Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 12:20

15
مرداد
چرا خوردن خربزه و عسل با هم خطرناک است؟

چرا خوردن خربزه و عسل با هم خطرناک است؟

یک متخصص طب ایرانی، با بیان اینکه طبق نظر حکمای این طب، مواد غذایی باید با مصلحات‌شان مصرف شوند، گفت: مصرف همزمان برخی مواد غذایی مانند خربزه و عسل می‌تواند باعث دل درد و آسیب به بدن شود.

دکتر نفیسه حسینی‌یکتا  گفت: در طب ایرانی توصیه می‌شود که مواد غذایی با مصلحات‌شان مصرف شوند؛ به طور مثال برخی از ما عادت کرده‌ایم غذای عدسی را با گلپر مصرف کنیم و این عادت فراتر از آن که برای طعم غذا باشد به علت آن است که گلپر مصلح عدسی است.

چرا خربزه و عسل را نباید همزمان مصرف کرد؟

وی افزود: مثال دیگری که می‌توان از آن یاد کرد مصرف ماست‌وخیار به همراه نعنا است. نعنا می‌تواند اصلاح کننده طبع سرد ماست‌وخیار باشد و طبع معتدلی ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه همزمانی مصرف برخی مواد غذایی کنار هم از سوی طب ایرانی نهی شده، ادامه داد: دیدگاه حکمای طب ایرانی حاکی از آن است که ترکیب دو ماده غذایی کنار یکدیگر می‌تواند برای بدن کیفیت نامناسبی ایجاد کند. در متون قدیمی طب ایرانی به این موارد اشاره شده است و اگر بخواهیم به زبان امروزی به آن اشاره کنیم باید ترکیب موادی که مصرف آن‌ها کنار هم نهی شده است را بررسی کنیم.

حسینی‌یکتا تصریح کرد: ماهی به همراه تخم مرغ و یا خربزه به همراه عسل، نمونه‌هایی از مواد خوراکی است که طبق نظر طب ایرانی نباید کنار هم مصرف شوند. تجربه نشان داده خوردن همزمان این مواد غذایی می‌تواند باعث ایجاد دل درد شده و به بدن ضرر برساند.

 

منبع:ایسنا

برچسب ها: طب سنتی، عسل، خربزه، زندگی آنلاین، طبع گرم، طبع سرد، گلپر، مصلح مواد غذایی تعداد بازديد: 519 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز