Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 13:53

26
آبان
كلاه‌های زمستانی

كلاه‌های زمستانی

مهمترین نكته برای خرید كلاه زمستانی و سایر چیزهایی كه در فصل زمستان برای گرم نگه داشتن تهیه می‌كنید، كیفیت بالا است.

تحریریه ماهنامه دنیای زنان

 

استفاده از كلاه زمستانی برای خانم‌ها در كشورهای سردسیر، بسیار مهم است. كلاه مناسب علاوه بر زیبایی، كیفیت بالا و كاربرد آن باید مطابق با شكل و حالت صورت انتخاب شود. خانم‌هایی كه اندازه سرشان بزرگ باشد بهتر است كه از كلاه‌های جمع‌وجور و كوچك استفاده كنند و برعكس اگر می‌خواهید توجه كمتری را به صورت خود جلب كنید از كلاه ساده‌تر و اگر می‌خواهید توجه بیشتری به صورتتان شود از كلاه‌هایی كه رنگ‌های شاد و روشن دارند استفاده كنید، اما مهمترین نكته برای خرید كلاه زمستانی و یا حتی سایر چیزهایی كه در فصل زمستان برای گرم نگه داشتن تهیه می‌كنید، كیفیت بالا است. به هنگام استفاده از كلاه باید احساس گرما و راحتی داشته باشید.

اگر در منطقه‌ای بادخیز زندگی می‌كنید، از كلاههای فانتزی كه مدام از روی سرتان می‌افتد،‌ استفاده نكنید. كلاه‌هایی كه از مواد مصنوعی تهیه شده‌اند، اجازه نفوذ رطوبت به سر شما را نمی‌دهند. بهترین كلاهها معمولا از جنس پشمی، پلی‌استری، اكریلیك و یا نایلون هستند. كلاههایی كه از زیر یك لایه نازك كشی دارند، گرم‌تر هستند و از نفوذ رطوبت روی سر شما جلوگیری می‌كنند به هر حال مهمترین نكته كه باید به آن توجه بیشتری كرد، انتخاب كلاه زمستانی مطابق با آب و هوای محل سكونت‌تان است.

 كلاه‌های تله اندازی

این كلاه‌ها گوش‌ها، پیشانی، بخش‌هایی از صورت و یا حتی گردن شما را نیز می‌پوشانند خانم‌هایی كه قصد استفاده از این كلاه‌ها را دارند، باید از رنگ‌های روشن‌تر استفاده كنند تا خیلی مردانه به نظر نرسند ولی به طور كلی این كلاه‌ها برای كودكان مناسب‌تر هستند. این دسته از كلاه‌ها اصلا به زیباتر به نظر رسیدن كمك نمی‌كنند و به هیچ‌وجه جنبه مد ندارند و فقط پوشش‌دهی بهتری دارند.

كلاه‌های بدون لبه

همان‌طور كه از نامش نیز پیداست، این كلاه‌ها به خوبی روی سر و گوش‌ها می‌نشینند و جمع‌وجور هستند. این كلاه‌ها در شكل‌ها و جنس‌های مختلف تولید می‌شوند مثلا پشمی، كرك و اكریلیك. برخی از این كلاه‌ها خیلی روی مد هستند و به آنها منگوله و گل اضافه می‌شود ولی به طور كلی این كلاه‌ها لبه و حاشیه ندارند. این روزها انواع مختلفی از این نوع كلاه‌ها تولید می‌شوند از انواع راه راه و خال‌خالی گرفته تا گل‌دار و منجوق‌دار قبل از استفاده از این كلاه‌ها موهایتان را شانه زده و صاف كنید و بعد كلاه را روی سر بگذارید.

كلاه‌های پشمی

این كلاه‌ها لبه‌های منحنی و خمیده دارند و از پارچه‌های گرم و محكم تهیه می‌شوند مثل پشم، كرك و فلانل. این كلاه‌ها معمولا روی گوش‌ها را نمی‌پوشانند ولی می‌توانند ناحیه سر را گرم نگه دارند و از خیس شدن موها جلوگیری كنند.

كلاه‌های گرد و نرم پشمی

این كلاه‌ها را كلاه فرانسوی نیز می‌نامند. شكل سنتی دارند. بسیار گرم، راحت و مناسب برای خانم‌ها می‌باشند. جنس این كلاه‌ها معمولا پشم  و كرك است. در حال حاضر این دسته از كلاه‌ها در تمام كشورها و در میان خانم‌ها رایج‌تر از انواع دیگر كلاه‌ها هستند.

كلاه‌های ناقوسی

زمانی این كلاه‌ها در میان هنرپیشه‌های سینمایی و سوپراستارها، بسیار زیاد مورد توجه قرار می‌گرفتند. این كلاه‌ها شبیه ناقوس یا زنگ هستند و در قسمت جلو كمی لبه دارند جنس این كلاه‌ها نیز معمولا پشمی و یا كرك است. این كلاه‌ها جنبه مد نیز دارند و تقریباً با هر مدل مو و صورت نیز تناسب دارند.

كلاه‌های نمدی 

این كلاه‌ها نیز برای زمستان بسیار كامل به نظر می‌رسند چند دهه است كه این مدل از كلاه مورد استفاده قرار می‌گیرد و از مد نمی‌افتد در بسیاری از جشن‌ها، مهمانی‌های زمستانی از این كلاه‌ها استفاده می‌شود. كلاه‌های نمدی در واقع كلاه‌های سبك خیابانی محسوب می‌شوند در گذشته از پارچه‌های نازك‌ـر تهیه می‌شوند ولی این روزها پارچه‌های ضخیم و گرم‌تر را برای این كلاه‌ها به كار می‌گیرند مثل پشم. كلاه‌های اسكی معمولا در فصل زمستان مورد استقبال بیشتر مردم قرار می‌گیرند چرا كه احساس گرمای بیشتری ایجاد می‌كنند و بسیار نرم و راحت هستند مخصوصاً اگر با كت و دستكش مناسب استفاده شوند. معمولاً‌كلاه‌های اسكی برای افرادی مناسب است كه صورت‌های كشیده دارند و برای افرادی كه صورت گرد دارند مناسب نیستند. سراغ آنها نروند. در عوض كلاه‌های پهن و مسطح برای این افراد كه صورت گرد یا قلب شكل دارند،‌ مناسب‌تر هستند.

از این كلاه‌ها برای موارد رسمی‌تر مثل محل كار نیز می‌توان استفاده كرد. هر سال انواع مختلفی از كلاه‌های مسطح در رنگ‌های متفاوت به بازار عرضه می‌شوند. در میان تمام كلاه‌ها، كلاه‌های گرد و نرم پشمی همواره پر طرفدار‌ترین هستند و برای تمام موقعیت‌ها مناسب می‌باشند. چه رسمی و چه غیر رسمی و علاوه بر آن اگر صورت شما به هر شكلی كه باشد می‌توانید با خیال راحت كلاه گرد و نرم پشمی را استفاده كنید. این كلاه‌ها فقط یك ایراد دارند كه ممكن است باعث شود شما آن را به عنوان كلاه زمستانی انتخاب نكنید و آن هم عدم پوشش‌دهی گوش‌ها است و احتمال می‌رود كه در این بخش احساس سرما كنید.

برخی افراد به جای استفاده از كلاه از گوش‌گیر استفاده می‌كنند. گوش‌گیرها گوش را گرم نگاه می‌دارند و از طرفی مطمئن هستید كه با شكل و فرم صورت‌تان نیز تناسب دارند. هر سال زمستان انواع گوش‌گیرها با طرح‌ها و رنگ‌های مختلف تولید می‌شوند حتی برخی افراد از گوش‌گیرها به همراه كلاه نیز استفاده می‌كنند تا ایراد برخی كلاه‌ها كه روی گوش‌ها پوشش‌دهی ندارند، برطرف شود.

 

برچسب ها: راهنمای خرید کلاه، انتخاب کلاه زمستانی، خرید لباس زمستان، انواع کلاه، کلاه زمستانی تعداد بازديد: 1045 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز