Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 13:59

26
تیر
روانشناسی رنگ‌ها (1)

روانشناسی رنگ‌ها (1)

بخش اول- رنگ‌ها همه‌جا حضور دارند و در فرهنگ‌های مختلف، دارای معانی متفاوتی هستند. اما چرا مردم با رنگ سبز احساس آرامش و راحتی می‌كنند؟

تحریریه زندگی آنلاین- گروه دنیای سلامت

 

 

رنگ‌ها همه‌جا حضور دارند و در فرهنگ‌های مختلف، دارای معانی متفاوتی هستند. اما چرا مردم با رنگ سبز احساس آرامش و راحتی می‌كنند؟ چرا وزنه‌برداران در سالن‌های آبی‌رنگ عملكرد بهتری دارند؟ امروزه دانشمندان پس از انجام تحقیقات بسیار در این زمینه به نتایج جالب توجهی دست یافته‌‌اند.

آیا تا به حال پیش آمده است كه با خود فكر كنید چه رنگی را به سایر رنگ‌ها ترجیح می‌دهید؟

رنگ مورد علاقه هر فرد به شخصیت او مربوط است؛

مثلا كسانی كه رنگ مورد علاقه‌شان سبز است:

 این افراد شنوندگان بسیار خوبی هستند. معمولا برای كمك كردن به دیگران بسیار تنبل‌اند. آنها به راحتی می‌توانند خود را در جایگاه دیگران تصور كرده و برای آنها دلسوزی كنند. نوعی كنجكاوی ذاتی دارند و با افراد جدید خوب ارتباط برقرار می‌كنند. خجالتی نیستند؛ ولی گاهی به راحتی احساسات دیگران را جریحه‌دار می‌كنند.

دوست دارند به آنها عشق ورزیده شود و كسی كه به او عشق می‌ورزند، توجهی عمیق به آنها داشته باشد. افرادی كه به رنگ سبز علاقه دارند، معمولا مجرد می‌مانند تا اینكه با فرد موردنظر خود برخورد كنند و بعد با او ازدواج كنند؛ در غیر این صورت هیچ‌گاه ازدواج نمی‌كنند!

افرادی كه رنگ سیاه را دوست دارند:

این افراد به شدت ثابت، صادق و وفادار هستند. آنها بسیار دقیق و منظم‌اند و تا رسیدن به هدف از تلاش دست برنمی‌دارند. این افراد بسیار احساساتی هستند و اغلب تصمیم‌گیری‌های آنها از روی احساسات است، نه عقل و منطق!

افرادی كه تمایل به رنگ سفید یا كرم دارند:

این افراد علاقه زیادی به تجربه كردن دارند و همواره در پی كشف چیزهایی هستند كه نمی‌دانند. آنها قادرند افراد مختلف را جذب كنند؛ اما باید انتظارات خود را كنترل كنند تا به اهداف‌شان برسند.

افرادی كه رنگ زرد را دوست دارند:

این افراد خوشبین هستند و مردم را همان‌طور كه هستند، قبول دارند. آنها به اطرافیان خود احساس خوبی می‌دهند. شیرین و بی‌گناهند. مورد اعتماد افراد زیادی هستند. می‌توانند فرمانده و مدیر خوبی باشند. تصمیمات خوبی می‌گیرند و خوب هم انتخاب می‌كنند. معمولا در ذهن خود خیالبافی‌های عاشقانه دارند.

افرادی كه رنگ قرمز را دوست دارند:

افرادی با عقاید مشخص هستند؛ رهروان واقعی كه هرگز در نیمه راه دچار شك و تردید نمی‌شوند. آنها محكم و قاطعند و سر حرف‌شان می‌مانند. فقط در برابر بی‌عرضگی و بی‌كفایتی دیگران، دچار خشم و آشفتگی می‌شوند. افرادی كه قرمز را دوست دارند، جذاب، دلربا، سرحال و بانشاط هستند؛ ولی گاهی اوقات دمدمی و به ناگاه دچار عصبانیت می‌شوند.

افرادی كه صورتی را دوست دارند:

آنها دلبستگی و احساسات حقیقی به دیگران دارند و مردم آنها را مثل فرشته‌ها خوب می‌دانند. همیشه تلاش می‌كنند بهترین كارها را برای دیگران انجام دهند و مراقبت و حمایت از دیگران را دوست دارند؛ اما به راحتی هم راضی و خشنود نمی‌شوند. گاه دچار افكار منفی می‌شوند و همواره در جستجوی یك عشق بسیار رمانتیك هستند.

افرادی كه طلایی و برنز را دوست دارند:

زنانی كه رنگ طلایی را دوست دارند، هیچ‌گاه عقب‌نشینی نمی‌كنند و دست از تلاش برنمی‌دارند. آنها آرزوهای بزرگ و رویاهای دست نیافتنی دارند. از زندگی به معنای واقعی لذت می‌برند. گاهی اوقات علایق و احساسا‌ت‌شان آنها را به قعر می‌كشاند؛ اما دوباره برنامه‌ریزی می‌كنند تا اوج بگیرند و به خاطر همین زمین خوردن‌های مكرر گاهی اوقات دچار استرس زیادی می‌شوند.

كسانی كه رنگ نقره‌ای را دوست دارند:

تمایل زیاد به رنگ نقره‌ای نشان می‌دهد كه فرد در جستجوی رسیدن به عمیق‌ترین احساسات است. آنها در افكار خود غرق و به این ترتیب از دنیای پر مشغله بیرون دور می‌شوند و ذاتا درون‌گرا هستند.

كسانی كه رنگ آبی را دوست دارند:

این افراد خوشبین و رویایی هستند و با دید مثبتی كه به همه‌چیز دارند، می‌توانند همراهان بسیار خوبی باشند. آنها اعتماد به نفس كمی دارند، ذاتا هنرمند هستند و همواره میل به عاشق شدن دارند. دل به عشق كسی كه دوستش دارند می‌دهند، ولی خیلی راحت عشق‌شان را از دست می‌دهند و معتقدند كه عشق باید در سر باشد نه در دل.

 سیاه

سیاه، رنگ قدرت است. در طراحی لباس و مد كاربرد بسیاری دارد؛ زیرا باعث می‌شود كه فرد لاغرتر به نظر برسد. در ضمن شیك و مطابق هر سلیقه‌ای است و محدودیت ندارد؛ یعنی رنگی است كه همواره طرفداران خودش را دارد. این رنگ نشانه اطاعت و تسلیم نیز هست.

برخی از طراحان مد می‌گویند، زمانی كه لباس سیاه می‌پوشند، در واقع فرمانبرداری خود را از مردان نشان می‌دهند!...

 

 

 

برای خواندن بخش دوم- روانشناسی رنگ‌ها- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: روانشناسی رنگ، انواع رنگ ها، رنگ ها، معنی رنگ ها، طیف رنگ ها، رنگ و عشق، معنی رنگ سیاه تعداد بازديد: 674 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز