Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 19:43

24
تیر
کرونا در گوشت منجمد فریزر زنده می‌ماند؟

کرونا در گوشت منجمد فریزر زنده می‌ماند؟

محققان برای پی بردن به احتمال زنده ماندن ویروس کرونا و انتقال آن از طریق محصولات گوشتی منجمد به انسان ها، مرغ، گوشت و ماهی قزل آلا را در یخچال با دمای ۴ درجه و در فریزر با دمای منفی ۲۰ درجه نگهداری کردند.

صدا و سیما نوشت: نتایج بررسی‌های محققان نشان می‌دهد که ویروس کووید-۱۹ می‌تواند در محصولات گوشتی که در یخچال و فریزر نگه داری می‌شوند، بیش از ۳۰ روز زنده بمانند.

محققان برای پی بردن به احتمال زنده ماندن ویروس کرونا و انتقال آن از طریق محصولات گوشتی منجمد به انسان ها، مرغ، گوشت و ماهی قزل آلا را در یخچال با دمای ۴ درجه و در فریزر با دمای منفی ۲۰ درجه نگهداری کردند.

این گروه از پژوهشگران دانشگاه کمپبل‏، تحقیقات خود را پس از دریافت گزارش‌هایی مبنی بر شیوع کووید-۱۹ در مناطق جنوب شرقی آسیا که هیچ سابقه قبلی در مورد انتقال نداشتند، آغاز کردند. ردیابی کووید-۱۹ در این جوان نشان داد که محصولات گوشتی بسته بندی و تولید شده در مناطقی که کرونا در گردش است، می‌تواند منبع انتقال ویروس باشد.

امیلی بیلی از دانشگاه کمپبل می‌گوید: اگرچه ممکن است گوشت را به مدت ۳۰ روز در یخچال نگهداری نکنید، اما ممکن است آن را برای مدت طولانی در فریزر نگهداری کنید. ما متوجه شدیم که ویروس‌ها را می‌توان پس از مدت زمانی طولانی انجماد، مجددا کشت داد.

بیشتر بخوانید:

باید و نبایدهای مصرف ویتامین ‌D برای پیشگیری از شیوع کرونا

 



پژوهشگران می‌گویند این ویروس‌ها در دمای پایین یخچال و فریزر می‌توانند تا چند هفته زنده بمانند و این کووید در برابر سرما مقاوم است. با این حال، محققان معتقدند که بارهای ویروسی زنده در گوشت منجمد بسته به نوع غذا متفاوت است.

مطالعات قبلی نشان داده است که ویروس کرونا در واقع قبل از شروع علائم تنفسی بر روده بیمار تأثیر می‌گذارد. گزارش‌های دیگر نیز بدتر شدن شدت کووید-۱۹ را با سلامت ضعیف روده بیمار مرتبط دانسته اند.

در طول این مطالعه جدید، محققان ویروس کرونا را با سه ویروس مختلف جایگزین کردند: یک ویروس RNA با پوشش لیپیدی و دو ویروس کرونای حیوانی که هر سه این موارد، جایگزین رایجی برای SARS-CoV-۲ در آزمایش‌های علمی هستند.

گفتنی است برای پیشگیری از انتقال کرونا از طریق گوشت یخ‌زده، تلاش‌های مستمر برای جلوگیری از آلودگی مواد غذایی و سطوح فرآوری مواد غذایی، دست‌های کارگر و ظروف پردازش مواد غذایی مانند چاقو مورد نیاز است. علاوه بر این، فقدان یا ضدعفونی ناکافی این مواد غذایی قبل از بسته بندی باید برطرف شود.

بیشتر بخوانید:

مهم‌ترین توصیه‌های بهداشتی برای جلوگیری از کرونا

ویروس کرونا و پاسخ به سوالات درباره‌ی آن

آیا قلیان کشیدن می‌تواند عامل انتقال کرونا باشد؟

 

 

برچسب ها: مواد غذایی، گوشت، گوشت منجمد، ویروس کرونا، علائم کرونا تعداد بازديد: 166 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز