Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 20:59

29
مرداد
این خوراکی‌ها اضطراب را بدتر می‌کنند

این خوراکی‌ها اضطراب را بدتر می‌کنند

براساس اعلام انستیتوی ملی بهداشت روانی، تقریباً یک سوم آمریکایی‌ها در بعضی از مواقع زندگی خود دچار اختلال اضطراب می‌شوند.

به گزارش انتخاب  یک راه حل دیگر نیز وجود دارد و به معنای کنترل چیز‌هایی است که می‌خورید. استرس می‌تواند بر خوردن شما تأثیر بگذارد، اما خوردن غذا نیز می‌تواند بر میزان استرس شما تأثیر بگذارد. در اینجا غذا‌هایی هستند که می‌توانند باعث اضطراب شوند، معرفی شده اند:

قهوه
ارتباط قهوه و اضطراب ممکن است چندان تعجب آور نباشد، به خصوص به دلیل اینکه بسیاری از غذا‌ها و نوشیدنی‌ها حاوی کافئین هستند. شما ممکن است بدون اینکه متوجه شوید، بار‌ها این ترکیب تحریک کننده اضطراب را استفاده کنید. کافئین می‌تواند هورمون استرس کورتیزول را که باعث افزایش ضربان قلب و فشار خون می‌شود، آزاد کند. این هورمون‌ها اضطراب را ایجاد کرده و همچنین خوابیدن را سخت‌تر می‌کنند که این امر فقط اضطراب را بدتر می‌کند.

نوشیدنی‌های انرژی زا
صحبت از کافئین و نوشیدنی‌های انرژی زا که می‌شود بسیاری از ما به یاد علائم اضطراب میفتیم. بسیاری از علائم مشکلات سلامت روان مانند اضطراب، استرس و افسردگی حاصل زیاده روی در مصرف نوشابه‌های انرژی زا است. به گفته کالج آمریکایی قلب و عروق، نوشابه‌های انرژی زا با افزایش ضربان قلب و فشار خون و همچنین تغییر در فعالیت الکتریکی قلب، حتی با سکته مغزی و تشنج همراه بوده اند

 

بیشتربخوانید:

این خوراکی‌ها مغز را کوچک می‌کند

 

نان سفید
نان سفید، برنج سفید یا ماکارونی سفید حاوی موارد فرآوری شده و قند‌های تصفیه شده‌ای هستند که به طور کلی برای رژیم سالم هیچ فایده‌ای ندارند و می‌توانند بر روحیه شما تأثیر بگذارند.

شکلات
گرچه شکلات بار‌ها به عنوان یک عامل فشار روانی (در حد اعتدال) مورد ستایش قرار گرفته است، اما ممکن است جنبه تیره تری نیز داشته باشد، زیرا، حاوی قند و کافئین نیز هست. برخی از افراد به شکلات اعتیاد پیدا می‌کنند و با ترک مصرف شکلات دچار حالات اضطرابی می‌شوند.

غذا‌های سرخ شده
غذا‌های سرخ شده ممکن است نه تنها به اضطراب منجر شود بلکه افسردگی را در پی دارند. انجمن اضطراب و افسردگی آمریکا می‌گوید، تقریباً نیمی از افراد مبتلا به افسردگی نیز اضطراب دارند. غذا‌های سرخ شده با بیماری قلبی مرتبط هستند. این غذا‌ها غالباً سرشار از روغن‌هایی که دارای اسید‌های چرب اشباع شده و جزئی از هیدروژنه هستند سرخ می‌شوند، که هر دو می‌توانند شریان‌های شما را مسدود کنند.

بیشتربخوانید:

مواد غذایی که منجر به سکته قلبی می‌شوند

چند راهکار ساده برای کاهش خطر حمله قلبی

نقش آسپیرین در پیشگیری از سکته های قلبی و مغزی

برچسب ها: استرس، افسردگی، اضطراب، بهداشت روانی، پیشگیری از استرس تعداد بازديد: 321 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز