Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 00:04

5
تیر
راهنمای خرید گوشی (1)

راهنمای خرید گوشی (1)

در این مطلب سعی کرده‌ایم دو گوشی که جزو گوشی‌های خوب با قیمت‌های تقریبا مناسب هستند را انتخاب و معرفی کنیم.

فروغ بیداری

 

 

گوشی تلفن همراه این روزها به جزوی جدانشدنی از زندگی همه ما انسان‌‌ها تبدیل شده است. تصور یک روز بدون موبایل برای همه ما سخت است. با این ساخته دست بشر می‌‌توان بسیاری از کارها را بسیار ساده کرد و ارتباطات را پررنگ‌تر كرد.

شاید برخی معتقد باشند که فناوری انسان‌‌ها را از هم دور کرده و روابط‌شان را محدود کرده است. اما واقعیت این است که با موبایل هر لحظه که یاد کسی بیفتید می‌‌توانید با او تماس بگیرید و احوالش را جویا شوید. پس این فناوری چندان هم بد نیست. به همین منظور در این مطلب سعی کرده‌ایم دو گوشی که جزو گوشی‌های خوب با قیمت‌های تقریبا مناسب هستند را انتخاب و معرفی کنیم.

Sony Xperia U

حدود قیمت: 750 هزار تومان  بدون گارانتی

طراحی 

از جمله نقاط قوت گوشی اکسپریا یو بدنه انحنادار آن با طراحی زیبایش است. این گوشی از جنس پلاستیک ساخته شده است اما دوام و استحکام بسیار خوبی دارد. یکی از قسمت‌هایی که بیش از همه جلب نظر می‌کند پوشش قابل تعویض قسمت انتهای گوشی است.

رنگ‌های متنوع این پوشش امکان انتخاب رنگ دلخواه را متناسب با علاقه شخصی به کاربر می‌دهد و نور پس زمینه نوار شفاف قرار گرفته در بالای این قسمت، متناسب با رنگ این پوشش تغییر می‌کند. این طراحی بسیار زیبا و در عین حال جوان پسند است.در پایین صفحه نمایش 5/3 اینچ این گوشی سه کلید لمسی قرار دارند که می‌توان از آن‌ها برای دستیابی به قسمت‌های مختلف رابط کاربری استفاده کرد.

این کلیدها توسط سه نقطه مشخص می‌شوند و آیکون آن‌ها روی نوار شفاف پایین دکمه‌ها قابل مشاهده است. نور پس زمینه این نوار شفاف متناسب با تم انتخاب شده برای گوشی تغییر می‌کند و مخصوصا در شب جلوه زیبایی به آن می‌دهد.

صفحه نمایش

اکسپریا U سونی صفحه نمایش 3/5 اینچ از نوع ال‌سی‌دی دارد. دقت تصویر این نمایشگر 854×480 پیکسل است. این محصول سونی نیز از موتور پردازش تصویر براویا بهره برده و برای محافظت بیشتر یک پوشش محافظتی ضد خش نیز روی آن قرار گرفته است. این نمایشگر تراکم تصویر 280 پیکسل در هر اینچ دارد و همه تصاویر در آن زنده و شفاف دیده می‌شوند.  

باتری

انرژی مورد نیاز برای این دستگاه توسط یک باتری لیتیوم یونی تامین می‌شود که دارای ظرفیت 1320 میلی آمپر است. باتری این گوشی با یک بار شارژ تقریبا 6 ساعت و نیم در حالت مکالمه مداوم و 260 ساعت در حالت استندبای شارژدهی دارد. 

سخت‌افزار

پردازنده گوشی هوشمند اکسپریا U سونی دو هسته‌‌ای با قدرت پردازشی یک گیگاهرتز است. این پردازنده، 512 مگابایت حافظه رم و تراشه گرافیکی  Mail-400 MP دارد. با این مشخصات باید گفت این گوشی عملکرد روان و پرسرعتی دارد.

حافظه داخلی گوشی 4 گیگابایت است و متاسفانه نمی‌‌توان این میزان را افزایش داد که از معایب این گوشی به‌شمار می‌‌رود. از دیگر مشخصات اکسپریا U باید به پشتیبانی از وای‌فای، GPRS، 3G و نسخه 1/2  بلوتوث اشاره کرد. 

دوربین

گوشی Xperia U سونی دوربین 5 مگاپیکسل در عقب دارد. عکس‌های این دوربین وضوح 1944×2592 پیکسلی دارند. روی بدنه کلید فیزیکی شاتر تعبیه شده است که عکاسی را بسیار آسان کرده است. از امکانات گوشی باید به تشخیص چهره، تشخیص لبخند، عکاسی پانوراما سه‌بعدی، فلاش  LED و ژئوتگینگ اشاره کرد.

برای داشتن عکس‌‌های پانوراما می‌توان عکس‌های متعددی از یک منظره وسیع گرفت، سپس با کمک برنامه ویرایشگر داخلی گوشی، این عکس‌ها را به هم وصل کرد و یک عکس پانورامای زیبا از آن‌ها ساخت. رابط کاربری دوربین بسیار ساده و در عین حال کاربردی است. همچنین باید اشاره کنیم که این دوربین قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت HD و سرعت 30 فریم بر ثانیه را نیز دارد.

اکسپریا U، دوربین دومی نیز با کیفیت VGA برای برقراری تماس‌های ویدیویی دارد. 

معایب

اول از همه باید به عدم پشتیبانی از کارت حافظه اشاره کنیم. متاسفانه کاربر نمی‌‌تواند حافظه داخلی گوشی را افزایش دهد. کیفیت تصاویر ضبط شده با دوربین گوشی نیز چندان تعریفی ندارد.  

نرم‌افزار

سیستم‌عامل گوشی موبایل اکسپریا U، نسخه 3/2 اندروید یعنی نسخه نان زنجبیلی است. البته کاربر می‌‌تواند آن را به نسخه 4 یا ساندویچ بستنی ارتقا دهد. در مورد رابط کاربری این گوشی باید بدانید که در رابط کاربری استاندارد اندروید، رابط کاربری  Timescapeخود شرکت سونی نیز ارائه شده است.

کاربر می‌‌تواند همه صفحه‌‌ها را به سلیقه شخصی خود تغییر دهد.  از جمله نرم‌افزارهایی که به طور پیش فرض روی گوشی نصب هستند می‌‌توان به نقشه گوگل، ایمیل، نمایشگر اسناد آفیس اشاره کرد. باید بدانید، این گوشی به طور پیش فرض، کاملا از زبان فارسی (خواندن و نوشتن) پشتیبانی می‌کند.

این گوشی از فلش پشتیبانی می‌‌کند و به لطف پردازنده دو هسته ای، گشت و گذار در اینترنت  با آن بسیار آسان و سریع است. کاربر می‌‌تواند با بهره گیری از فناوری DLNA محتوای موجود روی گوشی را به دستگاه‌‌های صوتی و تصویری سازگار با این فناوری منتقل کند...

 

 

 

برای خواندن بخش دوم- راهنمای خرید گوشی- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: راهنمای خرید گوشی، انتخاب تلفن همراه، خرید موبایل، صفحه نمایش موبایل، باتری موبایل، دوربین موبایل، طراحی گوشی تعداد بازديد: 1932 تعداد نظرات: 2

نظرات

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز