Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 30 فروردین 1403 - 05:22

2
مرداد
8 عادتی كه شما را پیر می‌كند (2)

8 عادتی كه شما را پیر می‌كند (2)

بخش دوم- عادت های نامناسبی در زندگی ما وجود دارد که با انجام آنها باعث می شویم زودتر پیر شویم. در مقاله زیر به یک سری از کارها اشاره شده است.

 

كاهش شنوایی در اثر انبوه صداهای بلند

هیچ‌چیز به این اندازه شما را به احساس هشتاد سالگی نزدیك نمی‌كند كه به اطرافیان خود بگویید: «ببخشید، نشنیدم میشه یك بار دیگر بگویی؟» كاهش شنوایی آهسته آهسته ایجاد می‌شود و مهم‌ترین علت آن هم می‌تواند مربوط به آلودگی‌های صوتی باشد.

راه‌حل: صداها را كنترل كنید و تا جایی كه امكان دارد، همه‌چیز را با صدای آرام گوش دهید. وقتی كه مجبورید در یك موقعیت پر سر و صدا قرار بگیرید، از قبل برای خود یك گوش‌گیر تهیه كنید تا مجبور نباشید صداهای بلند و گوشخراش را تحمل كنید.

محدود كردن و یا حذف روابط عاطفی

طبق تحقیقات، روابط دوستانه با دوستان و دیگران حتی بیشتر از روابط نزدیك خانوادگی به افزایش طول عمر و داشتن جسم و روح سالم كمك می‌كند. بهترین راه درمان افسردگی، چاقی، بیماری‌های قلبی و سایر مشكلات مربوط به سلامت، ارتباط برقرار كردن با دوستان و صمیمی شدن با برخی از آنهاست. انسان‌ها، خصوصا در جوانی، نیاز به روابط گسترده‌تری دارند و دوست ندارند روابط‌شان فقط به خانواده محدود باشد.

راه‌حل: دوست خوب، شما را جوان‌تر می‌كند؛ بنابراین طوری برنامه‌ریزی كنید كه اوقات بیشتری در كنارش به سر برید و با هم تفریحات سالمی داشته باشید.

پرهیز كامل از مصرف چربی‌ها

برای آنكه قلب‌تان سالم باشد و به خوبی كار كند، باید كاری كنید كه دور آن را چربی نگیرد؛ ولی به خاطر داشته باشید كه نباید در كاهش مصرف چربی‌ها زیاده‌روی كنید. قلب سالم نیاز به خون پاك دارد و یكی از مهم‌ترین چیزها برای سلامت قلب، مصرف انواع روغن‌ها و چربی‌هاست؛ پس نباید از آنها فراری بود، بلكه باید آنها را در حد تعادل مصرف كرد.

چربی‌ها به خودی خود سلامت را تهدید نمی‌كنند و بدن ما به میزان كافی از آنها احتیاج دارد؛ ولی نوع چربی مصرفی و میزان استفاده از آنها مساله بسیار مهمی است. اسیدهای چرب امگا3، جزء چربی‌هایی هستند كه با پیری مقابله و از ذهن و حافظه مراقبت می‌كنند.

همچنین برای استخوان‌ها، مفاصل و پوست بسیار مفیدند. از طرفی چربی‌های اشباع نشده، اگر به اندازه لازم مصرف شوند، موجب كاهش كلسترول بد یا «LDL» و در نتیجه افزایش طول عمر می‌شوند.

راه‌حل: به خاطر داشته باشید كه چاقی یك معضل ژنتیكی نیست. حدود 20- 35 درصد از كالرهایی كه روزانه دریافت می‌كنید، از طریق چربی‌ها تامین می‌شود (برخی از آنها سالم و برخی ناسالم هستند).

روابط زناشویی سرد با همسر خود

روابط جنسی در میان زوج‌ها تاثیر معجزه‌آسایی روی رفتار و روحیات آنها دارد و برای سلامت جسمی و روحی بسیار لازم است. تحقیقات نشان می‌دهد زوج‌هایی كه روابط زناشویی بیشتری دارند، سیستم دفاعی‌شان قوی‌تر است و كمتر دچار درد می‌شوند. كمتر در معرض خطر سرطان هستند، قلب سالم‌تری دارند و كمتر دچار استرس می‌شوند.

این نوع روابط علاوه بر آرامشی كه به زن و شوهر می‌دهد و موجب سلامت جسم آنها می‌شود، باعث جوان‌تر شدن و شادابی پوست نیز می‌شوند.

راه‌حل: روابط رمانتیك و عاشقانه بین خود و همسرتان را تقویت كنید. برخی افراد به طور ذاتی سردمزاج هستند؛ در حالی كه به احتمال زیاد شریك زندگی‌شان این طور نیست و خواهان نزدیكی بیشتر است. این مشكل را می‌توان به شیوه‌های مختلف برطرف كرد البته در اینجا هدف ما ارایه روش‌های برطرف كردن سردمزاجی و روابط سرد نیست. برای آنكه بسیار جوان‌تر از چیزی كه هستید نشان دهید و پوست شاداب و با طراوتی داشته باشید، باید به این مساله اهمیت بیشتری دهید.

سیگار كشیدن و قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید برای مدت طولانی، موجب پیری زودرس پوست و افزایش چین و چروك‌های صورت می‌شود. برخی از عادت‌‌ها روند افزایش سن و طول عمر را سرعت می‌بخشند و باعث می‌شوند پیرتر از آنچه كه هستیم نشان دهیم.

 

 

 

برای خواندن بخش اول- 8عادتی كه شما را پیر می‌كند- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: چاقی، بیماری های قلبی، درمان افسردگی، شنوایی، روابط عاطفی، صداهای بلند تعداد بازديد: 683 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز