Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 - 18:36

17
فروردین
بامبوی خوش یمن

بامبوی خوش یمن

این گیاه باید در دمای 18-22 درجه نگهداری و هفته‌ای یك بار آب آن تعویض شود و حدود 25 سانتی‌متر بالاتر از انتهای پایین ساقه آن قرار گیرد.

تحریریه ماهنامه دنیای سلامت

 

چینی‌ها معتقدند كه بامبو گیاهی خوش‌یمن است و این روزها این تفكر شرقی به كشورهای غربی نیز سرایت كرده است. سختی این گیاه سمبل سلامت و تندرستی بیشتر می‌باشد. بامبو بیشتر شبیه یك مینیاتور است و در مقایسه با سایر گیاهان شكلی عجیب‌تر و متمایز تر دارد؛ به همین دلیل به آن لقب «دراكائنا» نیز داده‌اند.

این گیاه برای تزئین داخل منزل و محل كار، انتخاب واقعاً خوبی است و از آن می‌توان به عنوان یك هدیه خوب هم استفاده كرد. چینی‌ها از بامبو برای زیباتر كردن فضای خانه، همچنین در مراسم ازدواج و به هنگام سال نو استفاده می‌كنند. تعداد ساقه گیاه بامبو، معنای زیادی دارد و با همین تعداد است كه خوش‌یمنی این گیاه برای یك خانه معنا پیدا می‌كند.

برای خوشبختی و خوش‌اقبالی بیشتر نیز افزایش ثروت و طول عمر در یك خانواده، از سه شاخه بامبو به طول 4-6 اینچ استفاده می‌كنند. شما می‌توانید بامبو را برای اهداف دیگری نیز خریداری و در خانه نگهداری كنید.

در كنار مبلمان خانه‌تان، با استفاده از بامبوی خوش‌یمن، زیبایی بیشتری ایجاد می‌شود. بامبو چه خوش‌یمن باشد، چه نباشد، گیاهی بسیار زیبا و جذاب و مراقبت از آن بسیار ساده و آسان است. اگر سه‌چهارم از ظرف مخصوص آب را پر كنید، تا یك ماه نیاز به تصفیه و تعویض آب آن نیست.

این گیاه با هر میزان نور می‌تواند خود را سازگار كند. بامبو فقط یك گیاه زیبا نیست؛ بسیاری از مردم جهان معتقدند بامبوها از طرف خدا هدیه‌های آسمانی به خانه می‌آورند.

این روزها این گیاه پرپیچ پا به بیشتر خانه‌ها گذاشته است و مردم از آن به عنوان یك دكور طبیعی استفاده می‌كنند؛ اما كمتر راجع به آن می‌دانند. بامبو در نظر چینی‌‌ها، نماد رفاقت و دوستی است و صلح و آرامش را به همراه می‌آورد؛ ولی تا زمانی كه این گیاه شكوفه نداده، خوش‌یمن است و اگر روزی شكوفه دهد، با خود بدبختی می‌آورد؛ ولی این اتفاق به ندرت می‌افتد و حدود پنج سال طول می‌كشد تا بامبو شكوفه دهد.

در سایر نقاط جهان، بامبو را نماد جوانی و طول عمر می‌دانند و معتقدند تا زمانی كه بامبوهایشان سرحال است، آنها هم روحیه خوبی دارند و جوان و سرحال می‌مانند.

می‌گویند كه این گیاه را باید به تعداد فرد نگاهداری كرد. این گیاه در درمان فنگ‌شویی بسیار كاربرد دارد. به بامبوی فنگ‌‌شویی بیشتر از انواع بامبوهای دیگر بی‌توجهی می‌شود؛ زیرا مردم اطلاعات خاصی راجع به فنگ‌شویی و چگونگی استفاده از بامبو برای درمان ندارند.

عقاید چینی‌ها در مورد خوش‌یمنی بامبو

بامبو به خودی خود یك گیاه فوق‌العاده است كه می‌تواند صلح و آرامش و انرژی به خانه‌ها بیاورد. این گیاه انعطاف‌پذیری را نشان می‌دهد. داخل ساقه گیاه توخالی است و روح آن به راحتی داخل گیاه جریان دارد.

اگر آنقدر خوش‌اقبال هستید كه در باغچه خانه‌تان بامبو دارید، می‌توانید آرامبخش بودن آن را از نزدیك حس كنید.
از نظر چینی‌ها این گیاه خوش‌شانسی می‌آورد؛ زیرا تمام پنج عنصر اصلی فنگ‌شویی را دارد:

چوب: خود بامبو

خاك: زمینی كه در آن رشد كرده است.

آب: آبی كه با آن رشد كرده است

آتش: ظرف‌های سفالی كه بامبو را در آن می‌گذارند، در كوره‌ها با آتش پخته می‌شوند.

فلز: بامبو را می‌توان در ظرف‌های فلزی نگاهداری كرد.
چینی‌ها برای نشان دادن عنصر آتش یك روبان قرمز دور گیاه می‌بندند و برای نشان دادن عنصر فلز به قسمتی از آن یك سكه آویزان می‌كنند. به این ترتیب این گیاه تمام این پنج عنصر را در كنار هم دارد و می‌تواند خوش‌شانسی بیاورد. بامبوهایی كه در قسمت ساقه خود دو بند دارند، برای ایجاد صلح و دوستی میان زوج‌ها استفاده می‌شوند و عشق و محبت با خود می‌آورند.

بامبوهایی كه سه بند دارند، باعث شادی، خوش‌بختی و طول عمر می‌شوند. برای افزایش ثروت از بامبوهایی كه شش بند دارند استفاده می‌شود. بامبوهای بسیار بلند به منظور یافتن شغل جدید و خوب مورد توجه هستند.

مراقبت از گیاه بامبو

این گیاه باید در دمای 18-22 درجه نگهداری و هفته‌ای یك بار آب آن تعویض شود و حدود 25 سانتی‌متر بالاتر از انتهای پایین ساقه آن قرار گیرد. بد نیست گاهی اوقات مقداری كود ملایم، مانند كود بنفشه آفریقایی به آب آن اضافه شود. وقتی كه برگ‌های بامبو زرد می‌شوند، دو دلیل اصلی وجود دارد: 

1)‌ نور مستقیم و بسیار زیاد  2)‌ استفاده از آب لوله‌كشی؛ چون حاوی نمك یا فلوراید است (بهتر است گاهی به آن آب فیلترشده بدهید). گیاه بامبو چندین گونه مختلف دارد. برخی گونه‌ها در مناطق سرد و معتدل و برخی دیگر در گلخانه‌ها رشد می‌كنند. این گیاه معمولاً به رنگ‌های سبز، سبز متمایل به سیاه، سبز متمایل به قهوه‌ای، عنابی و زرد وجود دارد. غالباً در مالزی و تایلند كشت و پرورش می‌شود و از این نقاط به سایر كشورها انتقال می‌یابد.

خواص درمانی بامبو

برگ‌های بامبو به كشیدگی ماهیچه‌های معده و بهبود فعالیت معده كمك می‌كند، بنابراین برای درمان سوءهاضمه و دیگر مشكلات گوارشی مفید است. برگ‌های بامبو همچنین خاصیت آنتی‌اسپاسمودیك دارد و می‌توانند به درمان انقباضات لوله تنفسی كمك كند؛ از این رو برای درمان بیماران مبتلا به آسم مفید است و تنگی تنفس را تا حدودی برطرف می‌كند.

این گیاه خاصیت میكروب‌كشی دارد و می‌تواند به كشتن كرم‌ها و انگل‌های روده نیز كمك كند. از بابمو همچنین برای درمان زخم‌ها (از طریق تقویت سیستم گردش خون) استفاده می‌شود.

 

برچسب ها: عقاید چینی‌ها در مورد خوش‌یمنی بامبو، مراقبت از گیاه بامبو، خواص درمانی بامبو، گیاه بامبو، نگهداری بامبو تعداد بازديد: 1808 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز