Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 05:32

28
اسفند
راهكار‌های طب سنتی برای ایام نوروز (2)

راهكار‌های طب سنتی برای ایام نوروز (2)

 

لازم بذکر است که درمان تبخال نسبت به درمان جوش‌های سطحی زمان بیشتری نیاز دارد بنابراین در درمان تبخال، فرد مبتلا ‌باید صبور باشد.

اسهال

مهم‌ترین دلایل اسهال در عید می‌تواند پر خوری و یا مسمومیت باشد. در این مواقع باید توجه داشته باشید که اسهال اغلب با غلبه خلط سرد به بدن همراه است بنابراین بهتر است در زمان اسهال بیشتر از گیاهان دارویی با مزاج گرم استفاده کنید.یکی از بهترین و مناسبترین گیاهان دارویی برای رفع اسهال گیاه دارویی بلوط است.

از بین عرقیات بهترین آنها عرق نعنا است.این توضیح در مورد عرق نعنا لازم و ضروریست که عرق نعنا بیرنگ و شفاف است.امروزه عرق نعناهایی با رنگ سبز در بازار دیده می‌شوند که بعضاً افراد فکر می‌کنند رنگ سبز آنها به دلیل طبیعی بودن آنهاست در صورتیکه این رنگ سبز ناشی از رنگ مصنوعی است که به آنها تزریق شده است و خود این رنگ سبز برای دستگاه گوارش بسیار مضر می‌باشد.

بی نظمی‌قاعدگی

بی نظمی‌قاعدگی در بانوان در این ایام می‌تواند با مشکلات خاص خود مخصوصا برای سفر به شهر‌های متبرکه زیارتی همراه باشد. این بی نظمی‌ می‌تواند دلایل متفاوتی داشته باشد که از جمله آنها می‌توان به استرس‌های روحی و روانی، اختلال در تخمک گذاری و قاعدگی، اضافه وزن، کمبود وزن، مصرف غذاهای کم پروتئین، عارضه‌های رحمی‌ و .... اشاره کرد.

علت این بی نظمی‌ ‌باید حتما زیر نظر متخصص زنان بررسی و درمان گردد. آنچه در اینجا به شما توصیه می‌شود درمان قطعی برای بی نظمی‌های قاعدگی نیست و این بی نظمی‌حتما ‌باید جدی گرفته شود.از میان غذا‌ها شوید پلو و زرشک پلو برای تنظیم قاعدگی بسیار مفید هستند.

همچنین مصرف شربت رقیق زعفران و آویشن بسیار قاعده‌آور می‌باشند. دمكرده زنجفیل و آویشن نیز برای تنظیم قاعدگی بسیار مفید است. البته این نکته قابل ذکر است که مصرف تمامی‌ موارد ذکر شده در بالا به صورت طولانی مدت منجر به عارضه‌های شدید گوارشی می‌شود. لذا توصیه می‌شود آنها را به صورت فاصله دار و حتما بعد از صرف غذا میل نمایید.

حالت تهوع و استفراغ

حالت تهوع و استفراغ یکی از حالت‌هایی است که در اثر پرخوری، مسمومیت، زخم‌های دستگاه گوارش، سنگ کیسه صفرا، مراحل اولیه بارداری و شیمی‌درمانی ممکن است رخ دهد. معمولا فردی که دچار حالت تهوع می‌شود میل به غذا خوردن را از دست می‌دهد.در این مواقع سماق و آبلیمو دو ماده غذایی کاملا در دسترس هستند که حالت تهوع را با دفع به صورت استفراغ پایان می‌دهند.

اگر همین سماق را با مقداری زیره نیز مخلوط کنیم اثر بخشی آن چندین برابر خواهد شد. جهت رفع حالت تهوع استشمام دود و بخور سیاهدانه نیز بسیار مفید است.لازم به ذکر است که استشمام دود و بخور سیاهدانه از طریق استفراغ به حالت تهوع پایان نخواهد داد بلکه آن را فرو خواهد نشاند.

مسمومیت

آمارها نشان می‌دهد مصرف غذاهای رستورانی و فست‌فودی در ایام نوروز چندین برابر ایام دیگر سال است و به توازن همین افزایش آمار، درصد مسمومیت‌ها نسبت به دیگر مواقع سال نیز افزایش می‌یابد. مسمومیت می‌تواند در اثر استفاده از غذاهای مانده یا فاسد، تخم مرغ یا گوشت فاسد و همچنین در اثر خوردن میوه‌ها و سبزی‌های آلوده عارض گردد.

فلفل سیاه یکی از بهترین ادویه‌ها برای غلبه بر مسمومیت‌ها است. توصیه می‌شود به هنگام مصرف غذاهای بیرون از منزل حتما مقدار کمی ‌فلفل سیاه همراه آن به عنوان ادویه میل شود. گیاه آویشن یک گیاه بسیار قوی برای دفع سم می‌باشد. در هنگام مواجهه با فرد مسموم دمکرده‌ رقیق آویشن بسیار برای رفع مسمومیت مفید است.

 

 

 

برای خواندن بخش اول- راهكار‌های طب سنتی برای ایام نوروز- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: درمان تبخال، اسهال، جوش‌های سطحی، درمان جوش‌های سطحی، بی نظمی‌قاعدگی، استرس‌های روحی و روانی تعداد بازديد: 1236 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز