Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 19:00

8
شهریور
جامدادی های میوه ای

جامدادی های میوه ای

به جای خرید جامدادی، می توانید خودتان جامدادی های بسیار زیبایی، با استفاده از ساده ترین ابزار درست کنید و از هنر خودتان لذت ببرید. در این مقاله آموزش چند نمونه از این جامدادی ها با طرح میوه ارائه شده است.

جامدادی های میوه ای

مترجم: نادیا زکالوند

به جای خرید جامدادی، می توانید خودتان جامدادی های بسیار زیبایی، با استفاده از ساده ترین ابزار درست کنید و از هنر خودتان لذت ببرید. در این مقاله آموزش چند نمونه از این جامدادی ها با طرح میوه ارائه شده است.

لوازم مورد نیاز

پوشه پلاستیکی زیپ دار( یک عدد زرد رنگ)، پوشه های پلاستیکی بدون زیپ( دو عدد صورتی و سبز و یک عدد دیگر از هر رنگ دلخواه)، منگنه، نوارچسب دوطرفه، ابر اسفنجی، لاک سفید، بندکفش(سبز رنگ)، قیچی، شمع، تی شرت سفید کهنه، زیپ سبز دو عدد، ماژیک های مشکی و سفید

روش ساخت جامدادی ها

جامدادی لیمویی

ابتدا یکی از پوشه های پلاستیکی زیپ دار زرد رنگ را بردارید(تصویر1) و با استفاده از یک بشقاب، خطی منحنی روی آن ترسیم کنید. مراقب باشید، این طرح را از پایین پوشه در بیاورید تا قسمت زیپ دار آن سالم بماند، زیرا این قسمت قرار است در جامدادی تان باشد(تصاویر2 و 3).

اکنون از محل خط کشی شده، پوشه را برش بزنید(4 تصویر). سپس دورادور قسمت برش زده پوشه را منگنه زده و دو لایه پوشه را به هم بدوزید( تصویر5).

بعد از آن پوشه منگنه زده شده را روی یک پوشه دیگر از هر رنگی که مایلید ( در اینجا آبی استفاده شده) بگذارید و دورادور آن را با خطی ترسیم کنید( تصویر6).

حالا کاغذ را برش زده و طرح آبی رنگ را از درون آن درآورید(تصویر7) و آن را دوبار از وسط تا بزنید ( تصاویر8 و 9). پس از آن دورادور آن را برش بزنید (تصویر10) تا طرحی مانند تصویر11 به دست آید.

اکنون با استفاده از نوارچسب دو طرفه، طرح های آماده شده را روی جامدادی زرد رنگ تان، مانند تصویر 12 بچسبانید.

با استفاده از ابر اسفنجی و لاک سفید، روی تمام جامدادی را لاک بزنید و کاملا بپوشانید (تصویر13). سپس طرح های آبی را از روی جامدادی جدا کنید (تصویر 14).

اکنون بند کفش سبز رنگ را برداشته و دو سر آن را با قیچی برش بزنید و هر دو سر بند را با شعله شمع بسوزانید تا به مرور زمان ریش ریش نشوند(تصویر15). با چسب مایع، بند کفش را به دو طرف جامدادی بچسبانید(تصویر16).

 جامدادی لیمویی تان آماده است(تصویر 17).

 

 

جامدادی هندوانه ای

برای درست کردن این جامدادی، پوشه صورتی رنگ را برداشته و آن را کاملا باز کنید(تصویر1).

سپس به صورت پشت و رو، از قسمت تای خود پوشه، یک تا مانند تصویر2 بزنید. سپس با استفاده از کاسه یا بشقاب، طرح هندوانه را از پوشه درآورید( تصاویر3 و 4).

اکنون با استفاده از تی شرت های کهنه تان( البته سفید رنگ باشد)، چند عدد نوار پارچه ای سغید رنگ با پهنای 5 سانتی متر آماده کنید و دو طرف نوارها را بکشید تا به صورت نوار اریب های باریک درآیند(تصویر5).

البته می توانید به جای این کار از نوار اریب سفید رنگ استفاده کنید. اکنون دورادور لبه داخل جامدادی، نوارچسب های دوطرفه با فاصله های کوتاه از هم، بچسبانید(تصویر 6).

وقتی نوارچسب ها به خوبی چسبیدند، آنها را از یک طرف جامدادی برداشته تا فقط رد چسب ها روی جامدادی باقی بماند(تصویر7). یکی از نوار اریب های آماده را روی این قسمت بچسبانید (تصویر8).

همین کار را با طرف دیگر جامدادی هم انجام دهید( تصویر9). مجددا یک ردیف دیگر نوار اریب روی کار قرار دهید( درواقع روی باقیمانده اثر چسب حاصل از نوار چسب!)، به طوری که نوار اریب ها به صورت پله ای روی یکدیگر قرار بگیرند(تصویر10). اکنون لایه رویی را با آبرنگ سبز، رنگ کنید.

بگذارید رنگ خشک شود. یک زیپ سبز رنگ برداشته و با چسب به جامدادی بچسبانید( تصاویر11 و 12). سپس با ماژیک های سفید و مشکی طرح هندوانه را روی جامدادی ترسیم کنید( تصویر13). جامدادی هندوانه ای تان آماده است.

جامدادی کیوی

برای جامدادی طرح کیوی از پوشه پلاستیکی سبز رنگ استفاده کنید. ابتدا زیپ پوشه را بچسبانید و سپس با بندکفش سبز رنگ، دورادور آن را بپوشانید و در آخر طرح کیوی را با استفاده از ماژیک های سفید و مشکی، روی آن ترسیم کنید(تصاویر 14 تا 18). این هم از جامدادی طرح کیوی زیبای تان.

 

برچسب ها: ساخت جامدادی، جامدادی میوه ای، ساخت جامدادی در منزل، جامدادی دست ساز، کاردستی کودکان تعداد بازديد: 1930 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز