Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 08:10

27
بهمن
الگوهای شخصیتی مردان (2)

الگوهای شخصیتی مردان (2)

زنان زیبا و پرشوری که خصوصیات در لحظه بودن آرس را درک می‌‌کنند، همسران خوبی برای آرس هستند. زنانی که ویژگی‌‌ها و احساسات او را تحقیر می‌‌کنند، نمی‌‌توانند رابطه خوبی با او داشته باشند و همسر خوبی برای او محسوب نمی‌‌شوند.

ناهید حاجی سلیمانی؛ دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی

 

 

روابط با زنان و مردان

زنان زیبا و پرشوری که خصوصیات در لحظه بودن آرس را درک می‌‌کنند، همسران خوبی برای آرس هستند. زنانی که ویژگی‌‌ها و احساسات او را تحقیر می‌‌کنند، نمی‌‌توانند رابطه خوبی با او داشته باشند و همسر خوبی برای او محسوب نمی‌‌شوند.

معمولا زنان در نگاه اول جذب مردان آرسی می‌‌شوند ولی پس از مدتی به خصوص وقتی که مرد آرسی خشم خود را علنی می‌‌کند، از او فاصله می‌‌گیرند. مرد آرسی برخوردی دوستانه با زنان دارد ولی معمولا آنها را به عنوان دوستان نزدیک خود به حساب نمی‌‌آورد.

او دوست دارد زمان زیادی را با دوستان مرد خود بگذراند، بازی کند و به تماشای مسابقات ورزشی مشغول شود. او اصلا حوصله بحث‌های عمیق فلسفی را ندارد. او دوستان صمیمی‌‌اش را معمولا در ارتش، دوران سربازی یا تیم‌‌های ورزشی پیدا می‌‌کند.

ترک شدن مرد آرسی توسط دوستان صمیمی‌‌ برای او بسیار ناراحت کننده است و احساس می‌‌کند از رفاقتی که برایش راضی کننده بوده محروم شده است. مرد آرسی نمی‌‌تواند در اجتماع دوروها راحت زندگی کند. او به راحتی احساساتش را بروز می‌‌دهد و خیلی برایش مهم نیست که دیگران چه قضاوتی درباره‌اش بکنند.

ازدواج

مرد آرسی هرگز برای ازدواج برنامه‌ریزی نمی‌‌کند ولی از ازدواج فرار هم نمی‌کند. اگر دیگران برای ازدواج او برنامه‌ریزی کنند، ممکن است پس از اتمام دبیرستان ازدواج کند. اگر زندگی راضی کننده و شغل مناسبی داشته باشد و با دوستان مردش خوش بگذراند، ممکن است سال‌های سال زندگی خانوادگی را ادامه دهد. مرد آرسی که در سنین پایین ازدواج می‌‌کند، ممکن است بعدها جذب زنی شود که با ویژگی‌‌های آرسی او سازگاری بیشتری داشته باشد.


فرزندان

مرد آرسی اگر در زندگی فرزندانش حضور داشته باشد، حضوری پر رنگ دارد. او به فرزندان پسر خود فوتبال یاد می‌‌دهد، با آنها کشتی می‌‌گیرد و همراه آنها مسابقات ورزشی تماشا می‌‌کند.

با فرزندان دخترش بالا و پایین می‌‌پرد، آنها را روی دوش خود سوار می‌‌کند و به این طرف و آن طرف می‌‌برد. در یک کلام، او حس پدر بودن را به خوبی به فرزندانش منتقل می‌‌کند. مشکل زمانی ایجاد می‌‌شود که فرزندان بزرگ می‌‌شوند و احساس می‌‌کنند نظرات و علایق مشترکی با پدر ندارند. اگر مرد آرسی از دست فرزندانش عصبانی شود، خشمش را به روشنی بروز می‌‌دهد.

میان سالی

مرد آرسی در میانسالی بیش از هر زمان دیگر نیاز به کسی برای بروز احساسات و عواطف خود دارد. حمایت عاطفی برای او موضوع بسیار مهمی‌‌است. او باید خودش باشد. او گاهی این حمایت عاطفی را در جلسات روان درمانی و گاه از جانب کسی که برایش مهم است دریافت می‌‌کند.

سالهای پایانی

الگوی زندگی مرد جنگجو در میانسالی کامل می‌‌شود و شکل می‌‌گیرد. بسیاری از مردان آرسی به سال‌های پیری نمی‌‌رسند و در سالهای میانی در تصادف، جنگ یا درگیری کشته می‌‌شوند. زندگی کاری آنها هم خطرات و ریسک‌های زیادی دارد.

با این همه برخی از مردان آرسی در سال‌های پایانی به رضایت عجیبی از زندگی می‌‌رسند. آنها در کنار خانواده یا کسی که دوستش دارند به تماشای مسابقات ورزشی می‌‌پردازند و با دوستان قدیمی‌‌خود وقت می‌‌گذرانند و از خاطراتشان صحبت می‌‌کنند.

آنها احتمالا خانه‌ای در کنار دریادارند تا با کسی که دوستش دارند دور از غوغا و سروصدا به آهنگ طبیعت گوش بدهند و خودشان باشند..

 

برای خواندن بخش اول - الگوهای شخصیتی مردان - اینجا کلیک کنید.

برچسب ها: خصوصیات مردان، احساسات مردان، شخصیت شناسی مردان، راز هایی مهم در مورد شخصیت مردان، شخصیت مردان، روحیات و خصوصیات مردان تعداد بازديد: 765 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز