Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 07:22

20
بهمن
محصولات موثر در تقویت مو

محصولات موثر در تقویت مو

ریزش مو یکی از موارد شایعی است که بسیاری از افراد به آن مبتلا هستند. در اینجا پای صحبت‌های دکتر صالحی، دکترای فارماکوگنوزی در این خصوص نشسته‌ایم که حضورتان ارائه می‌شود.

دکتر محمدحسین صالحی سورمقی، متخصص گیاهان دارویی،‌ در پاسخ به سوال گزارشگر «زندگی‌آنلاین» در مورد محصولات موثر در تقویت مو و جلوگیری از ریزش مو، بیان کرد: «در سال‌های اخیر ثابت شده است که در بین ویتامین‌ها، ویتامین‌های گروه B یا B- کمپلکس می‌توانند نقش مهمی در مسائل پوست و مو داشته باشند.

بنابراین منابع حاوی آنها از اهمیت بالایی برخوردار هستند، البته خیلی از مواد غذایی که روزانه مصرف می‌کنیم، دارای انواع ویتامین‌ها هستند، ولی دسته‌ای از آنها مقدار بیشتری از ویتامین‌های گروه B  دارند.

به عنوان نمونه یکی از منابع بسیار غنی در طبیعت از نظر ویتامین B، قرص‌های مکمل غذایی مخمر است که بسته‌بندی‌های آنها در داروخانه‌ها یافت می‌شود. میزان مصرف آنها می‌تواند 3 یا 6 یا 9 عدد در روز باشد.

اگرچه به شکل قرص درآمده‌اند، ولی اینکه می‌گوییم 9 عدد، عدد زیادی نیست، چون به عنوان مکمل غذایی مصرف می‌شوند».

وی افزود: «دومین محصول، محصول سبوس برنج است. در ایران سبوس برنج وجود دارد. برخی از افراد از دمکرده آن استفاده می‌کنند.

اما به این شکل خیلی موثر نیست، زیرا سبوس برنج سفت است و ویتامین آن داخل سلول‌ها می‌باشد. برای اینکه این ویتامین واقعا به بدن‌مان برسد، بهتر است آنها را پودر کنیم تا ویتامین‌ها به راحتی بتوانند از سلول‌هایی که شکسته شده‌اند بیرون بیایند.

بنابراین بهتر است سبوس را پودر کنیم. این پودر را می‌توانیم مثل نمک یا شکر روی مواد غذایی بریزیم.

همچنین می‌توانید روی مثلا 5 تا 10 گرم سبوس یک لیوان آب بریزید و بگذارید 3-4 دقیقه بجوشد (نه بیشتر، تا ویتامین‌ها از بین نروند). بعد می‌توان آن را صاف کرد و صاف کرده را مصرف نمود.

دکتر صالحی در ادامه اظهار داشت:‌ »همچنین می‌توان از قرص‌های مولتی ویتامین که B کمپلکس هم هستند، استفاده کرد.

اما برای تقویت مو، ماساژ مو بسیار مهم است. زیرا با ماساژ پوست سر مو، غذا‌رسانی و اکسیژن‌رسانی به تحریک دلیل گردش خون، بهتر صورت می‌گیرد و بنابراین مو مقداری تقویت می‌شود.

بهتر است گاهی این ماساژ با روغن‌هایی مثل روغن بادام یا روغن زیتون و یا روغن نارگیل (که مناسب‌تر است) باشد.

روغن نارگیل از قدیم برای این منظور استفاده می‌شده، مثلا در مناطقی مثل هندوستان که استفاده خیلی بیشتری از روغن نارگیل دارند و موهای بلند و قوی هم دارند، شاید مربوط به روغن نارگیل باشد.

بنابراین ماساژ دادن با روغن نارگیل می‌تواند اثرات مثبتی داشته باشد.

همچنین شانه کردن چندین نوبت در روز به خصوص با شانه‌های چوبی که پوست سر و خونرسانی تحریک شود، موثر است.

در دهه‌های اخیر، از شانه‌های پلاستیکی استفاده می‌شود که به علت ایجاد الکتریسته، خیلی مناسب نیستند، ولی از قدیم از شانه‌های چوبی استفاده می‌شده و چوب خاصیت پلاستیک و ایجاد الکتریسیته را ندارد.

دوباره در سال‌های اخیر، برس‌ها و شانه‌های چوبی ساخته شده‌اند که از نوع پلاستیکی خیلی مناسب‌تر هستند.

رعایت این چند نکته می‌تواند تا حدودی در تقویت و رشد مو و جلوگیری از ریزش مو  موثر باشد».

 

 

برای دیدن فایل ویدیویی مصاحبه با آقای دکتر محمدحسین صالحی سورمقی در مورد بهترین گیاهان دارویی برای رشد مو اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: درمان ریزش مو، درمان ریزش مو زنان، درمان ریزش مو مردان، درمان ریزش مو با داروهای گیاهی، درمان ریزش مو با روغن زیتون، درمان ریزش مو شدید، گیاهان دارویی ریزش موی سر، گیاه دارویی ریزش مو تعداد بازديد: 2309 تعداد نظرات: 1

نظرات

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز