Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 17:34

15
آذر
انواع كلاه‌ها

انواع كلاه‌ها

كلاه نیز همانند سایر وسایل و زیورآلاتی كه استفاده می‌كنیم، نشان‌دهنده سبك و شخصیت ماست.

تحریریه ماهنامه دنیای زنان

 

گاهی اوقات، چهره و ظاهر افراد فقط با یك كلاه ساده تغییر بزرگی می‌كند و بسیار متفاوت به نظر می‌رسند. صورت ما نخستین بخشی است كه توجه دیگران را جلب می‌كند و یك كلاه می‌تواند نقش مهمی را در این زمینه ایفاء نماید، بنابراین انتخاب كلاهی كه هم مد روز است و هم متناسب با چهره و حالت صورت ما، اهمیت زیادی دارد و حتی باعث بالا رفتن اعتماد به نفس می‌شود.

توصیه ما به خانم‌هایی كه به تازگی تصمیم گرفته‌اند از كلاه استفاده كنند، این است كه ابتدا به راحتی كلاه اهمیت دهند نه اینكه بخواهند مثلا جوشی را روی پیشانی‌شان بپوشانند. كلاه‌ها باعث كامل‌‌تر به نظر رسیدن شما می‌شوند مخصوصاً در روزهای بسیار سرد زمستانی انتخاب رنگ مناسب برای آنها نیز اهمیت ویژه‌ای دارد.

برای اینكار یا از رنگ‌های خنثی استفاده كنید و یا رنگ مورد علاقه‌تان را در اولویت قرار دهید. استفاده از كلاه‌ها تقریباً در تمام كشورها، ریشه‌های قدیمی دارد ولی هدف استفاده از آنها مختلف است. برخی برای محافظت از خودشان در برابر گرما و سرمای هوا، از كلاه استفاده می‌كنند و عده‌ای به دلیل آنكه می‌خواهند از مد روز عقب نمانند. 

كلاه‌های لبه پهن  wide brimmed hat   

تابستان‌های اخیر بسیار گرم‌تر از سابق شده‌اند و برای محافظت از خودتان در برابر گرما، استفاده از كلاههای لبه‌پهن، بسیار توصیه می‌شود. این روزها سرطان پوست تبدیل به یك بیماری شایع در برخی شهرها و كشورها شده است به همین دلیل استفاده از این سبك‌ كلاه‌ها برای محافظت از پوست صورت  بسیار توصیه می‌شود. كلاه‌های تابستانی در شكل‌ها و رنگ‌های مختلف تولید و عرضه می‌شوند و فقط باید بدانید كه كدام‌یك با چهره شما تناسب بیشتری دارد. 

كلاه‌های شهری urban tur bans

این كلاه‌ها بسیار زیبا هستند و همیشه زیبایی خود را حفظ كرده‌اند. اگر واقعاً خواهان آن هستید كه چیز متفاوتی را به عنوان كلاه داشته باشید و از كلاه‌هایی استفاده كنید كه كاملا دست‌ساز هستند، بهتر است به سراغ كلاه‌های urban tur bans  بروید البته این كلاه‌ها كمی گرانقیمت هستند اما مطمئن باشید كه كس دیگری مشابه كلاه شما را ندارد. 

كلاه‌های سری تریل‌بی xcesri trilby        

از كامرون دیاز گرفته تا سِینِا sienna (استارهای سینما) همگی این سبك از كلاههای «تریل بی» را دوست دارند. این كلاه‌‌ها نیز پهن هستند و هنرپیشه‌های هالیوود از آن به عنوان یكی از وسایل تزئینی و زیورآلات استفاده می‌كنند. امسال انواع گل‌دار، راه‌راه و مشكی این كلاه‌ها مد هستند. 

كلاه‌های وركس worx

از این مدل كلاه هم زنانه و هم مردانه‌اش سالهای سال است كه به تعداد زیاد تولید می‌شود انواع دخترانه با شكل «كابوی» آن برای تابستان بسیار مناسب است. لبه‌هایش به راحتی تا می‌خورند جنس آنها از پنبه است و به راحتی نیز داخل كیف و جیب جا می‌شوند.

چند نكته برای خرید كلاه

كلاه نیز همانند سایر وسایل و زیورآلاتی كه استفاده می‌كنیم، نشان‌دهنده سبك و شخصیت ماست. افرادی كه از كلاه استفاده می‌كنند همیشه توجه بیشتری را جلب می‌كنند. یونانی‌ها اولین افرادی بودند كه از كلاه استفاده كردند. آنها در  روزگاران قدیم از كلاه‌های لبه‌دار استفاده می‌كردند و یك بند آنرا زیر چانه‌شان گره می‌زدند. از زمانی‌كه استفاده از وسایل نقلیه مثل قطار، اتومبیل، اتوبوس و... در میان مردم رواج پیدا كرد، استفاده از كلاه‌ها بسیار كمتر از سابق شد.

با آنكه استفاده از كلاه‌ها این روزها بسیار محدودتر از گذشته شده است اما تنوع شكل، جنس، رنگ و طرح كلاه‌ها بسیار بیشتر شده است به طوری‌كه می‌توانید با كمی جستجو به آنها دست یابید   برای خرید و انتخاب كلاه مناسب خودتان باید به فرم و حالت اندام‌تان توجه كنید: یك قانون كلی در این زمینه وجود دارد كه مطابق آن اندازه كلاه نباید پهن‌تر از شانه‌های شما باشد. در واقع عرض یك كلاه تناسب مستقیمی با پهنای شانه‌ها دارد. خانم‌های قدبلند می‌توانند از كلاه‌های بزرگ‌تر استفاده كنند و خانم‌های كوتاه‌تر از كلاه‌های كوچك‌تر كه البته تاج بلندتری دارند (تا بلندتر به نظر برسند).

علاوه بر فرم و حالت اندام، شكل صورت نیز اهمیت زیادی دارد، چرا كه صورت و چهره شما روی چگونه به نظر رسیدن كلاه اثرمی‌گذارد. اگر صورت تخم‌مرغی دارید، خیلی خوش‌شانس هستید چرا كه هر كلاهی با صورت شما تناسب خواهد داشت. صورت‌های پهن نیاز به كلاهی دارند كه صورت‌شان را كشیده‌تر نشان دهد و صورت‌های گرد نیز نیاز به كلاه‌های بلند دارند.

اندازه كلاه نیز از نكات حائز اهمیت است. معمولا اندازه كلاه‌ها با علائمی مثل (S) كوچك M (متوسط)  ML (كمی بزرگ) L (بزرگ) مشخص می‌شوند. برای تمیز كردن كلاه بهتر است كه از بخار استفاده شود. برای تمیز كردن كلاه‌های حصیری باید از یك پارچه مرطوب و كمی آب صابون استفاده كنید. بورس كلاه نیز وسیله خوبی برای تمیز كردن مستقیم كلاه است.

 

برچسب ها: راهنمای خرید کلاه، انواع کلاه، انتخاب کلاه مناسب، کلاه لبه پهن، کلاه شهر تعداد بازديد: 1603 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز