Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 04:17

12
خرداد
با خواص بی نظیر تمبر هندی آشنا شوید!

با خواص بی نظیر تمبر هندی آشنا شوید!

بعضی از بهترین فواید تمبر هندی، کاهش وزن، محافظت دربرابر سرطان و افزایش سلامت گوارشی هستند. تمبر هندی از گیاهان گلدار متعلق به زیر خانواده ارغوانیان، رده دو لپه ای‌ها بوده که بومی منطقه هند و جنوب شرقی آسیا است.

 تمبر هندی از گیاهان گلدار متعلق به زیر خانواده ارغوانیان، رده دو لپه ای‌ها بوده که بومی منطقه هند و جنوب شرقی آسیا است.
 تمبرهندی درختی است مرتفع و بلند که ابتدا در هندوستان و آفریقای شمالی رویش داشته است، ولی امروزه به علت موارد استفاده فراوان در اکثر مناطق گرم نیز کشت می‌شود. درخت تمبر هندی بسیار آهسته رشد می‌کند و عمری طولانی دارد.

این گیاه به عنوان گیاه غنی از پروتئین و اسید‌های آمینه ضروری بدن، مخصوصا غلات و هم چنین کربو هیدرات برای انرژی و مواد معدنی نظیر پتاسیم، فسفر، کلسیم، ویتامین C، ویتامین A و آهن در صنعت دارویی و غذایی جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است.

در طب قدیم ایران این گیاه دارای طبع سرد و خشک شناخته شده و معتقد بودند خوردن تمبر هندی باعث پایین آمدن تب شده و به هضم غذا کمک می‌کند. علاوه بر این، تمبر هندی خنک کننده بدن و برای رفع تشنگی نیز مفید است.

این گیاه دارای خاصیت ضد درد، ضد باکتریایی و ضد ویروسی است و برای از بین بردن انگل‌ها و کرم‌های بدن مفید است.

در بررسی‌های فیتو شیمیایی نشان داده شده است که حضور بسیاری از ترکیبات فعال مانند ترکیبات فنلی هم چنین اسید‌های چرب ضروری مانند آلفا لینولنیک اسید و لینولئیک اسید در دانه، ریشه و حتی برگ این درخت به دلیل خواص درمانی بالینی که دارد مورد توجه است.

بعضی از بهترین فواید تمبر هندی، کاهش وزن، محافظت دربرابر سرطان و افزایش سلامت گوارشی هستند. این میوه خمیر مانند با داشتن ویتامین‌هایی مانند ویتامین ث؛ آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند کاروتن؛ و مواد معدنی مانند منیزیم و پتاسیم، معدنی از مواد مغذی است.

ایسکمی مغزی، با تولید رادیکال‌های آزاد اکسیژن و نیتروژن، سبب تشدید آسیب سلولی می‌شود. تمبر هندی از طریق کاهش حجم سکته مغزی و نقص‌های نورولوژیک اثر حفاظتی در برابر ایسکمی مغزی اعمال کرده و سبب ایجاد پدیده تحمل به ایسکمی می‌شود.

احتملا این اثر حفاظتی به واسطه حضور ترکیبات آنتی اکسیدانی مانند ویتامین C و فنلی موجود در عصاره تمبر هندی است که سبب کاهش رادیکال‌های آزاد تولید شده حین ایسکمی مغزی می‌شود.

 

منبع: سیناپرس

بیشتر بخوانید:

با خواص شگفت انگیز هسته خرما آشنا شوید

با خواص جادویی تخم خرفه آشنا شوید!

خواص درمانی حنظل یا هندوانه ابوجهل چیست؟

برچسب ها: کاهش وزن، تمبر هندی، خواص تمبر هندی، طبع تمبر هندی، جلوگیری از سکته، عصاره تمبر هندی تعداد بازديد: 496 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز