Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 11:11

9
شهریور
حركات كششی شكم و پهلو برای لاغری (1)

حركات كششی شكم و پهلو برای لاغری (1)

بخش اول- برای شکم و پهلو حرکت های کششی ویژه ای وجود دارد که انجام دادن آنها بسیار مفید و خوب است. برای این منظور در این مقاله ما یک سری از حرکات را به شما معرفی می کنیم.

تحریریه زندگی آنلاین- گروه دنیای سلامت

 

 اگر میخواید لاغر کنید در این صورت لازم است که در کنار رژیم لاغری خودتان حرکات ورزشی مناسب را هم انجام دهید که در این مقاله به آنها میپردازیم:

 

حركت اول

 انجام این حركت تأثیر زیادی در آب شدن قسمت بالایی شكم دارد. ماهیچه شكم، ماهیچه بزرگی است كه تقریباً از پایین قفسه سینه شروع می‌شود و تا لگنچه كلیوی ادامه دارد. وقتی كه بخشی از ماهیچه را ورزش می‌دهید، روی بخش‌های دیگر ماهیچه نیز اثر می‌گذارد و تمام ماهیچه را به فعالیت وا می‌دارد.

هر چه دست‌های‌تان را بیشتر بكشید، به شكم‌تان فشار بیشتری وارد می‌شود و حالت حركت بهتر خواهد شد. 1- روی تشك دراز بكشید و دست‌ها را درست پشت سر خود كنار هم جفت كنید و بكشید. دست‌ها به موازات گوش‌ها باشند و بازوها مماس بر گوش‌ها. 2- شكم خود را منقبض و سر و شانه‌‌ها را كمی از سطح زمین جدا كنید و بالا ببرید.

3- به هیچ‌وجه به گردن خود فشار نیاورید. دست‌ها را صاف نگه دارید. اگر احساس می‌كنید به گردن‌تان فشار وارد می‌شود و در آن ناحیه احساس درد دارید، یكی از دست‌ها را پشت سر به حالت تكیه‌گاه قرار دهید و دست دیگر را صاف بكشید. 4- این حركت را 12- 16 بار تكرار كنید. 5- برای ایجاد فشار بیشتر می‌توانید از یك دمبل سبك نیز استفاده كنید و دمبل را در دست‌های‌تان نگاه دارید.

حركت دوم

این حركت، یكی از آرامش‌بخش‌ترین حركات یوگا است كه باعث می‌شود تمام اعضای بدنتان استراحت كند و به آرامش برسد. در این حركت دست‌ها از سمت جلوی بدن كشیده می‌شوند و به این ترتیب عضله‌های پشت كمر كش می‌آیند. به وسط كمر و كپل، فشار وارد آمده و عضلات این قسمت‌ها به حركت بیشتر وادار می‌شوند.

 1- از دست‌ها و زانوهای‌تان شروع كنید. دست‌ها را كنار هم جفت كرده و مماس با گوش‌ها به سمت بالای سر بكشید. كف دست‌ها روی سطح زمین قرار بگیرد. 2-‌ اگر دوست دارید، زانوها را از هم فاصله‌دار و آنها بیشتر روی زمین پهن كنید تا احساس راحتی بیشتری داشته باشید. 3-‌ سر را به حالت ریلكس روی سطح زمین بگذارید و طوری تمركز كنید كه تمام فشارها و تنش‌ها از بدن‌تان خارج شود. 4-‌ دست‌ها را به صورت صاف بالای سر بگیرید و كف دست‌ها را روی زمین بگذارید. برای چند ثانیه نفس خود را حبس كنید. 5- ‌این حركت را هر چند بار كه خواستید، تكرار كنید تا به آرامشی كه می‌خواهید، برسید.

حركت سوم

یك حركت مفید دیگر برای عضلات شكم. در این حركت پاها عمود بر بدن هستند. به شكم فشار بیشتری وارد می‌شود و عضلات آن را محكم‌تر می‌كند.  1-‌ روی سطح زمین دراز بكشید، پاها را به صورت كشیده و عمود بر بدن به سمت بالا ببرید و به صورت ضربدری كنار هم قرار دهید. 2- ‌سر را از زمین جدا كنید و برای راحت‌تر انجام دادن این كار دست‌ها را كنار سر قرار دهید.

دقت داشته باشید كه هیچ فشاری به گردن‌تان وارد نشود. 3- شكم را منقبض و شانه‌ها را از زمین به ‌طور كامل جدا كنید؛ طوری كه انگار می‌خواهید چانه‌تان را به پاها نزدیك كنید (حالتی شبیه حركت دراز نشست). 4- پاها را در یك موقعیت ثابت نگاه دارید و این حركت را یك تا سه سِت به اندازه 12- 16 بار تكرار كنید...

 

 

برای خواندن بخش دوم- حركات كششی شكم و پهلو- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: ورزش های کششی، شکم، پهلو، آب کردن شکم، آب کردن پهلو، ورزش شکمی، ورزش پهلو تعداد بازديد: 1000 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز