Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 - 23:52

27
دی
تابستان و امراض مسافرتي

تابستان و امراض مسافرتي

توجه به رعايت بهداشت در ماه‌هاي گرم سال از اهميت بالايي برخوردار است ...

توجه به رعايت بهداشت در ماه‌هاي گرم سال از اهميت بالايي برخوردار است چرا كه گرمي هوا موجب فعال شدن بسياري از ميكروب‌ها و ويروس‌‌هاي بيماري‌زا مي‌شود. به همين دليل در فصل تابستان شيوع انواع بيماري‌هاي ويروسي و ميكروبي را به صورت گسترده‌تري شاهد هستيم، از سوي ديگر آغاز فصل گرما و همزماني آن با تعطيلي مدارس و دانشگاه‌ها، افزايش مسافرت‌ها و تفريحات بيرون از خانه‌ي شهروندان را در پي دارد كه اين دو عامل يعني گرمي هوا و افزايش مسافرت‌ها زمينه‌ساز انواع بيماري‌ها مي‌باشد كه لازم است خانواده‌هاي عزيز با رعايت نكات بهداشتي از مخاطرات ناشي از اين‌گونه بيماري‌ها در امان باشند.

متاسفانه در مسافرت‌ها مشاهده مي‌شود كه برخي از افراد در مكان‌هاي تفريحي و گردشي از آب‌هاي رودخانه‌ها براي شستن دست و صورت و يا ظروف خود بهره‌برداري مي‌كنند در صورتي كه مشخص نيست از مبداء رودخانه تا محلي كه فرد قرار دارد آب دچار چه آلودگي‌هايي شده است.

همچنين در تابستان مصرف سبزيجات در خانواده‌ها افزايش مي‌يابد، اين در حالي است كه با كمال تأسف بخش زيادي از سبزيجات كشت شده در كشور با آب، فاضلاب آبياري مي‌شوند كه اين امر خود موجب بروز بسياري از مخاطرات و بيماري‌ها در فصل تابستان است، بنابراين شستن صحيح سبزيجات در اين فصل مانع از بروز بسياري از بيماري‌هايي كه مي‌تواند از طريق آنها افراد را آلوده و بيمار كند، مي‌شود.

همچنين رستوران‌ها و مكان‌هاي عرضه غذايي بين راهي كه از استاندارد مناسب طبخ و ارائه غذا برخوردار نيستند از عوامل ديگر شيوع بيماري‌هاي گوارشي در فصل تابستان است، به همين خاطر شايسته است مردم عزيز در هنگام استفاده از اين مكان‌ها به موارد بهداشتي و نكات ايمني كه در هنگام عرضه غذا بايد رعايت شود توجه لازم را مبذول دارند.

به طور كلي به منظور جلوگيري از بروز برخي بيماري‌هاي مربوط به اين فصل توصيه مي‌شود:

- مواد غذايي خود را از فروشگاه‌هاي با شرايط بهداشتي خريداري كنيد.

- تا آنجايي كه ممكن است از مصرف بستني سنتي (بستني‌هاي دست‌ساز) و شيريني خامه‌اي خودداري كنيد.

- همواره از فرآورده‌هاي شيري پاستوريزه استفاده كنيد.

- براي شستشو، آماده‌سازي و طبخ غذا از آب سالم استفاده كنيد.

- سبزيجاتي را كه خام مصرف مي‌شوند به صورت كامل و بهداشتي شستشو دهيد.

- از خوردن ميان‌وعده‌هاي بين راهي نظير لواشك، آلوچه، زغال‌اخته و... خودداري كنيد.

- يخ را از مراكز مطمئن تهيه كنيد.

- از ريختن زباله در رودخانه‌ها، جوي و معابر و اماكن عمومي خودداري كنيد و...

اميد است با رعايت نكات بهداشتي و دستورالعمل‌هاي ايمني، تعطيلات تابستاني سرشار از خاطرات شيرين و ماندگار را تجربه كنيد.

 

تعداد بازديد: 287 تعداد نظرات: 0

ارسال نظر

فیلم روز
تصویر روز