Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 07:12

6
مهر
تعیین فرم چاقی

تعیین فرم چاقی

اگر قصد کاهش وزن دارید و نیز حفظ سلامتی برایتان اهمیت دارد، در اولین قدم باید فرم چاقی خود را مشخص کنید تا بتوانید بدون اینکه سلامتی خود را به مخاطره بیندازید بهترین روش کاهس وزن را اتخاذ نمایید.

 انواع فرم‌های چاقی و خطرات آن

اگر دستیابی به سلامتی و حفظ ماندگاری آن اولین هدف تلقی گردد، میزان وزن و شاخص توده بدن یا BMI اهمیت كمتری نسبت به شكل اندام و فرم بدن دارند.

الف- چاقی‌های فرم سیب و خطرات آن:

اگر از جمله افرادی می‌باشید كه انرژی‌های مازاد بر نیاز دریافتی خودتان را از طریق غذاهای روزمره به صورت بافت چربی در ناحیه شكم انبار كرده‌اید، حتی اگر دارای ساق، ران، آرنج و بازوی لاغری می‌باشید، با توجه به كد گروه خود سلول‌های چربی‌تان را به عنوان یك كارخانه تولید هورمون‌های متعدد و مختلف در نظر بگیرید كه پیشرفت انباشتگی آنها به طور خزنده بوده و تولید و ترشح هورمون‌های افزایش یافته آنها موجب خواهد شد كه اختلالات عمده‌ای را در سوخت و ساز قندها و چربی‌هایتان فرا خوانده و در نتیجه به هم ریختگی‌های آبشاری و زنجیره‌ای، بیماری‌های جدیدی را ایجاد و اختلالات زمینه‌ای فعلی‌تان را تشدید و گسترده خواهد نمود.

ب- چاقی‌های فرم گلابی

اگر چربی‌ها در ران‌ و نشیمن‌گاه و پهلوها یا بالای بازوها جاخوش كرده باشند، گرچه مبتلایان به این تیپ از چاقی‌ها دل خوشی از عدم تناسب پایین تنه با بالا تنه خود ندارند و از ظرافت صورت‌شان كه در قبال رژیم‌های كاهش وزن، بسیار آسیب‌پذیرتر می‌باشد، راضی نیستند، ولی در عوض نسبت به چاقی‌های به فرم سیب از نظر سلامتی در امن و امان می‌باشند، چرا كه در چاقی‌های فرم گلابی خطرات بسیار كمتری سوخت و ساز چربی‌ها و قندها را تهدید و از حالت تعادل خارج می‌سازد.

تعیین فرم چاقی

برای تعیین فرم چاقی خود با یك متر نواری كه كش نیاید دور كمرتان را اندازه‌گیری نموده و سپس با همان متر قطر بالاترین انحنای نشیمنگاهتان را مشخص فرمایید. سپس نسبت كمر به باسن را با تقسیم كردن دور كمر (به سانتیمتر) به دور باسن (به سانتیمتر) به دست آورید.

با مقایسه این عدد با عدد ایده‌آل كه برای خانم‌ها 0/8 و برای آقایان 0/9 (به عنوان 2 عدد جادویی و سرنوشت‌ساز نامگذاری گردیده‌اند) می‌باشد، وضعیت خودتان را مشخص و در صورت متفاوت بودن با اعداد پیش گفت میزان آن را مشخص نمایید.

كد خودتان را مشخص كنید

اگر بخواهید واقعاً به وزن دلخواه‌تان دست یابید، تیپ و كد خودتان را مشخص نمایید. اصولاً در پروسه كاهش وزن هیچ‌كس به اندازه خودتان قادر به تدوین و توصیه برنامه كاملا قابل اجرایی نیست، چرا كه هر فردی از افراد بشر از ژن‌های متفاوت و منحصر به فردی به وجود آمده و در وادی حیات به سوی تكامل و تعالی آغاز به حركت نموده است، از این‌رو هر فردی تحت تأثیر ژن‌های به ارث برده خود از شاخه پدری و مادری عكس‌العمل متفاوتی در قبال مواد غذایی یكسان از خود نشان می‌دهد.

حتی این موضوع در قبال نوع و میزان فعالیت یكسان نیز عكس‌العمل‌های متفاوتی را برای افرادی كه هم‌جنس و هم‌سن هستند و در محیط یكسانی زندگی می‌كنند فرا می‌خواند. این موضوع تاكنون با صدها بررسی و پژوهش از طرف دانشمندان مختلف به اثبات رسیده است.

از این‌رو شناخت كد و تعیین تیپ و روش زندگی‌تان در كاهش وزن اصولی و اساسی بسیار راهگشا و كمك‌كننده می‌باشد و معمولاً هم بطور تجربی و هم بنا به یافته‌های به عمل آمده، انسان‌ها در بیست گروه مختلف تقسیم‌بندی می‌شوند.

 

 

برچسب ها: کاهش وزن، بیماری دیابت، حمله قلبی، حمله مغزی، انواع فرم‌های چاقی، فرم چاقی تعداد بازديد: 779 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز