Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 12:38

13
دی
گياهان و ادويه‌هايی كه در كنترل بيماری قند موثرند- بخش دوم

گياهان و ادويه‌هايی كه در كنترل بيماری قند موثرند- بخش دوم

نعناع حاوی آنتی اکسیدان‌‌های طبیعی است که با دیابت، بیماری قلبی، پیری و سرطان مبارزه می‌‌کنند.

زنجبیل

زنجبیل یک گیاه عالی در مبارزه علیه بیماری دیابت و چربی خون بالا است، زیرا دیابت را از چندین روش مورد هجوم قرار می‌‌دهد و حتی به کاهش وزن هم کمک می‌‌کند. در حقیقت، نتایج یک مطالعه که در سال 2012 توسط متخصصان تغذیه در دانشگاه کلمبیا انجام شد، نشان داد که بعد از مصرف یک صبحانه حاوی نوشیدنی زنجیبل، سوخت و ساز بدن به اندازه 43 کیلوکالری بیشتر از حالت عادی افزایش پیدا کرد. علاوه بر این، افرادی که نوشیدنی زنجبیلی را که محتوی 2 گرم پودر زنجبیل بود نوشیده بودند، سه ساعت بعد از مصرف صبحانه احساس سیری بیشتری را نسبت به کسانی که زنجبیل مصرف نکرده بودند، گزارش دادند.

در یک مطالعه دیگر، افرادی که به مدت 30 روز در دوز3 گرم ، پودر زنجبیل خشک مصرف کرده بودند، کاهش معنی داری را در گلوکز خون (17درصد)، تری گلیسیرید (9 درصد)، کلسترول تام (8 درصد) و LDL (12 درصد) خود مشاهده کردند. از زنجبیل در اکثر غذاها می‌‌توانید استفاده کنید. زنجبیل به گوشت قرمز و ماکیان مزه خوبی می‌دهد.

نعناع

نعناع حاوی آنتی اکسیدان‌‌های طبیعی است که با دیابت، بیماری قلبی، پیری و سرطان مبارزه می‌‌کنند. نعناع طعم خوبی به غذاها می‌‌دهد. نعناع عضلات مری را که در مجاورت معده هستند در حالت آرامش و ریلکس  قرار می‌‌دهد. افرادی که  رفلاکس دارند باید از نعناع اجنتاب کنند. در مورد سایر افراد، نعناع می‌‌تواند به هضم غذا کمک کند.

رزماری

رزماری مقوی قلب است و در درمان سندرم متابولیک اهمیت دارد. فعال ترین فیتوکمیکال  موجود در رزماری "کارنوزول" است که استرس اکسیداتیو را کاهش می‌‌دهد و در مبارزه با التهاب و سرطان موثر است. می‌‌توانید از فواید رزماری بهره ببرید. رزماری را در هنگام پخت غذاها به انواع گوشت قرمز  و خورش‌‌ها بیفزایید. یا چای دمکرده رزماری را که خاصیت آرام بخشی دارد، امتحان کنید.

مریم گلی

مریم گلی محتوی آنتی اکسیدان‌‌هایی است که نشان داده شده‌اند با دیابت مبارزه می‌‌کنند. مزه مریم گلی به گونه‌ای است که به خوبی در خورش‌‌ها پذیرفته می‌‌شود، علاوه بر این چای مریم گلی آرامش بخش است. همانند سایر گیاهان معطر، مریم گلی سرشار از پلی فنول‌‌ها است. محتوای "رزمارینیک اسید" موجود در مریم گلی بیشتر از مقدار آن در خود رزماری است.

این ترکیب فنولی نشان دهنده امیدی برای مبارزه با بیماری آلزایمر است. مریم گلی و چای عسل در برابر سرماخوردگی‌‌های ویروسی و باکتریایی به خوبی  عمل می‌‌کنند، زیرا هنگامی که مریم گلی و عسل ترکیب شوند، قدرت ضد میکروبی آنها افزایش می‌‌یابد.

استویا

استویا تنها شیرین کننده‌‌ای است که برای افراد مبتلا به دیابت مضر نیست، اگرچه چندین بار شیرین تر از شکر است. در حالی که استفاده از استویا کمکی به حذف علاقه شما به مواد شیرین نمی کند، اثرات مثبتی بر روی قند خون بعد از غذاخوردن و سطوح انسولین دارد. می‌‌توانید استویا را  حتی در یک گلدان پرورش دهید.

ترخون

ترخون یک گیاه بسیار خوب است که می‌‌تواند مقاومت به انسولین و پرخوری را در دیابت کاهش دهد.

آویشن

آویشن محتوی 75 فیتوکمیکال موثره و فعال است که علیه دیابت عمل می‌‌کند و عطر مطلوب آن دلپذیری هر غذایی را افزایش می‌‌دهد. آویشن از سیتوکاین‌‌های مبارزه کننده با التهاب حمایت می‌‌کند و  به سلول‌‌های خاصی از سیستم ایمنی (ماکروفاژها) کمک می‌‌کند تا عواملی که التهاب را کاهش می‌‌دهند، ترشح کنند.

زردچوبه

زردچوبه همان ریشه زرد معروف در غذای هندی است و احتمالا بهترین ادویه و گیاهی است که از سرطان پییشگیری می‌کند. زردچوبه یک ادویه ایده آل برای افرادی است که مبتلا به دیابت هستند. همانطور که تحقیقات ثابت کرده است زردچوبه اثرات ضد التهابی، ضد پیری و آنتی اکسیدانی دارد و محافط اعصاب  و قلب است و وزن را کاهش می‌‌دهد و نقش ضد عفونی کنندگی دارد. تمام این منافع به ماده اصلی تشکیل دهنده زردچوبه یعنی کورکومین نسبت داده شده‌اند.

 

برای خواندن بخش اول -گياهان و ادويه‌هايی كه در كنترل بيماری قند موثرند- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: گیاه درمانی، دیابت، تغذیه و دیابت، درمان دیابت، گیاهان دارویی مفید برای دیابت تعداد بازديد: 1219 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز