Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 06:34

9
مرداد
۹ مکمل غذایی که باید بعد از ۴۰ سالگی مصرف کنید

۹ مکمل غذایی که باید بعد از ۴۰ سالگی مصرف کنید

با ورود به ۴۰ سالگی، شاید متوجه شوید که استخوان‌هایتان کمی بیشتر از قبل سروصدا می‌کنند و ممکن است شب‌ها سخت‌تر به خواب بروید، پوستتان طروات قبل را ندارد و عضلاتتان تحلیل رفته است.

مجموعه‌ای از خطرات مانند افزایش خطر بیماری قلبی نیز در کمین هستند. اما جای نگرانی نیست، چرا که این موارد ناشی از افزایش سن است و با مصرف برخی مکمل‌های غذایی می‌توان آنها را کنترل کرد.

الهه جعفرزاده: در کنار ورزش و پیروی از یک رژیم غذایی متعادل و غنی از میوه‌ها، سبزیجات، دانه‌ها، آجیل و پروتئین‌های بدون چربی و مدیریت استرس، مصرف برخی مکمل‌ها نیز به ارتقای سلامت کمک کرده و از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری می‌کند.

در ادامه ۹ مورد از مکمل‌هایی که نیاز است بعد از ۴۰ سالگی در رژیم غذایی خود بگنجانید، معرفی شده است.

 

۱) امگا ۳

DHA و EPA اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که عمدتاً در منابع دریایی مانند ماهی‌های چرب یافت می‌شوند. این مواد مغذی برای حفظ تری گلیسیرید و فشار خون در محدوده نرمال ضروری هستند.

این مکمل‌ها به ارتقای عملکرد مغز و تقویت بینایی نیز کمک می‌کنند.

بیشتربخوانید:

باید و نباید‌های غذایی قبل خواب

۹ مکمل غذایی که باید بعد از ۴۰ سالگی مصرف کنید

 

۲) ویتامین D

سلامت استخوان برای زنان در سنین نزدیک به ۴۰ و بعد از آن مهم است. ویتامین D یک ماده مغذی ضروری برای تراکم استخوان است. دریافت این ویتامین از طریق رژیم غذایی یا قرار گرفتن در معرض نور خورشید میسّر است. هم‌چنین می‌توان از مکمل‌های دارویی ویتامین D نیز استفاده کرد. ویتامین D، خطر بیماری‌های قلبی عروقی، بخصوص در زنان میانسال، را کاهش می‌دهد.

 بیشتربخوانید:

دلیل بی خوابی در زنان بالای 40 سال چیست؟

۹ مکمل غذایی که باید بعد از ۴۰ سالگی مصرف کنید

 

۳) آهن

کمبود آهن با کم‌خونی یا بدون کم‌خونی برای زنان در دوره پیش از یائسگی رایج است و اغلب نادیده گرفته می‌شود. حتی اگر علائمی از کم‌خونی و فقر آهن ندارید، بد نیست سطح آهن خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که سطح آهن و فریتین (شکل ذخیره‌سازی آهن) در بدنتان پایین نیست.

۹ مکمل غذایی که باید بعد از ۴۰ سالگی مصرف کنید

 

۴) گلوکوزامین

گلوکزامین قندی است که در مایع اطراف مفاصل و در استخوان‌ها یافت می‌شود و به ترمیم غضروف کمک می‌کند. بدن ما گلوکزامین می‌سازد، اما با افزایش سن، میزان آن کمتر می‌شود. به همین دلیل است که گلوکزامین یک مکمل مناسب برای سلامت مفاصل است.

بیشتر بخوانید:

راه های پیشگیری ازعوارض یائسگی زودرس

 

 

 

 

۵) اسید فولیک

اسید فولیک شکل پایدار و مصنوعی ویتامین B۹ است و به طور طبیعی در غذاها یافت نمی‌شود، اما اغلب به غذاهای فرآوری‌شده اضافه شده یا در مکمل‌های مولتی‌ویتامین مینرال استفاده می‌شود.

فولیک اسید به عنوان یک ماده مغذی مهم جهت پیشگیری از نقایص لوله عصبی در دوران بارداری و همچنین کاهش خطر ابتلا به گرفتگی عروق استفاده می‌شود. این مکمل هم‌چنین تولید گلبول های قرمز، سفید و پلاکت‌های خون را در بعضی از کم‌خونی‌های مگالوبلاستیک تحریک می‌کند.

۹ مکمل غذایی که باید بعد از ۴۰ سالگی مصرف کنید

 

۶) کراتین مونوهیدرات

کراتین مونو هیدرات باعث افزایش استقامت و کارایی بدن می‌شود و با افزایش قدرت و حجم عضلانی می‌تواند شما را به فرم ایده‌آلتان نزدیک‌تر کند. از آنجا که از دست دادن استخوان و عضله از ۴۰ سالگی به بعد به بالاترین حد خود می‌رسد، مصرف مکمل کراتین مونو هیدرات قبل، در طول و بعد از این سن همراه با تمرینات قدرتی، می‌تواند این آسیب‌ها را کاهش دهد.

 

۷) بِربرین

بربرین نقش مهمی در مدیریت دیابت دارد. مصرف این مکمل، نحوه واکنش سلول‌های بدن به هورمون انسولین را بهبود می‌بخشد و به نوبه خود به کاهش سطح قند خون شما کمک می‌کند. این ماده که به طور طبیعی در گیاهان یافت می‌شود، یک گیاه محبوب در گیاه‌درمانی سنتی بوده است. گنجاندن این مکمل در رژیم غذایی، از ۴۰ سالگی به بعد به شما کمک کند تا سلامت بدن خود را به طور طبیعی حفظ کنید.

 

۸) آستاگزانتین

آستاگزانتین یک کاروتنوئید طبیعی است که در میگو، ماهی قزل‌آلا و سایر غذاهای دریایی که به طور طبیعی صورتی‌رنگ هستند، یافت می‌شود. این ترکیب منحصر به فرد می‌تواند نقش مثبتی در محافظت از رادیکال‌های آزاد، سلامت سیستم ایمنی و حتی کاهش چین و چروک پوست داشته باشد.

 

۹) کلاژن

تحقیقات نشان می‌دهد مکمل کلاژن به حفظ سلامت پوست و کاهش علائم پیری پوست، بخصوص در سنین میانسالی، کمک می‌کند. هم‌چنین مصرف کلاژن، ماده آلی موجود در استخوان را افزایش می‌دهد و در سلامت استخوان نقش چشمگیری دارد.

برچسب ها: پوکی استخوان، پیری پوست، سبک زندگی، مواد غذایی، ویتامین دی، ویتامین D، چین و چروک پوست، مولتی ویتامین، 40سالگی تعداد بازديد: 83 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز