Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 16:43

23
دی
در هومیوپاتی، بیمار چگونه درمان می شود؟

در هومیوپاتی، بیمار چگونه درمان می شود؟

هومیوپاتی یک سیستم کامل مراقبت بهداشتی است که می‌تواند در محدوده گسترده‌ای از بیماری‌ها و اختلالات اثر درمانی داشته باشد. در اینجا بیشتر با اصول درمانی در هومیوپاتی آشنا می‌شوید.

­­متخصصان تغذیه انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی ایران، زیر نظر دکتر فروغ اعظم طالبان و دکتر تیرنگ‌رضا نیستانی

 

قاعده کلی هومیوپاتی، قانون مشابهت (مواد مشابه که در دوزهای زیاد علائم یک بیماری را ایجاد می‌کنند همان علائم را با استفاده از دوز کوچکی درمان می‌کنند؛ تئوری واکسیناسیون و حساسیت زدایی در برابر آلرژی و قانون دوز بسیار کم (رقیق کردن بالاتر، داروی قویتر)است.

داروها می‌توانند تا حدی رقیق شوند که هیچ مولکولی از ماده اصلی در آن باقی نماند، جایی که هومیوپاتی وارد حوزه فیزیک کوانتوم می‌شود.

در مطالعه ای، استفاده از تصویربرداری رزونانس مغناطیسی هسته‌ای برای 23 داروی هومیوپاتی مختلف نشان داد که تمام نمونه‌ها، فعالیت دون اتمی (Subatomic) داشتند.

داروهای هومیوپاتی از طریق رقیق کردن ماده با آب خالص یا الکل تهیه می‌شوند، سپس آنها را به شدت تکان می‌دهند که به این فرایند Succussion گفته می‌شود.

این روند چند بار تکرار می‌شود که نه تنها ماده را رقیق می‌کند بلکه هر گونه خطر مسمومیت را نیز از بین می‌برد.

وقتی که یک دارو بیش از 24 بار رقیق می‌شود هیچ مولکولی از ماده اصلی را ندارد ولی فرکانس الکترو مغناطیسی ماده در مولکول‌های آب ذخیره خواهد شد.

درمان هومیوپاتی فردی و خاص است. برای مثال سردردهای مزمن به طور معمول با داروهای مسکن یا ضد التهاب‌ها درمان می‌شوند ولی در هومیوپاتی، بیش از 200 الگوی علامتی سردرد با داروی مرتبط با هر کدام وجود دارد.

یک بیمار، نمایی از خصوصیات جسمانی، احساسی و ذهنی او قبل از تجویز دارو است.

اگر داروی نادرستی مصرف شود، به صورت سطحی عمل می‌کند یا هیچ اثری ندارد، بنابراین توصیه می‌شود که درمان تحت نظارت پزشک هومیوپات انجام شود.

هومیوپاتی می‌تواند بسیاری از بیماری‌های حاد و مزمن شامل آلرژی‌ها، بیماری‌های عروقی، اختلالات خود ایمنی، عفونت‌های ویروسی و باکتریایی، آرتریت، آنفلوانزا، بیماری دستگاه تنفس، مشکلات بهداشتی زنانه (مثل مشکلات پیش از قاعدگی)، صرع، بیماری‌های ذهنی و احساسی، بثورات پوستی و بیماری دستگاه گوارش را درمان کند.

این درمان به ویژه برای کودکان در مواردی مانند  عفونت گوش و مثانه، دندان درآوردن، قولنج، اسهال، بیش فعالی، مشکلات احساسی و عدم یادگیری مؤثر است.

از جمله فواید آن برای زنان باردار و شیرده، ممانعت از انتقال عناصر سمی حاصل از داروهای معمول به جنین یا نوزاد است.

 

برچسب ها: طب سنتی، طب مکمل، هومیوپاتی، داروهای هومیوپاتی، قاعده هومیوپاتی، اصول درمان با هومیوپاتی، درمان هومیوپاتی تعداد بازديد: 1524 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز