Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 04:29

1
اسفند
ویروس کرونا و پاسخ به سوالات درباره‌ی آن

ویروس کرونا و پاسخ به سوالات درباره‌ی آن

این روز‌ها امکان ندارد نگاهی به خبر‌ها بکنیم و در مورد ویروس کرونا چیزی نبینیم. امروز هم که مطلع شدیم وزارت بهداشت از مثبت شدن آزمایشات اولیه دو مورد مشکوک به ابتلا به کرونا خبر داد.

 رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت از مثبت شدن آزمایشات اولیه دو مورد مشکوک به ابتلا به کروناویروس جدید خبر داد و گفت: آزمایش اولیه بعمل آمده از نمونه های ارسالی مشکوک به ابتلا به کرونا، در دو مورد مثبت گزارش شده است و آزمایشات بعدی برای بررسی قطعیت موضوع در حال انجام است و نتایج آن نیز به محض آماده شدن به اطلاع عموم خواهد رسید.

همه‌ی ما می‌دانیم که ترسیدن و نگران بودن کاری از پیش نمی‌برد و برای محافظت از خود و عزیزان‌مان باید اقدامات پیشگیرانه درستی در پیش بگیریم. پدر و مادر‌ها هم در مورد فرزندان خود نگرانی‌های ویژه‌ای دارند که در این مطلب سعی می‌کنیم به سوالات متداول در این زمینه پاسخ بدهیم.

واقعا بچه‌ها از کرونا در امان هستند؟

پاسخ به سوالات متداول پدر و مادر‌ها و زنان باردار در مورد ویروس کرونا

 

بیشتر بخوانید:

ویروس کرونا و پاسخ به سوالات مهم درباره‌ی آن

استفاده از ماسک تاثیری در پیشگیری از ابتلا به کرونا دارد؟

آیا قلیان کشیدن می‌تواند عامل انتقال کرونا باشد؟

آیا ویروس مرگبار «کرونا» ریشه کن می‌شود؟

بچه‌ها هم در معرض ویروس کرونا هستند. در میان افراد مبتلا، دست کم دو نوزاد وجود دارد، اما در میان افرادی که علائم ابتلا به ویروس کرونا را دارند، تنها چند کودک دیده می‌شوند. با شیوع ویروس کرونا، آمار مبتلایان به سرعت در حال تغییر است، اما میانگین سنی افراد بیمار بین ۴۹ و ۵۶ سال است.

به گفته‌ی پزشکان، علت این پدیده هنوز کاملا قابل درک نیست، اما ممکن است به دلیل تفاوت‌هایی باشد که در واکنش ایمنی کودکان در مقایسه با بزرگسالان وجود دارد. یکی از فرضیه‌ها این است که واکنش درونی ایمنی، که واکنشی به موقع و فوری نسبت به گروه گسترده‌ای از بیماری‌هاست، در کودکان فعال‌تر است.

در مدارس و مهد کودک‌ها هیچ اقدام پیشگیرانه‌ی بخصوصی انجام نمی‌شود، چه باید بکنیم؟

پاسخ به سوالات متداول پدر و مادر‌ها و زنان باردار در مورد ویروس کرونا

مدارس و مهد کودک‌ها از دستورالعمل‌های عمومی که به آن‌ها ابلاغ می‌شود پیروی می‌کنند و در حال حاضر دلیلی برای نگرانی بابت شیوع ویروس کرونا در این اماکن وجود ندارد. به بچه‌ها همیشه باید آموزش داده شود که در طول روز دست‌های خود را چند بار، خصوصا پیش از غذا خوردن بشویند.

من باردار هستم، کار خاصی باید انجام دهم؟

ما هنوز نمی‌دانیم آیا زنان باردار نسبت به بقیه بیشتر مستعد ابتلا به این ویروس جدید هستند یا نه و اینکه آیا مادر باردار می‌تواند ویروس کرونا را به جنین خود انتقال بدهد یا خیر. البته به طور کلی می‌دانیم که ویروس‌های تنفسی از طریق جفت به جنین منتقل نمی‌شوند.

به طور کلی خانم‌های باردار معمولا سیستم ایمنی ضعیف‌تری دارند و به همین دلیل بهتر است نسبت به رعایت بهداشت و شستن دست‌ها دقیق‌تر باشند.

توصیه‌های لازم برای خانم‌های باردار چیست؟

پاسخ به سوالات متداول پدر و مادر‌ها و زنان باردار در مورد ویروس کرونا

وقتی یک خانم باردار است، سیستم ایمنی او تغییر می‌کند و او مستعد عفونت‌های تنفسی می‌شود و به همین دلیل حتما باید در برابر آنفلوآنزا واکسینه شود. هر چند برای ویروس جدید کرونا واکسنی ساخته نشده است، اما نکات پیشگیرانه برای زنان باردار و اطرافیان آن‌ها وجود دارند:

  • به بهداشت دست‌ها خیلی اهمیت دهید و دست‌ها را مرتبا دست کم به مدت ۲۰ ثانیه با آب و صابون بشویید، مخصوصا بعد از دستشویی و قبل از خوردن غذا. در صورتی که به آب و صابون دسترسی ندارید، پد الکلی یا ژل ضد عفونی کننده‌ی دست جایگزین خوبی است.
  • هنگام سرفه و عطسه، جلوی بینی و دهان خود را با دستمال کاغذی بگیرید و سپس آن را دور بیندازید و دست‌ها را بشویید. یا داخل آرنج‌تان عطسه و سرفه کنید و دیگران را نیز تشویق کنید همین کار را بکنند.
  • با دست‌های آلوده، چشم‌ها و بینی و دهان‌تان را لمس نکنید.؛ و تا حد ممکن از افرادی که دچار بیماری‌های تنفسی هستند چند متر فاصله بگیرید.
  • در مکان‌های شلوغ و پُرتردد و همچنین فضا‌هایی که تهویه‌ی مناسبی ندارند قرار نگیرید و اگر مجبورید به چنین جا‌هایی بروید حتما ماسک بزنید.

بچه‌های من کسانی را می‌بینند که ماسک می‌زنند. چه باید به آن‌ها بگویم که دچار ترس و اضطراب نشوند؟

خیلی از افراد ماسک می‌زنند تا جلوی انتقال بیماری به دیگران را بگیرند؛ بنابراین می‌توانید این طور توضیح بدهید که این افراد ممکن است سرماخوردگی داشته باشند و ماسک می‌زنند، چون به سلامت دیگران هم اهمیت می‌دهند و نمی‌خواهند سرماخوردگی‌شان به دیگران سرایت کند.

این یک پیام مثبت به کودکان هم می‌تواند باشد و فرصت خوبی است تا یاد بگیرند هنگام عطسه و سرفه چه باید بکنند و چرا باید مرتب دست‌ها را بشویند. به بچه‌های بزرگ‌تر می‌توانید این توضیح را هم بدهید که افراد سالم هم ماسک می‌زنند تا از خودشان در برابر ویروس‌ها و باکتری‌ها «بیشتر محافظت کنند». وقتی می‌گویید می‌خواهند از خود «بیشتر» محافظت کنند، این پیام را منتقل می‌کنید که استفاده از ماسک ضروری نیست.

 

منبع : برترینها

برچسب ها: کرونا ویروس، ویروس کرونا، علائم کرونا، راه های پیشگیری از کرونا، کرونا در ایران تعداد بازديد: 563 تعداد نظرات: 0

نظز شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز