Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 03:12

28
بهمن
نکته های مهم برای نگهداری از کاکتوس ها

نکته های مهم برای  نگهداری از کاکتوس ها

کاکتوس یکی از پرطرفدارترین گیاهان خانگی است که نگهداری آن کار بسیار ساده ای است. در این مقاله شما را با طرز نگهداری 9 مدل کاکتوس معروف و پرطرفدار آشنا می کنیم.

اپیفیلیوم انجیولایگر

هر کس که الگوی زیگزاگی و موجدار برگ‌های این کاکتوس را دیده باشد، ممکن است فکر کند تنها زیبایی گیاه برگ‌های آن است. اما باید به شما بگویم اپیفیلیوم انجیولایگر می‌تواند از این هم زیبا‌تر شود! عامل این زیبایی هم گل‌های ارکیده مانند گیاه هستند که مانند تزئین خامه‌ای روی کیک می‌مانند! بر خلاف اکثر کاکتوس‌ها، اپیفیلیوم انجیولایگر محیط مرطوب را دوست دارد و اگر آن را در مکانی با آفتاب کم یا نور فیلتر شده هم قرار دهید بدش نمی‌آید. عادت رشدی برگ‌های گیاه که به صورت رونده رشد می‌کنند آن را به انتخابی عالی برای نگهداری در گلدان‌های آویز بدل کرده است.

کراسولا

برگ‌های بزرگ و خیره کننده این کراسولا، دیدنی‌ترین قسمت آن هستند. این گیاه بومی جنوب آفریقا است و می‌تواند در حدود ۶۰ سانتی متر قد بکشد! اگر کراسولاتان را در تابستان بیرون از خانه بگذارید تا نور خورشید دریافت کند، ممکن است گیاه تشویق به تولید خوشه گل شود. گل‌های این گیاه به صورت خوشه‌ای به رنگ قرمز بر روی آن نمایان می‌شوند و تا مدت‌های زیادی می‌مانند. زهکشی عالی برای نگهداری این ساکولنت ضروری است.

گاستریا

جنس گاستریا شامل ساکولنت‌هایی آرام رشد و بدون ساقه است که عضوی عالی برای یک دیش گاردن غیرمعمول هستند، چون هم ظاهر عجیبی دارند و هم رشدشان کم است. اکثر گونه‌های این ساکولنت دوست دارند نصف روز را در آفتاب باشند و هفته‌ای یک بار آبیاری شوند. دقت کنید که در هنگام آبیاری آب در بین برگ‌های گیاه نرود.

هاورتیا گورخری (گیاه گورخری)

دلیل نام گذاری این گیاه که مشخص است. این گیاه به نظر خیلی خشن می‌آید، اما بر خلاف ظاهر تهدید کننده اش، هیچ گونه تیغ و خاری بر روی خود ندارد. خطوط سفیدی که باعث نامگذاری هاورتیا گورخری به این اسم شده اند، ظاهر هاورتیا را از آلوئه ورا متمایز می‌کنند.

آئونیوم

نام این گیاه را با زر صحرایی اشتباه نگیرید. بر خلاف دیگر ساکولنت‌ها آئونیوم آب وهوای گرم را دوست ندارد و اگر دما از میزان مشخصی بالا‌تر رود، گیاه حتی به کمون هم می‌رود. همین ویژگی آن را به گیاهی عالی برای خانه‌های سرد و مناطق خنک تبدیل می‌کند. این گیاه رشد سریعی دارد و می‌تواند به ۹۰ سانتی متر هم برسد!

پاکیفیتوم (مون استون)

هر کدام از ساکولنت‌های ذکر شده را هم تهیه نکنید، این یکی را حتما باید در خانه داشته باشید! برگ‌های گشتالود، خوشرنگ و غیر زمینی این گیاه همان چیزی است که هر خانه مدرنی به آن احتیاج دارد. این گیاه به خوبی به شرایط خشک عادت کرده و آب را درون برگ‌های ضخیمش ذخیره می‌کند. جالب این جاست که زمان رشد فعال پاکیفیتوم زمستان است. در این زمان گیاه به یک بار در هفته آبیاری نیاز دارد. در طول تابستان گیاه را ۲ بار در ماه آبیاری کنید.

کراسولا پرفوراتا

پرورش کراسولا پرفوراتا هم مانند همه کراسولا‌های دیگر آسان است. این گیاه برای استفاده در دیش گاردن هم عالی است و می‌تواند آن را به خوبی پر کند. این گیاه مقداری سایه را هم تحمل می‌کند، اما بهتر است آن را در مکانی روشن نگهداری کنید.

فریثیا پولچرا

نام انگلیسی این گیاه “انگشت بچه” است که الحق هم برازنده است! این ساکولنت بی‌نظیر را در کنار پنجره قرار دهید. این گیاه در بحث آبیاری به مقداری توجه نیاز دارد. درست است که فریثیا پولچرا به آبیاری منظم نیاز دارد، اما در عین حال خاکش نباید خیس بماند و لازم است که زهکشی به خوبی انجام گیرد. این گیاه را در روشن‌ترین قسمت خانه قرار دهید.

سدم مورگانیانوم

نام انگلیسی این گیاه کمی عجیب است “دم خر”! اگر وست دارید گلدانی آویز برای خانه‌تان داشته باشید از این یکی غافل نشوید. این گیاه شاخسار جذابش را از لبه گلدان آویزان کرده و شما را شیفته خود می‌کند.

 

منبع : akharinkhabar.com

 بیشتر بخوانید:

آبیاری گیاهان آپارتمانی در سفرهای نوروزی

آموزش نگهداری سانسوریا مخملی یا رنگی

آنچه درباره کاکتوس ها و نحوه نگهداری آن ها باید بدانید

روش‌های نگهداری کاکتوس در زمستان

برچسب ها: کاکتوس، زندگی آنلاین، آبیاری کاکتوس، نگهداری از کاکتوس، دلیل خراب شدن کاکتوس، دلیل چروک شدن کاکتوس، گل و گیاهان آپارتمانی، بهترین کاکتوس ها برای نگهداری در آپارتمان، کود مخصوص کاکتوس، نور مناسب کاکتوس، تکثیر انواع کاکتوس، آموزش قلمه زدن کاکتوس تعداد بازديد: 800 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز