Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 11:06

20
آذر
همواره عاشقانه زندگی كنید

همواره عاشقانه زندگی كنید

بچه‌دار شدن یکی از اتفاقات هیجان‌انگیز زندگی است، اما در عین حال می‌تواند دشوار نیز باشد.

تحریریه زندگی آنلاین- گروه دنیای سلامت

 

 

بچه‌دار شدن یکی از اتفاقات هیجان‌انگیز زندگی است، اما در عین حال می‌تواند دشوار نیز باشد. شما و همسرتان به یکباره از یک زوج تبدیل به یک خانواده می‌شوید. شما و همسرتان برنامه‌های زیادی برای آینده دارید، اما با به دنیا آمدن فرزندتان دیگر فرصت زیادی برای گذراندن وقت در کنار یکدیگر مانند گذشته نخواهید داشت.

تفریحات روزهای تعطیل و خوابیدن تا دیروقت جز کارهایی هستند که باید به فراموشی سپرده شوند. نگهداری از یک نوزاد تازه متولد شده نیازمند فداکاری‌های زیادی است. بچه‌دار شدن بر رابطه شما با همسرتان ناخودآگاه تاثیر بسیاری می‌گذارد. درحالی که برخی زوجین از این فرصت برای صمیمیت و نزدیکی بیشتر با یکدیگر استفاده می‌کنند، رابطه برخی دیگر زیر این فشار دچار چالش می‌شود.

برای حفظ رابطه موثر با همسر، برقراری ارتباط کلامی یکی از اولین و مهمترین راه‌ها است. هر گاه فرزندتان خوابید، زمانی را برای صحبت کردن با همسرتان در رابطه با تغییرات زندگی و مرحله جدیدی که وارد آن شده‌اید در نظر بگیرید. احساسات و عواطف خود را بروز دهید و برای همسرتان تشریح کنید.

سعی کنید برای حل مشکلات با همسرتان همکاری کنید و در کنار هم باشید نه اینکه در مقابل هم قرار بگیرید. نگهداری از یک نوزاد آنقدر از شما وقت و انرژی می‌گیرد که دیگر فرصتی برای جدل با همسرتان نخواهید داشت.

احترام متقابل

تحقیقات نشان می‌دهند که بهترین روابط بین زوجین روابطی هستند که در آن مرد به همسر خود احترام زیادی می‌گذارد و او را به خاطر انجام وظایف جدیدش به عنوان یک مادر تحسین می‌کند. مرد به هیچ عنوان نباید همسرش را ناامید یا تحقیر کند. ممکن است زن برای نگهداری هر چه بهتر از نوزاد از شغل خود صرف نظر کرده باشد.

مرد نیز در مقابل باید قدردان همسر خود باشد نه اینکه حسودی کند و یا از اینکه همسرش زمان کمتری را با او می‌گذراند ابراز ناراحتی کند. اگر شما و همسرتان گاهی اوقات با یکدیگر اختلاف نظر پیدا می‌کنید، لازم نیست به اختلافتان دامن بزنید و از کاه کوه بسازید. پدر یا مادر بودن انرژی زیادی می‌خواهد و اینکه شما در پایان روز احساس خستگی کنید کاملا طبیعی است.

تاثیر وارد شدن یک نوزاد جدید به خانواده را دست کم نگیرید. به دنیا آمدن نوزاد تمام ابعاد زندگی شما را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد، اما شما باید تلاش کنید این تغییر مثبت باشد نه منفی. اکثر والدین تا چند ماه پس از تولد نوزاد نمی‌توانند در طول شبانه‌روز به میزان کافی بخوابند.

کم خوابی می‌تواند باعث بدخلقی هر آدمی، حتی افراد خوش اخلاق بشود. اگر شما احساس بد خلقی کنید، به احتمال زیاد با فردی که از همه به شما نزدیک‌تر است، که معمولا این فرد همسر شماست، رفتاری خوب نخواهید داشت.

این امر طبیعی است. فقط سعی کنید پس از هر بار بد خلقی از همسرتان عذر خواهی کنید و به او توضیح دهید که چرا ناراحت هستید. همچنین سعی کنید با خوش رفتاری و گذراندن ساعاتی با همسرتان رفتار نامناسب خود را جبران کنید.

تقسیم وظایف و گذراندن وقت با یکدیگر

برخی کارها و وظایف را با همسرتان تقسیم کنید. حتی اگر یکی از شما شاغل است، هر دوی شما باید مسئولیت بزرگ کردن فرزندتان را بر عهده بگیرید. می‌توانید این وظایف را هر چند وقت یکبار با هم عوض کنید. مثلا امروز شما پوشک فرزندتان را عوض کنید و همسرتان او را به حمام ببرد، اما روز بعد وظایف را با یکدیگر عوض کنید.

با اینکار، نه تنها کارها برای شما تکراری و روزمره نمی‌شوند، بلکه هیچ یک از شما احساس نمی‌کند که به او ظلم می‌شود. شاید در آغاز شما نتوانید خودتان را راضی کنید چند ساعتی فرزندتان را به کس دیگری بسپارید و اوقاتی را با همسرتان بگذرانید، اما پس از گذشت مدتی، این کار ضروری خواهد بود.

برقراری رابطه جنسی در هفته‌های اولیه پس از زایمان مشکل خواهد بود، اما پس از گذشت مدتی لازم است این نزدیکی با همسرتان برقرار شود. می‌توانید برای اطمینان بیشتر در این رابطه با پزشک متخصص مشورت کنید. یک نوزاد تازه متولد شده می‌تواند امکان هر گونه صمیمیتی را به همسرتان از بین ببرد.

به یاد داشته باشید که لازمه یک رابطه خوب، حفظ صمیمیت است. به همین دلیل هم شما باید خود را متقاعد کنید برای حفظ رابطه صمیمی خود با همسرتان، از یک پرستار کمک بگیرید. خوردن یک وعده شام در یک رستوران خوب یا گوش دادن به موسیقی در آرامش به همراه همسرتان از جمله کارهایی است که به شما و شریک زندگیتان کمک بسیاری می‌کند.

این کار نه تنها به آرامش بیشتر شما کمک می‌کند، بلکه باعث آرامش نوزاد نیز می‌شود.

 

برچسب ها: همسر، بچه دار شدن، رابطه زناشویی، زوج ها، احترام متقابل، آرامش در زندگی تعداد بازديد: 674 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز