Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 19:14

2
اسفند
۳ صبحانه لاغر کننده با شیر

۳ صبحانه لاغر کننده با شیر

رژیم به نوعی خوردنِ حساب‌ شده و تحت‌ کنترل گفته می‌شود تا بتوان وزن بدن را کم، زیاد یا در وضعیت فعلی حفظ کرد. به عبارت دیگر، کنترل یا محدودیت آگاهانه و ارادی تغذیه را رژیم می‌گویند. با ما همراه شوید تا با چند صبحانه لاغر کننده آشنا شویم .

رژیم لاغری: این روش تغذیه برای سلامتی انسانهای چاق لازم است ولی می‌تواند برای افراد معمولی خطرناک باشد. اینکه چه کسی باید رژیم لاغری بگیرد را پزشک یا متخصص تغذیه مشخص می‌کند.

شیر و خرمــا صبحانه لاغر کننده

شیر نوشیدنی محبوبی است که بسیاری از آدم‌ها همراه صبحانه نوش جان می‌کنند. مصرف شیر از دوران نوزادی آغاز می‌شود و تا آخرین دوره‌های زندگی هم‌چنان ادامه پیدا می‌کند.

گاهی اگر مقداری خرما نیز به شیر اضافه شود نه تنها باعث خوشمزه‌تر شدن شیر می‌شود، بلکه خواص شیر و خرما را نیز یک‌ جا کنار هم قرار می‌دهیم. از این رو، ترکیب شیر و خرما یکی از نوشیدنی‌های محبوبی به شمار می‌رود که ارزش امتحان کردن را دارد.

این نوع ترکیب غذایی، نخستین بار به عنوان عادت غذایی مردم هند شناخته شد؛ آن‌ها باور دارند ترکیب شیر و خرما راه بسیار خوبی برای بالا بردن نیرو و انرژی بدن است.

هر دوی این خوراکی‌ها غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری هستند و می‌توانند به حفظ سلامتی کمک کنند. به این ترتیب، شیر و خرما به یکی از نوشیدنی‌های سنتی میان کشورهای شبه قاره‌ی هند تبدیل شد.

شیر و خرما

همه می‌دانیم شیر بهترین منبع برای کلسیم است. از این رو، مصرف شیر یکی از بهترین‌ راه‌ها برای کنترل سطح کلسیم در بدن به شمار می‌رود. به همین ترتیب، خرما نیز حاوی کلسیم و منیزیوم است؛ و این دو به صورت هم‌ زمان به بهبود وضعیت سلامت بدن کمک می‌کنند.

با مصرف شیر و خرما می‌توانید به سرعت سطح انرژی بدن‌تان را افزایش دهید. از این رو، مصرف ترکیب شیر و خرما یکی از بهترین راه‌ها برای اجتناب از بیماری و حفظ سلامتی است. کالری‌های موجود در این ترکیب به بازیابی سریع از بیماری‌ها کمک می‌کنند.

وقتی به شدت احساس گرسنگی می‌کنید، ترکیب شیر و خرما می‌تواند به افزایش سطح نیروی بدن‌تان کمک کند. از این رو، این ترکیب گزینه‌ی خوبی برای صبحانه، و جایگزین بهتری برای تنقلات به شمار می‌رود. کالری و سطح انرژی بالای موجود در ترکیب شیر و خرما توان بدنی‌مان را برای انجام کارهای روزانه حفظ می‌کنند.

مصرف شیر و خرما به حفظ بنیه و استقامت بدن‌تان کمک می‌‌کند. این ترکیب با حفظ نیرو و قدرت ماهیچه‌ها بنیه و استقامت‌تان را در طول روز به خوبی حفظ می‌کند. به همین خاطر نیز توصیه می‌شود شیر و خرما را در وعده‌ی صبحانه نوش جان کنید. این ترکیب نیروی آغاز فعالیت‌ها را در اختیارتان قرار می‌دهد و لاغر کننده مناسبی می تواند برای شما باشد.

شیر و نان سبوس دار صبحانه لاغر کننده

این روزها کمتر کسی به سراغ نان های تیره رنگ که سرشار از سبوس و فیبر است می رود زیرا همگی تنها به ظاهر نان ها توجه دارند و سفیدی آن را دلیل بر کیفیت نان می دانند در حالی که این باور غلط به دلیل نا آگاهی افراد روز به روز سلامتی افراد را به شدت تهدید می کند.

هر فرد در روز به مصرف 30 گرم فیبر (سبوس و الیاف گیاهی) نیاز دارد که فقط 8 گرم فیبر به بدنتان می رسد که علت آن مصرف نان های بدون سبوس است که نتیجه این کمبود شیوع بی سابقه دیابت، چاقی و بیماری ها قلبی در کشور است.

شیر و عسل صبحانه لاغر کننده

شیر و عسل معجون سحرآمیزی است که مزایای مختلفی برای سلامت و زیبایی دارد. عسل برای آنتی‌اکسیدان‌های‌اش، ضد قارچ و ضد باکتری بودن‌اش و خواص ضد التهابی و تسکین‌دهنده‌ای که دارد، شناخته شده‌است. از سوی دیگر، شیر یک منبع قوی کلسیم، پروتئین، ویتامین‌ها، مواد معدنی و اسید لاکتیک است .

مصرف یک لیوان شیر و عسل به طور منظم تاثیر مثبتی روی پوست و همین‌طور بدن‌تان دارد. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این نوشیدنی خوشمزه مانع تاثیرپذیری منفی ارگان‌ها می‌شود و در عین حال بروز چین و چروک و آسیب‌های پوستی را به تعویق می‌اندازد.

این نوشیدنی لذیذ و سالم با حفظ تعادل باکتری‌های موجود در دستگاه گوارش و در نتیجه جلوگیری از التهاب، گرفتگی و یبوست، به بهبود فرآیند هضم و در نتیجه لاغری کمک می‌کند.

 

بیشتر بخوانید:

با رژیم پروتئین سریع لاغر شوید!

با عجله غذا خوردن ممنوع!

چند نکته ساده برای کاهش وزن در سال جدید

برای لاغری شکم چه بخوریم؟

برچسب ها: رژیم لاغری، تغذیه سالم، کلسیم، تناسب اندام، دیابت، رژیم درمانی، متخصص تغذیه، یبوست، دستگاه گوارش، کاهش وزن سریع، احساس گرسنگی، نان سبوس دار، آب کردن چربی شکم و پهلو، رژیم شیر، دلیل ثابت ماندن وزن، شیر و خرمــا تعداد بازديد: 546 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز