Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 07:58

14
بهمن
ده راز مهم آرایشی که هر خانمی باید بداند

ده راز مهم آرایشی که هر خانمی باید بداند

آرایش سعی کنید برای اینکه آرایشی ساده و زیبا داشته باشید از استفاده بیش از اندازه از لوازم آرایشی اجتناب کنیدده راز بسیار مهم برای داشتن آرایشی زیبا .

آرایش کردن یک کار ساده است ولی خوب آرایش کردن یک مهارت است که با تمرین و تجربه به دست می آید. برای اینکه بتوانید یک آرایش زیبا و ساده و جذاب داشته باشید باید اصول این کار را بیاموزید. ما در اینجا سعی کردیم چندین راز آرایش زیبا را به شما معرفی کنیم تا از آنها استفاده کنید و آرایشی زیبا داشته باشید.

درست است که خبره شدن در آرایش یک مهارت است، ولی این کار هم مثل بقیه کارها رمز و رموزی دارد که میتواند یک چهره کاملاً عادی را به چهره ای جذاب و فریبنده تبدیل کند.

در این مقاله قصد داریم که ده مورد از مهمترین راز آرایش زیبا را به شما معرفی کنیم که شاید به بهره گیری از این تکنیک ها، بتوانید در این زمینه جزء حرفه ای شوید.

۱- فقط پنکک را روی قسمت های تیره پوست نکشید برای اینکه پوست شاداب و تر و تازه به نظر برسد، باید سایه سیاه که زیر چشم می افتد را از بین ببرید. برای این منظور، با پنککی یک درجه روشن تر از کرم پودری که روی کل صورت زده اید، از خط مژه ها را تا انتهای گودی چشم وگوشه های بینی بپوشانید.

۲- همیشه بلافاصله بعد از اینکه از حمام بیرون می آیید از فرمژه استفاده کنید وقتی مژه ها با آب گرم خیس شده باشند، راحت تر و زیباتر برمی گردند و نمی شکنند.

۳- درست است که پودر ابرو بسیار خوب عمل می کند و کاملاً طبیعی به نظر می رسد، اما دقت کنید که این پودر بعد از گذشت چند ساعت لکه دار شده و از بین می رود برای این منظور بهتر است ابتدا با مداد ابرو نواحی خالی ابرو را پر کنید و بعد پودر را روی آن بزنید.

۴- بعد از زدن کرم پودر روی صورت، کمی کف دست ها را به هم بمالید و بعد به آرامی آن را روی گونه ها، چانه، پیشانی و بینی بمالید گرما باعث می شود که پودر بهتر روی صورت بنشیند و کاملاً طبیعی جلوه کند.

۵- یک راه خوب برای اطمینان از اینکه آرایشتان افراطی نشود این است که از آخر به اول شروع کنید مثلاً بعد از زدن کرم پودر، قبل از انجام آرایش چشم، رژگونه و رژلبتان را زنید. با اینکار چهره تان روشن تر به نظر می رسد و در نتیجه سایه و خط چشم و ریملتان را کمرنگ تر خواهید زد و آرایشتان طبیعی تر جلوه خواهد کرد.

۶- برای اینکه مژه ها بلند و پر بدون گوله جلوه کند، از ریمل های دو سره استفاده کنید ابتدا سر حجم دهنده آن که کرم رنگ است و مژه ها را پر می کند را استفاده کرده و بعد از گذشت چند دقیقه که خشک شد، سر دیگر را که کار بلند کردن مژه ها را انجام می دهد را استفاده کنید.

۷- اگر یک روز رژلبتان تمام شد و چیزی دم دستتان نبود، نگران نباشید خودتان هم می توانید رژلب درست کنید ابتدا انگشتتان را کمی چرب کرده و بعد درون پودر سایه چشم فرو کنید و بعد روی لب بمالید.

۸- برای مجذوب کردن بیشتر بیننده، اطمینان یابید که بین خط مژه ها و خط چشمتان فاصله ای نباشد ابتدا از سایه پودری استفاده کنید بعد پلک را بالا برده و خط چشم را تا حد امکان نزدیک به خط مژه بکشید.

۹- موقع کشیدن خط چشم ، سعی کنید آرنجتان را روی جایی محکم کنید مثل میز توالتتان اینکار باعث می شود که بتوانید خط را بدون حرکت و نوسان دست و راحتتر بکشید.

۱۰- برای از بین بردن خستگی و قرمزی چشم ها می توانید از خط و سایه چشم آبی استفاده کنید در این مواقع از استفاده از سایه هایی که قرمز در خود داشته باشد مثل بنفش، ارغوانی، ی حتی قهوه ای، خودداری کنید.

کانسیلر جایگزین مناسب

اگر دارای صورتی با پوست لطیف و شاداب هستید اما به نوعی از هاله تیره زیر چشم و یا لکه های پوستی کمرنگ رنج می برید بهترین جایگزین برای کرم های سنگین آرایشی استفاده محدود از کانسیلرهای مایع و سبک در نواحی مذکور است. کانسیلر در انواع مختلف جامد، مایع، مدادی و... وجود داشته و می تواند در رفع تیرگی ها و لکه های پوستی کمک شایانی نماید. به یاد داشته باشید که شباهت رنگ کانسیلر با رنگ طبیعی پوست شما مهم بوده و باید متناسب با طبیعت پوست انتخاب شود.

پرهیز از آرایش سنگین

میکاپ روزانه شبیه ترین حالت ممکن به چهره طبیعی است. بنابراین در این آرایش باید از هرگونه مواد آرایشی سنگین و چرب و رنگارنگ پرهیز کرد. رعایت تمامی موارد بالا اگر چه در ابتدای امر ممکن است اندکی عجیب و جدید باشد اما پس از مدتی استفاده از این نکات در میکاپ روزانه خود متوجه بهبود وضعیت آرایش خود به صورت روزانه خواهید شد و چهره شما در حالتی طبیعی به آراستگی مناسب خود دست خواهد یافت.

راز آرایش زیبا و جذاب

قبل از تیز کردن و تراشیدن مداد خط چشم و خط لبتان، ۱۰ دقیقه آن را در فریزر نگاه دارید. با اینکار مداد سخت تر شده و با تراشیدن سریع شکسته نمیشود.

خانم هایی که چشمان درشت و گود دارند، بهتر است به جای استفاده از مداد خط چشم، از خط چشم های مایع استفاده کنند. استفاده از این خط چشم ها برای کشیدن روی چین پلک چشم های گود، آسان تر است.

برای جلوگیری از گره گره شدن و ریختن ریمل روی صورت، فقط از یک لایه نازک از آن روی پلک های بالا استفاده کنید. سپس با برس مخصوص، مژه ها را شانه کنید تا گلوله های باقی مانده از ریمل برطرف شود.

قبل از استفاده از فرمژه، فرمژه را چند دقیقه زیر لحظه نگاه دارید. و وقتی سرد شد روی مژه هایتان بزنید. اینکار باعث می شود، فرمژه روی مژه های بلند بهتر بنشیند. قبل از خرید کرم پودر، برای مشاهده رنگ آن، کمی از آن را روی قسمت داخلی مچ دستتان امتحان کنید. این قسمت از پوست دست بهترین سمت برای تست رنگ کرم پودر است.

نکاتی برای آرایش زیبا

*برای طولانی تر کردن دوام کرم پودر، آن را با کمی کرم مرطوب کننده مخلوط کرده و بعد روی پوست بمالید. اینکار باعث می شود کرم به پوست درخشش بیشتری نیز بدهد.

*کرم پودر را پس از انجام آرایش چشمها، روی پوست بمالید. با اینکار می توانید لکه های اضافی ایجاد شده از ریمل و خط چشم را نیز از بین ببرید.

*برای جلوگیری از خشک شدن لب ها هنگام استفاده از رژلب، قبل از شروع آرایش، لب هایتان را با کرم مخصوص چرب کنید.

*برای ماندگار کردن رژلب، می توانید قبل از استفاده از رژلب، روی لب ها را با خط لب سایه بزنید.

*اگر هنگام زدن لاک روی ناخن ها، کمی از آن از گوشه های ناخن بیرون زده است، م یتوانید پس از خشک شدن کامل لاک، دست ها را در آب داغ فرو برده و بعد با ناخن بیرون زدگی ها را بردارید.

*می توان از سایه های چشم تیره، به عنوان خط چشم نیز استفاده کرد. از قلموی کاملاً صاف استفاده کرده و آنرا در سایه فرو برید، و بعد با احتیاط، آن را دور نیمکره بالای پلک چسبیده به مژه ها بکشید. سپس می توانید از رنگی دیگر به عنوان سایه استفاده کرده و بالای آن بزنید .

 

بیشتر بخوانید:

فوت و فن های آرایش کردن پوست چرب

با این روش ها ماندگاری رژ لب را بیشتر کنید

آرایش سریع در صبح با این ترفندها

جذاب‌ترین مد‌های آرایشی در سال ۲۰۱۹

برجسته کردن گونه با مواد طبیعی در خانه!

 

برچسب ها: آرایش صورت، زندگی آنلاین، ترفندهای آرایشی، میکاپ، نکات آرایشی، لوازم آرایش طبیعی، آموزش خودآرایی، خودآرایی، کانسیلر، آرایش لایت و طبیعی، آرایش پوست چرب، آموزش آرایش چشم، آرایش مناسب برای پوست های چرب تعداد بازديد: 658 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز