Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 29 اسفند 1402 - 15:27

19
خرداد
تبدیل پیراهن قدیمی دخترانه به لباسی نو

تبدیل پیراهن قدیمی دخترانه به لباسی نو

مژده به شما مادران عزیز! در اینجا به شما راهی را یاد می‌دهیم که با استفاده از لباس‌های قدیمی خودتان و یا کودکتان، یک لباس زیبا برای دختر کوچولویتان تهیه کنید.

تحریریه گروه ترجمه زندگی آنلاین

 

اگر می‌‌خواهید برای کوچولوی دوست داشتنی تان، یک لباس قشنگ بدوزید اما در عین حال به دلایلی نمی توانید پارچه نو بخرید، خوب می‌‌توانید لباس کهنه او را به یک نو تبدیل کنید.

یا از لباس‌‌‌های قدیمی خودتان که دیگر آنها را دوست ندارید یک لباس نو برای کودک تان بدوزید. در این مقاله یاد می‌‌گیرید که تقریبا از هیچ، یک لباس فوق‌العاده بدوزید. 

تبدیل پیراهن قدیمی دخترانه به یک لباس نو 

اگر به یقه‌‌‌های جفت لباس‌‌‌ها –قدیمی و نو - در عکس توجه کنید، متوجه می‌‌شوید که مدل یقه لباس‌‌‌ها مانند موی گیس شده است. تنها تفاوتی که بین شان است، اضافه شدن جیب است که معمولا بچه‌‌‌ها عاشق آن هستند.

حتی می‌‌توانید در پایان کار به یقه لباس آماده شده مارک هم بدوزید تا کارتان حرفه‌ای به نظر آید.

برای دوخت این لباس ابتدا تی‌شرت قدیمی که دیگر نمی‌خواهید را برداشته و برش بزنید. می‌‌توانید از یکی از لباس‌‌‌های کودک تان استفاده کرده و به عنوان راهنما روی تی شرت تان گذاشته و پارچه را مانند آن برش بزنید.

باید هر دو لایه جلو و پشت تی شرت را با هم برش بزنید تا جلو و پشت لباس جدیدتان آماده شود. همچنین بخش‌‌‌های مربوط به یقه و حلقه آستین را با دقت مانند تصویر به صورت منحنی برش بزنید.

پایین تی‌شرت‌تان را سالم و دست نخورده نگهدارید تا به عنوان پایین لباس نوی‌تان استفاده شود. 

خوب اکنون پهلوهای لباس را به هم دوخته و سپس با نواری باریک پارچه‌ای – یا اگر دوست داشتید نوار اریب - دور حلقه آستین‌‌‌ها را بدوزید.

برای درست کردن جیب، ابتدا با کاغذ شکل جیب دلخواه‌تان را برش بزنید و آن را روی لباس امتحان کنید تا اندازه اش مناسب باشد. می‌‌توانید جیب لباس را از آستین‌‌‌های تی شرت برش بزنید. در بخش منحنی جیب، ابتدا حدود یک و نیم سانتی‌متر زاپاس بگذارید.

سپس آن را با نخ، کوک شل بزنید. هر دو طرف انتهایی نخ را کمی اضافه‌تر بگذارید. 

سپس دو طرف نخ را اندکی بکشید تا پارچه در انتهای جیب کمی جمع شود. 

بدین ترتیب بخش منحنی پارچه تمیز و یکدست تا خورده  و به راحتی روی لباس دوخته می‌‌شود.

اکنون جیب را کاملا اتو و آن را آماده دوختن نمایید. جیب دیگر را هم به همین ترتیب آماده کنید. هر دو جیب را به روی لباس با سوزن ته گرد متصل کنید و وقتی از جای آن مطمئن شدید با چرخ خیاطی بدوزید.

البته پیش از وصل کردن جیب به لباس دو ردیف به صورت افقی و یک ردیف هم در بخش منحنی جیب، دوخت تزئینی انجام دهید. در انتها جیب را به لباس وصل کنید. 

برای آماده کردن یقه گیس شده، 5 نوار باریک از پارچه برش بزنید و سر آنها را با هم بدوزیم. 

سپس آنها را به صورت 3 تا در چپ و 2 تا در راست تقسیم كنید. 

مانند تصویر زیر بافت را انجام می‌‌دهید. ابتدا روی قسمت راست و سپس روی قسمت چپ بافت را انجام دهید. 

 در انتها با وصل دو طرف یقه به هم، یقه گیس شده‌تان آماده وصل به لباس می‌‌شود. با اندازه گرفتن دو سر کودکتان، اندازه یقه را می‌‌توانید به دست آورید.

یقه را به لباس دوخته و پیراهن دلبند کوچولوی تان را تکمیل کنید.

 

 

برچسب ها: هنر و خلاقیت، هنر در خانه، آموزش خیاطی، آموزش دوخت لباس کودک، تبدیل پیراهن قدیمی دخترانه به لباس نو، لباس دخترانه، لباس بچه گانه تعداد بازديد: 3157 تعداد نظرات: 4

نظرات

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز