Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 02:35

17
آذر
پیشگیری از افزایش وزن بعد از ازدواج

پیشگیری از افزایش وزن بعد از ازدواج

ورزش و پیاده‌روی را هرگز فراموش نكنید. بجای گرفتن رژیم‌های سخت و ناكافی، سعی كنید از تغذیه صحیح، ورزش و پیاده‌روی مداوم روزانه استفاده كنید

برلیانت بزرگمهر؛ دبیر انجمن تغذیه ایران

 

 

1- مهم‌ترین عامل جهت مبارزه با افزایش وزن و چاقی، داشتن انگیزه‌ای بسیار قوی و صحیح در زمینه تناسب اندام است. تناسب اندام را باید بعنوان نشانه‌ای از سلامت و برخورداری از یك زندگی شیرین و به دور از بیماری‌ها و درد و ناراحتی ناشی از آن، تلقی كرد نه صرفاً زیبایی و جذابیت. چاقی بیش از آنكه به زیبایی فرد لطمه بزند، به سلامت، طراوت و شادابی و طول عمر شخص زیان می‌رساند. پس با انگیزه‌ای قوی به جنگ چاقی بروید.

2- زدودن این باور از ذهن كه برای داشتن اوقاتی خوب و خوش باید به پرخوری پناه ببریم عامل مهمی است در برخورداری از تغذیه صحیح.

3- مراقب غذاخوردن  خود باشید، لقمه‌هایی كه به دهان می‌گذارید بشمارید. این بدان مفهوم نیست كه بدون لذت و با استرس غذا بخورید و از غذا خوردن بترسید، بلكه به این معنا است كه به تغذیه خود توجه كنید و با لذت و صحیح غذا بخورید.

4- در میهمانی‌ها و مراسم پاگشا از پر كردن بشقاب خود از غذا بپرهیزید.

5- در ابتدا در بشقاب خود سالاد (نه با سس، بلكه با آب لیموترش و مقداری روغن زیتون) بكشید و بشقاب خود را پر از سالاد كنید، پس از خوردن سالاد، از غذا استفاده نمایید، در این صورت سالاد قسمت عمده‌ای از معده‌تان را پر می‌كند و از پرخوری پیشگیری می‌نماید.

6- از خوردن غذاهای چرب، پرنمك و خیلی شیرین پرهیز كنید. چربی غذا را بگیرید و دور بریزید تا از چاقی جلوگیری نمایید.

7- چنانچه تمایل به خوردن دسرهای خوشمزه دارید، در مصرف آنها افراط نكنید، زیرا دسرها معمولاً بسیار پركالری و چاق كننده هستند.

8- نیم‌ساعت قبل از خوردن غذا یك لیوان آب بنوشید. این امر از پرخوری پیشگیری می‌كند، ولی بلافاصله قبل یا همراه غذا و بعد از غذا تا حدامكان در آشامیدن آب یا نوشیدنی‌ها امساك كنید، زیرا با رقیق كردن شیره‌های گوارشی، مانع هضم و جذب كامل غذا می‌شود و ایجاد نفخ می‌كند.

9- ورزش و پیاده‌روی را هرگز فراموش نكنید. بجای گرفتن رژیم‌های سخت و ناكافی، سعی كنید از تغذیه صحیح، ورزش و پیاده‌روی مداوم روزانه استفاده كنید. در ایام سفر نیز ورزش را هرگز فراموش نكنید.

10- چنانچه به میهمانی شام دعوت می‌شوید، ناهار را به صورت حاضری و خیلی سبك میل كنید. در مورد میهمانی‌های ناهار نیز شام را سبك بخورید.

11- اگر دچار اضافه‌وزن هستید حتماً‌ تحت نظر رژیم‌‌شناس برنامه غذایی خود را تنظیم كنید.

12- برای زندگی خود بعد از ازدواج برنامه دقیق‌، حساب شده و منظم تنظیم كنید.

 

برچسب ها: کاهش وزن، جلوگیری از افزایش وزن، جلوگیری از چاقی، برنامه رژیم غذایی، کالری مناسب بدن تعداد بازديد: 728 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز