوبروک و کری تورنس ، متخصصان تغذیه توضیح میدهند که چگونه این ماده می تواند به کاهش وزن

مترجم :مرضیه عارف

 

تحریریه زندگی آنلاین : آیا می خواهید بدانید جو دوسر چه فوایدی دارد و چه چیزی آن را به یک صبحانه سالم تبدیل می کند؟ نیکولا شوبروک و کری تورنس ، متخصصان تغذیه توضیح میدهند که چگونه این ماده می تواند به کاهش وزن و کلسترول کمک کند.

 

جو دو سر چیست؟

جو دوسر یک غلات کامل است و معمولا برای صبحانه به عنوان اوتمیل یا در غذاهای پخته مانند سوپ مصرف می شود .

جو کامل دست نخورده ترین شکل است و پختن آن زمان بیشتری می برد .

جو دو سر غلات کاملی هستند که به آرامی برشته شدند ، بخار پز و صاف شده اند و پوسته بیرونی آن ها برداشته شده است.

جو دو سر فوری کوبیده شده تا نازک تر شود ، سریع تر بپزد و همین طور بدون پخت هم قابل مصرف باشد.

همه این انواع جو کامل هستند ، اما درجه پردازش بر سرعت پخت آنها متفاوت است . جو همچنین به صورت آرد موجود است که اغلب در محصولات پخته شده یا به عنوان یک عامل غلیظ کننده استفاده می شود .

سبوس جو دوسر لایه بیرونی جو دوسر است : غلات کامل نیست اما حاوی فیبر از جمله فیبر محلول است. می توانید سبوس جو را به یک کاسه غلات یا غذاهای پختنی اضافه کنید تا سهم فیبر غذای شما را افزایش دهد.

 بیشتربخوانید:

آشنایی با خواص کینوا این دانه شگفت انگیز

 

 

 

 

مزایای سلامتی جو دوسر شامل موارد زیر است:

بهبود کیفیت رژیم غذایی

کمک به مدیریت کلسترول

کمک به تعادل سطح قند خون

حمایت از سلامت روده

حاوی ترکیبات گیاهی با خواص محافظتی

مدیریت وزن

حمایت از عملکرد گوارش

تعدیل عملکرد سیستم ایمنی

کاهش چربی شکم

مبارزه با سرطان

بیشتربخوانید:

 

 

 

مشخصات غذایی اوتمیل یا فرنی با جو دوسر

یک کاسه با اندازه متوسط (150 گرم ) که با شیر کامل گاو درست شده است :

168 کیلو کالری / 708 کیلوژول

3/7 گرم پروتئین

0/7 گرم چربی

9/19 گرم کربوهیدرات

4/1 گرم فیبر

196 میلی گرم کلسیم

2/1 میلی گرم روی

فراموش نکنید که چه چیزهایی را به عنوان چاشنی استفاده می کنید ، ممکن است تاثیر قابل توجهی بر سهم تغذیه ای فرنی شما داشته باشد.

 بیشتربخوانید:

آشنایی با خواص کینوا این دانه شگفت انگیز

 

 

 

 

10 مزیت برتر جو برای سلامتی

بهبود کیفیت رژیم غذایی: جو دوسر بسیار مغذی است. نه تنها ریز مغذی های مهمی مانند روی، مس، سلنیوم و ویتامین های B را فراهم می کند ، بلکه سرشار از ترکیبات گیاهی ارزشمند مانند ، پپتیدها ، لیپیدها و فیبر ، از جمله نوع خاصی از فیبر به نام بتا گلوکان است. افزودن آنها به رژیم غذایی کیفیت تغذیه شما را بهبود می بخشد و فواید زیادی برای سلامتی شما دارد.

به مدیریت سطح کلسترول کمک می کند: جو دوسر حاوی فیبر محلول به نام بتا گلوکان است که نشان داده شده است ، اگر روزانه 3 گرم یا بیشتر از آن مصرف کنید، سطح کلسترول خون را کاهش می دهد. این کار را با اتصال به کلسترول در دستگاه گوارش شما انجام می دهد و به دفع آن از بدن کمک می کند. یک وعده 40 گرمی جو دو سر 2 گرم بتا گلوکان را تامین می کند.

به تعادل سطح قند خون کمک می کند : بتا گلوکان همچنین برای کمک به مدیریت سطح قند خون مفید است ، مطالعات نشان می دهد که به کاهش سطح گلوکز خون بعد از غذا کمک می کند و حساسیت ما به هورمون کنترل کننده قند خون ، انسولین را بهبود می بخشد.

ممکن است از سلامت روده حمایت کند: جو دوسر سرشار از فیبرهای پری بیوتیک است که رشد و فعالیت های باکتری های مفید روده ما را تحریک می کند و در عین حال از رشد باکتری هایی که مناسب نیستند جلوگیری می کند. فیبر های پری بیوتیک برای ایجاد محیط مفید برای روده ، حفظ عملکرد مناسب روده و به حداقل رساندن التهاب مهم هستند.

حاوی ترکیبات گیاهی با خواص محافظتی هستند: جو کامل منبع خوبی از ترکیبات محافظ به نام پلی فنول است که دارای خواص آنتی اکسیدانی است . یکی از انواع آن ، آونانترامیدها ، ممکن است با افزایش تولید اکسید نیتریک که رگ های خونی را شل می کند و جریان خون را بهبود می بخشد، به کاهش فشار خون کمک کند.

ممکن است به مدیریت وزن کمک کند: جو دوسر منبع کربوهیدرات پیچیده است ، به این معنی که انرژی آزاد سازی کندی را فراهم می کند که باعث افزایش سطح قند خون شما نمی شود. علاوه بر این ، فیبر محلول در جو به بهبود حس سیری ، کاهش نشانه های محیطی برای مقاومت در خوردن کمک می کند.

ممکن است چربی شکم را به حداقل برساند: گنجاندن منابع فیبر محلول ، مانند جو ، در رژیم غذایی معمولی شما ممکن است به کاهش سطح چربی شکم کمک کند. این نوع چربی ممکن است خطری برای سلامتی باشد و شانس ابتلا به بیماری هایی مانند دیابت نوع دوم ، بیماری قلبی و برخی از انواع سرطان را افزایش دهد.

ممکن است عملکرد سیستم ایمنی را تعدیل کند: جو دوسر حاوی چندین ماده مغذی است که در عملکرد سیستم ایمنی بدن ما نقش دارند. اینها شامل فیبر، مواد مغذی مانند روی، آهن ، مس ، سلنیوم و همچنین ترکیبات گیاهی و پروتئین ها هستند.

ممکن است از عملکرد گوارش حمایت کند: مطالعات نشان می دهد که سبوس جو دوسر ممکن است به حمایت از گوارش و کاهش یبوست در افراد مسن کمک کند و نیاز به ملین ها را کاهش دهد.

ممکن است به مبارزه با سرطان کمک کند: برخی از اجزای موجود در جو دوسر ، از جمله پپتیدها ، فیبر و ترکیبات گیاهی ، ممکن است در پیشگیری از برخی سرطان ها از جمله سرطان روده بزرگ کمک کند.

 

آیا جو دوسر فاقد گلوتن است؟

جو دوسر به خودی خود حاوی گلوتن نیست ، اما بیشتر برند های تجاری در تاسیساتی فراوری می شوند که غلات حاوی گلوتن مانند گندم ، چاودار و جو را نیز پردازش می کنند. اگر یولاف یا جو دوسر بیش از حد نزدیک به محصولات گندم رشد کند ، ممکن است آلودگی متقاطع رخ دهد. اگر سلیاک یا عدم تحمل گلوتن دارید ، همیشه برچسب ها را بررسی کنید تا مطمئن شوید که محصول دارای برچسب " بدون گلوتن " است ، این مسئله به شما اطمینان می دهد که جو دوسر بدون خطر آلودگی تولید شده است.

جو دوسر حاوی پروتئینی به نام آونین است که اگرچه از نطر ساختاری شبیه به گلوتن است ، اما به نطر می رسد که اکثر افراد حساس به گلوتن – البته نه همه – آن را به خوبی تحمل می کنند.

 

آیا جو دوسر برای همه بی خطر است؟

جو دوسر برای اکثر افراد بی خطر است ، اگر چه گر در رژیم غذایی خود به فیبر عادت ندارید ، باید آن را به تدریج و کم کم به رژیم خود اضافه کنید تا باعث نفخ و ناراحتی نشود. اگر شرایطی دارید که مدت زمان هضم غذای شما را افزایش می دهد ، باید احتیاط کنید زیرا جو دوسر ممکن است برای رژیم غذایی شما مناسب نباشد. اگر بیماری سلیاک یا حساسیت به گلوتن دارید ، برچسب ها را بررسی کنید تا بدون گلوتن بودن آن را تایید کنید.

 

آیا اوتمیل یا فرنی جو دوسر برای کاهش وزن مفید است؟

به طور بالقوه بله – جو دوسر می تواند یک مکمل خوب و مفید برای رژیم کاهش وزن باشد. این به این دلیل است که فیبر محلول در آن پیام های سیری را تحریک می کند که اشتها را سرکوب کند.

برچسب ها: فیبر، سبوس، جو، غلات، گلوتن، خواص جو، جودوسر تعداد بازديد: 68 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز