Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 23:36

4
آبان
طب سوزنی در خدمت لاغری

طب سوزنی در خدمت لاغری

اگر طب سوزنی به روش صحیح انجام شود شما با طب سوزنی نه تنها لاغر می‌شوید بلكه سلامتتان را نیز به دست می‌آورید.

تحریریه ماهنامه دنیای سلامت

 

آنچه امروز عوام در مورد طب سوزنی می‌دانند حاصل اطلاعات ناقصی است كه قسمت عمده آن بر مبنای خرافات شنیده‌هایشان است. به راستی می‌توان به این اطلاعات استناد كرد؟ 
من متأسف می‌شوم وقتی می‌شنوم كه عده‌ای از افراد تحصیلكرده و حتی همكاران عزیزم بدون داشتن دانش كافی در زمینه طب سوزنی، آن را نفی می‌كنند. 
هدفم از نوشتن این مقاله این است كه بدانیم:
طب سوزنی بر مبنای علم كار می‌كند نه خرافه.
به راستی امروزه كه عصر ارتباطات است اگر كسی برای دانستن تلاش نكند زیان كرده است. قبل از توضیح در مورد مبانی علمی طب سوزنی لازم به ذكر است كه توضیحاتی در مورد روش‌های لاغری با طب سوزنی داده شود.

با طب سوزنی لاغر شوید و لاغر بمانید

بله اگر طب سوزنی به روش صحیح و توسط پزشك متخصص انجام شود شما با طب سوزنی نه تنها لاغر می‌شوید بلكه سلامتتان را نیز به دست می‌آورید. توجه مهم: امروزه بسیاری از پزشكان كه مبادرت به طب سوزنی می‌كنند از فلسفه و دانش كهن آن اطلاعی ندارند، این افراد ضربه مهلكی به این طب عظیم و كهن وارد می‌آورند چون بیماران را نسبت به این طب بدبین می‌كنند. این پزشكان بدون تشخیص صحیح فقط مبادرت به كم كردن اشتهای بیماران می‌نمایند و رژیم‌های سختی به بیمار می‌دهند (اكثراً هم روی گوش بیمار چسب‌هایی می‌زنند) فرد در حین درمان كاهش وزن قابل توجهی (مثلاً 10- 15 كیلوگرم در ماه) پیدا می‌كند ولی بعد از اینكه درمان قطع شد دوباره اشتهای سركوب شده بیمار برمی‌گردد و دو برابر چاق می‌شود.

در طب سوزنی (TCM) چاقی cبه 3 علت ایجاد می‌شود

1- افزایش حرارت معده: افرادی كه اشتهای زیادی دارند و هر چه می‌خورند سیر نمی‌شوند، معمولاً عطش دارند، بار زرد روی زبانشان دیده می‌شود. 
2- افرادی كه انرژی در كانال طحال آنها كم است، اینها كسانی هستند كه به قول خودشان كه می‌گویند ما هیچ نمی‌خوریم ولی چاق می‌شویم. در واقع درست می‌گویند چون سوخت و ساز بدنشان پایین است. غذا در بدن این افراد هضم و جذب نمی‌شود. اینها معمولاً نفخ شكم و ورم بدن دارند و اشتهای زیادی هم ندارند. زبان اینها معمولاً بزرگ است و گاه دور آن جای دندان‌ها (به صورت چین چین) مشهود است. 3- گروه سوم دچار ضعف در كانال كلیه هستند. اینها افرادی هستند با اشتهای متغیر، انرژی ندارند و معمولاً از زانو درد و كمردرد رنج می‌برند. فردی كه برای لاغری مراجعه می‌كند باید تشخیص داده شود كه در كدام گروه جا می‌گیرد. سپس براساس آن نقاط مربوطه انتخاب و رژیم غذایی مربوطه داده شود. در درمان لاغری باید فرد به فرد عمل كرد و پیچیدن یك نسخه مشابه برای همه افراد چاق كار اشتباهی است. در طب سوزنی وزنی بین 2 تا 10 كیلوگرم در ماه (بسته به پاسخ بیمار به طب سوزنی) كاهش می‌یابد باید وضعیت معده، طحال و كلیه بیمار اصلاح شود تا فرد دیگر چاق نشود و از در رژیم‌های سخت، به گمان من، باید پرهیز شود چون خود این امر گرسنگی سلول‌ها را بیشتر می‌كند و فرد را بعداً دچار اضافه‌ وزن مجدد می‌نماید.

طب سوزنی چگونه فرد را لاغر می‌كند؟

شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید كه واقعاً این سوزن‌ها چطور مرا لاغر می‌كنند؟ من برای بیمارانم مثال ساده‌ای می‌زنم كه به ذهن نزدیك است، زمانی كه یك سوزن وارد بدن شما می‌شود البته این سوزن‌ها موئی شكل هستند و دردناك نمی‌باشند بدن با یك زخم میكروسكوپی مواجه می‌شود و بنابراین اولین كاری كه می‌كند جریان خون را به آن ناحیه گسیل می‌كند. حال در مرزی كه بین 10- 15 سوزن برای قسمتی از بافت چربی‌اش (سلولیت) به كار رفته است بدن خون بیشتری می‌فرستد و وقتی در هفته 2- 3 بار این عمل تكرار شود كم‌كم بافت چربی كه مرده، سرد و بدون عروق است با پدیده (نئوواسكولاریزیشن Neovascularization) مواجه می‌شود و سلول چربی كوچك و كوچك‌تر می‌شود. از طرفی با ترشح هورمونی به نام سروتونین- كه بسیار نشاط‌آور و آرام‌بخش است- اشتهای كاذب در فرد كنترل می‌شود و فرد میل به ورزش و فعالیت بیشتری پیدا می‌كند.

سایر مكانیزم‌های طب سوزنی

ترشح موادمخدر درون‌زا (مانند اندروفین، انكفالین، لانیورفین) است كه ایجاد اثرات آرامبخش و شادی آفرین دارد. 
افزایش جریان خون، افزایش اكسیژن رسانی به بافت‌ها 
كلاژن‌سازی و رفع چین و چروك پوست 
رفع انسداد‌های بدن و كمك به ایجاد جریان آزاد انرژی در كانال‌ها (هردین‌ها) 
درمان علل مربوط به چاقی (متابولیسم كند، اشتهای زیاد و ...) 
پس برای درمان چاقی با طب سوزنی اگر بهترین نباشد، جزو بهترین روش‌هاست.

 

برچسب ها: طب سوزنی، فواید طب سوزنی، چاقی و طب سوزنی، با طب سوزنی لاغر شوید، سایر مكانیزم‌های طب سوزنی تعداد بازديد: 1314 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز