Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 22:09

11
شهریور
آموزش جامدادی

آموزش جامدادی

ابتدا در رابطه با اندازه جامدادی و اینکه می‌خواهید بزرگی آن چقدر باشد تصمیم بگیرید. سپس یک طرح بیضی را بر روی کاغذ بکشید و با قیچی ببرید تا از آن به عنوان الگو استفاده کنید.

تحریریه مجله کودک سالم

 

استفاده از چرم مصنوعی (وینیل) برای این پروژه گزینه خوبی محسوب می‌شود. این جنس فرسوده نمی‌شود و لازم نیست نگران آسیب دیدن قسمت مربوط به زیپ باشید. شما می‌توانید چرم مصنوعی را از پارچه فروشی‌ها تهیه کنید و یا اینکه چرم مصنوعی کیف‌های قدیمی را از آن‌ها جدا کرده و استفاده کنید. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند اینکار را بکنند زیرا در اینصورت رنگ‌های بیشتری در اختیار خواهند داشت. همچنین توجه داشته باشید که دوخت و دوز با چرم مصنوعی می‌تواند کمی چالش برانگیز باشد، اما نترسید. با توجه به برخی نکاتی که در ادامه به شما می‌گوییم می‌توانید به راحتی این جامدادی را بدون مشکل تهیه کنید.

 

جامدادی مدل دخترانه

لوازم مورد نیاز

سانتی‌متر چرم مصنوعی به رنگ دلخواه  زیپ حداقل 23 سانتی‌متر  تکه‌های نمد برای چشم‌ها  2 عدد دکمه برای چشم‌ها  روبان ضخیم برای موها  پارچه برای پاپیون

 

روش کار

ابتدا در رابطه با اندازه جامدادی و اینکه می‌خواهید بزرگی آن چقدر باشد تصمیم بگیرید. سپس یک طرح بیضی را بر روی کاغذ بکشید و با قیچی ببرید تا از آن به عنوان الگو استفاده کنید (اندازه الگوی در اینجا تقریبا 23 سانتی‌متر در 15 سانتی‌متر بود). سپس با قرار دادن الگو بر روی چرم مصنوعی، دو بیضی را برش بزنید. حال یک خط را بر قسمتی که باید روی جامدادی باشد بکشید تا خطی که قرار است زیپ بر آن قرار بگیرد مشخص شود. در اینجا خط حدود 16 سانتی‌متر بود. حال با توجه به اندازه دندانه‌های زیپ، بر روی این خط یک برش ایجاد کنید اما پهنای آن را افزایش دهید. اگر زیپ شما خیلی بلند است، شاید لازم باشد آن را به میزان لازم کوتاه کنید. و ابتدا و انتهای آن را چند دوخت ریز بزنید تا از هم باز نشوند. زیپ را بر روی خطی که کشیده‌اید قرار دهید. بهتر است زیپ از هر طرف 5/3 سانتی‌متر بلند‌تر باشد. زیپ را در حالیکه به سمت صحیح قرار گرفته است بر روی برش چرم مصنوعی تنظیم کرده و با چسب نواری آن را به چرم بچسبانید. با اینکار راحت‌تر می‌توانید زیپ را بدوزید. در این مرحله، در حالیکه چرم رو به شما است، زیپ را به آن بدوزید. اگر هنگام دوختن چرم جمع می‌شود، بهتر است اندازه دوخت‌ها را افزایش دهید. با اینکار، از جمع شدن چرم جلوگیری می‌کنید.
در این مرحله، دو دایره نمدی برای چشم‌های جامدادی برش دهید و آنها را مستقیما به چرم بدوزید. بهتر است دوخت‌ها درشت باشند تا کار شما ساده‌تر شود. حال با دست، دو دکمه در مرکز نمدها بدوزید. حالا چشم‌ها کامل شدند. مرحله بعد مربوط به موهای جامدادی است. تعدادی روبان ضخیم را برش دهید و آنها را به دلخواه بر روی سر جامدادی قرار دهید. اما آنها را رو به پایین قرار دهید تا وقتی خواستید دو چرم را به یکدیگر بدوزید، این روبان‌ها نیز دوخته شوند. برای اینکه روبان‌ها موقتا در جای خود ثابت بمانند، بهتر است از چسب نواری استفاده کنید. اگر از سنجاق یا سوزن ته گرد استفاده کنید، چرم سوراخ می‌شود. حال می‌توانید روبان‌ها را با چرخ خیاطی و با استفاده از دوخت‌های درشت به چرم مصنوعی بدوزید.
حال دو تکه چرم را، در حالیکه رو به یکدیگر هستند، با کمک چرخ به یکدیگر بدوزید. توجه داشته باشید که زیپ باید حتما باز باشد تا شما بتوانید از قسمت باز زیپ، جامدادی را به سمت صحیح برگردانید. بهتر است تعدادی برش در انحناها ایجاد کنید تا پس از برگرداندن جامدادی، کار صاف و مرتب باشد. از قسمت زیپ که آن را باز گذاشته‌اید، جامدادی را به سمت صحیح برگردانید و سپس تمام لبه‌ها را با انگشتان خود فشار داده و صاف کنید. اگر هنوز لبه‌ها کاملا صاف نشده‌اند، می‌توانید اتو را بر حرارت متوسط قرار دهید، سپس پارچه‌ای روی جامدادی بیندازید و از روی پارچه، چرم را اتو کنید. توجه داشته باشید که اگر حرارت بالا و مدت زمان تماس با حرارت طولانی باشد، چرم مصنوعی خیلی زود آب می‌شود. پس بهتر است هر بار قسمت کوچکی را اتو کنید و کاملا مراقب باشید. همچنین شما باید انتهای هر روبان را یا به وسیله حرارت و یا با بستن یک گره، در جای خود ثابت نگه دارید. در غیر اینصورت، انتهای روبان به مرور زمان فرسوده و باز می‌شود. در نهایت، مقداری پارچه بردارید و یک پاپیون با آن درست کنید و آن را به سر جامدادی وصل کنید. حال جامدادی دخترانه شما آماده است. دخترتان می‌تواند مدادها، مداد شمعی‌ها و یا ماژیک‌های خود را به راحتی در آن بگذارد.

                                                                 

جامدادی مدل پسرانه

برای تهیه جامدادی مدل پسرانه، باید از دستورالعمل کلی جامدادی دخترانه استفاده کنید. تنها تفاوت‌هایی جزئی وجود دارند که در ادامه برای شما توضیح خواهیم داد. برای شروع، به جای اینکه دو چرم را به شکل بیضی برش بزنید، باید دو مستطیل در ابعاد 24 سانتی‌متر در 16 سانتی‌متر برش بزنید. زیپ را دقیقا مانند مدل دخترانه به چرم بدوزید با این تفاوت که اندازه‌های آن مقداری متفاوت هستند. طول این زیپ 17 سانتی‌متر است و حدود 5/4 سانتی‌متر با لبه پایینی مستطیل اصلی فاصله دارد. در اینجا مقداری اشکال گوناگون که در تصویر می‌بینید از چرم‌های مصنوعی به رنگ‌های دیگر جدا کرده‌ایم. قسمت‌های نارنجی در واقع هر یک از دو قسمت تشکیل شده‌اند که به یکدیگر دوخته شده‌اند (برای دوخت هر دو تکه باید رو به هم باشند و تنها سه لبه آنها به یکدیگر دوخته شود). با اینکار، مقاومت و استحکام هر تکه بیشتر خواهد شد. حال قسمت‌های دوخته نشده تکه‌های کوچک را به قسمت‌های دوخته نشده مستطیل اصلی بدوزید. دو دکمه نیز به عنوان چشم به مرکز جامدادی بدوزید. اگر دوست دارید می‌توانید تعدادی دکمه‌های ریز نیز با دست به قسمت‌های مختلف کار بدوزید تا ظاهر جامدادی بیشتر شبیه یک روبات شود. در این مرحله، دو مستطیل را مانند جامدادی قبلی به یکدیگر بدوزید. به همین سادگی پسرها هم می‌توانند یک جامدادی زیبا و با نمک داشته باشند!

 

برچسب ها: آموزش هنر، جامدادی، ْآموزش درست کردن جامدادی، جامدادی دخترانه، جامدادی پسرانه تعداد بازديد: 4346 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز