Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 29 اسفند 1402 - 14:28

27
آبان
رازهایی برای حالت دهی به مو

رازهایی برای حالت دهی به مو

شما جزو کدام دسته هستید؟ آنهایی که روش صحیح حالت دادن موهایشان را می دانند یا آنهایی که هیچ وقت نمی دانند چگونه به موهایشان رسیدگی کنند؟ اگر جزو دسته دوم هستید این مطلب برای شماست.

گرما و رطوبت هوا می توانند به شدت موهای شما را تهدید کنند. البته اگر اهل استخر رفتن هم باشید، کلر آب نیز می تواند به جنس موهای شما آسیب برساند.مسلما متخصصان پوست و مو و زیبایی می توانند یکی از راهنمایان خوب در نشان دادن روش های مراقبت از مو باشند و تمام آن چیزهایی که نیاز دارید را به شما یاد دهند. در این مطلب مجموع نظرات این متخصصان برای شما جمع آوری شده است تا هم موهای شما کمترین آسیب را ببیند و هم بهترین حالت را داشته باشند.

اگر موهایی مجعد و فر دارید

مسلما شما دوست دارید فر موهایتان را کاملا کنترل کنید، مخصوصا زمانی که رطوبت یا گرمای هوا بر کوتیکول های مو تاثیر می گذارند و موها وز و پف کرده می شوند. خودتان بهتر می دانید هیچ چیز بدتر از موهای وز کرده نیست چون نه تنها موها حالتی ندارند بلکه شاید بتوان گفت زیبایی چهره را نیز کاهش می دهند. همچنین موهای فر، بیشتر مستعد خشک شدن و آسیب پذیرتر شدن هستند، به همین دلیل است که موهای فر به نرم کننده و حالت دهنده قوی تری نیاز دارند تا بتوانند نرمی خود را حفظ کنند و کمتر دچار وز شوند.

بعد از حمام، آب موها را به آرامی و با ملایمت با حوله بگیرید، سپس می توانید از سرم ها یا کرم های ضد وز استفاده کنید.

البته بهتر است موها را به چندین بخش قسمت کنید. سپس سرم یا کرم را با نوک انگشتان تان از ساقه تا پایین موها بمالید. زمانی از سشوار استفاده کنید که موهایتان فقط کمی نم دار است. اگر وز موهایتان زیاد است می توانید علاوه بر موارد ذکر شده از یک ژل ملایم هم استفاده کنید.

اگر قصد دارید برای آرایش موهایتان به آرایشگاه بروید، توجه کنید که آرایشگر در رابطه با آرایش موهای فر و وز تخصص داشته باشد، چون احتمالا برایتان بسیار پیش آمده که بعد از رفتن به آرایشگاه نه تنها موهایتان زیباتر نشده بلکه وز زیادی هم پیدا کرده است.

بهتر است همیشه قد موهایتان روی شانه یا بلندتر باشد، خیلی موها را خرد نکنید، وقتی قد موها بلند باشد وزن موها باعث می شود که موها کمتر پف کند. وقتی موها کوتاه باشد یا به اصطلاح عامیانه آنها را زیاد خرد کنید پف کردن مو یکی از مشکلات رایج تان می شود.

به همین دلیل بد نیست از آرایشگرتان بخواهید که قد موهایتان را وقتی خشک است کوتاه کند تا با توجه به فر موها قد آنها را خیلی کوتاه نکند. چون موهای فر وقتی خشک می شوند نسبت به زمانی که خیس و نم دار هستند بسیار کوتاه تر می شوند، بنابراین وقتی موهای خیس را کوتاه کنید بعد از خشک شدن بسیار کوتاه تر می شوند تا حدی که شما اصلا انتظار ندارید.

چه کنید؟

در حمام: بهتر است فاصله بین شامپو زدن های تان را افزایش دهید. اگر عادت دارید هر روز حمام بروید لزومی ندارد هر دفعه موهای تان را بشویید و می توانید تنها از نرم کننده استفاده کنید. حتی ملایم ترین شامپوها نیز می توانند باعث خشکی موها شوند.

هر چقدر شما کمتر موهایتان را تحریک یا دستکاری کنید موهایتان سالم تر می مانند و کمتر وز می شوند. بهتر است شامپویی ملایم انتخاب کنید، بعضی از شامپوها دارای موادی چون سیلیکون می توانند به حالت دادن موهای شما بسیار کمک کنند چون خاصیت صاف کنندگی دارند.

همچنین بهتر است از نرم کننده و کاندیشنری استفاده کنید که مخصوص موهای فر است؛ هنگام آب کشیدن نیز بهتر است تمام نرم کننده را پاک نکنید چون این کار می تواند کمی به حالت دادن موهای شما کمک کند.

اگر موهای شما حالت دار است

افراد بسیاری هستند که همیشه آرزو می کنند موهایی حالت دار داشته باشند. موهای حالت دار در فصل گرما هم فر و هم صاف هستند، گاهی هم کمی وز می کنند و گاهی هم بی حالت، البته خوشبختانه هیچ کدام از این حالت ها آزار دهنده نمی شوند اما بهتر است روش برخورد درست با این نوع موها را بدانید.

بعد از حمام خیلی ملایم، آب موهایتان را با حوله بگیرید، مالیدن زیاد حوله به موها باعث وز شدن موها می شود. سپس موهای نم دارتان را به یک ژل سبک آغشته کنید.

بعد موهایتان را به چند بخش قسمت کنید و هر بخش را دور انگشتان تان بچرخانید تا موها حالت بیشتری بگیرند و کمی آنها را فر کنید. سپس با درجه ملایم سشوار موهایتان را خشک کنید.

شما می توانید هر مدلی که دوست دارید موهایتان را کوتاه کنید. می توانید آنها را بلند یا کوتاه نگه دارید. اگر می خواهید موهایتان کمتر آسیب ببینند بهتر است اجازه دهید در فصل تابستان موهایتان فر طبیعی خود را داشته باشند و فقط برای مناسبت های خاص موها را با سشوار صاف کنید.

یادآوری می شود برای جلوگیری از شکنندگی و مو خوره حتما هر 3 ماه یکبار نوک موها را کوتاه کنید. هر زمان احساس کردید موهایتان حالت خود را از دست داده است و صاف و بی حالت شده آنها را کمی مرطوب کنید و آنها را ببافید. سپس با درجه حرارت کم سشوار کنید تا خشک شوند و بعد بافته ها را باز کنید.

چه کنید؟

در حمام: معمولا موهای حالت دار، فر بسیار کم و سبکی دارند، به دلیل اینکه موها وز نکنند باید گاه به گاه آنها را آبرسانی و از کرم های مرطوب کننده مو استفاده کنید. اما اگر دوست ندارید موهایتان فر باشد به هیچ وجه آنها را نبافید و اگر می خواهید فر شود بعد از حمام گره های آن را باز نکنید و به هیچ وجه مو ها را نکشید.

بهتر است از شامپویی استفاده کنید که دارای مواد نرم کننده است. البته بیشتر از هفته ای ۳ بار موهایتان را نشویید، چندان لازم نیست که شما از نرم کننده به طور جداگانه استفاده کنید.

اگر موهایی بدون حالت دارید

موهای شما درست نقطه مقابل موهای وز است. به محض اینکه شما کمی در هوای گرم یا مرطوب قدم بزنید یا کمی عرق کنید، موهایتان حالت خود را از دست می دهند و صاف و بدون حالت روی گردنتان می ریزند و به راحتی تمام حالتی را که با کلی دردسر به آنها داده اید از دست می دهند. اما مطمئن باشید به کار بردن تکنیک ها و مواد و محصولات درست می توانند تا حد زیادی به شما کمک کنند.

بعد از شستن موها، موهای بالای سرتان را بلند کنید و مقداری موس را به طور مستقیم به ریشه های نم دار موهایتان بمالید. موس را مثل شامپو روی سر ماساژ دهید. سپس موها را رها کنید و بلافاصله موها را با سشوار خشک کنید.

وقتی موها را فقط با سشوار خشک کنید آنها کاملا صاف باقی می مانند. اگر می خواهید موها کمی حالت داشته باشند باید با یک برس گرد موها را کمی پف دهید و سشوار را از بالا به پایین بگیرید. وقتی هنوز موها گرم هستند به موهایتان تافت بزنید.

بهترین مدل برای موهای شما، کوتاه نگه داشتن آنهاست. خرد کردن موها می تواند برای شما بسیار مناسب باشد.

اگر می خواهید موهایتان را رنگ کنید، بهتر است فقط قسمت روی موها را کمی روشن تر کنید و زیر موها تیره تر، چون این مدل موهای نازک شما را بسیار پرپشت تر نشان داده و به موهای شما عمق می دهد.

چه کنید؟

در حمام: به دنبال شامپوهای حجم دهنده باشید و اصلا از شامپوهای حاوی سیلیکون یا مواد نرم کننده استفاده نکنید. چون اینگونه شامپوها وزن موها را زیاد می کنند و در نتیجه به خوبی حالت نمی گیرند. بهتر است حتما از نرم کننده نیز استفاده کنید، موهای خیلی خشک نیز بی حالت می شوند. فقط بهتر است هنگام خرید توجه کنید که حتما نرم کننده شما نیز حجم دهنده باشد.

برچسب ها: ماسک مو، نرم کننده مو، انواع جنس مو، حالت دهی به مو، موهای صاف و بی حالت، موهای فر، نکات نگهداری از مو تعداد بازديد: 488 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز