Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 11:58

6
خرداد
با خواص شگفت انگیز هسته خرما آشنا شوید

با خواص شگفت انگیز هسته خرما آشنا شوید

خواص هسته خرما : در میان خواص شگفت انگیز خرما و هسته آن می توان قطع آبریزش چشم را یکی از خواص دارویی هسته خرما دانست برای آگاهی بیشتر تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

باما همراه باشید تا با خواص هسته خرما آشنایی کامل پیدا کنید.

هسته خرما دارای ترکیباتی است که از نظر شیمیایی از اسیدهای چرب اشباع و غیر اشباع، روی، کادمیم، کلسیم و پتاسیم تشکیل شده است.

اسیدهای چرب اشباع شامل اسیدهای استئاریک و پالمیتیک و غیر اشباع شامل اسیدهای لینولییک و اولئیک می باشند که می توانند باعث مهار عملکرد آنزیم 5-آلفا- ردوکتاز شوند.

با توجه به این که از پودر هسته خرما در جهت درمان برخی بیماری ها مانند پیری زودرس، کم خونی و ضعف قوای جنسی استفاده شده است، تصمیم گرفته شد، تاثیر این پودر بر وضعیت باروری در موش صحرایی نر بررسی شود

افرادی که در اثر حساسیت فصلی یا حساسیت به نور یا دارویی دچار آبریزش چشم شده اند می توانند چند هسته خرما را کوبیده, بجوشانند و آن را بعد از صاف کردن جهت شستشو چشم به کار ببرند. عده ایی بر این باورند که پودر هسته خرما برای افزایش قدرت بینایی نیز کاربرد دارد. برای اینکار می توان از آن به جای سرمه استفاده کرد.

از دیگر مصارف درمانی هسته خرما, تسکین درد دندان است. با قرار دادن مقداری از پودر هسته خرما درد دندان از بین می رود.

خرما دارای خواص فراوانی برای بدن است از جمله خواص آنتی اکسیدانی آن که درمان موثری برای سرطان به شمار می رود. اما شاید کمتر کسی از خواص هسته خرما و نقش آن در حفظ سلامت بدن بداند.

 

بیشتر بخوانید:

فواید معجزه آسای بیدمشک و عرق آن

پرسیاوشان؛ گیاهی معجزه گر برای درمان بیماری ها

گیاهان دارویی که شما را جوان و زیبا می کند!

برچسب ها: خرما، خواص خرما، جلوگیری از پیری زودرس، طبع خرما، اسیدهای چرب اشباع، تقویت قوای جنسی، خواص هسته خرما تعداد بازديد: 690 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز