Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 28 فروردین 1403 - 10:06

14
مرداد
هنگام مسافرت بی پول نشوید

هنگام مسافرت بی پول نشوید

در این مقاله سعی داریم تا با ارائه یکسری راهکارها، روش‌های صرفه‌جویی در تعطیلات را به مخاطبان آموزش بدهیم. برای داشتن سفری بی‌دغدغه این مقاله را بخوانید.

نادیا زکالوند

 

اکثر افراد تمایل دارند که تعطیلات خود را در سفر گذرانده و تجربیات و لحظات دلپذیری را در کنار خانواده و یا با دوستان خود، پدید آورند.

اما دغدغه اصلی همیشه هزینه ها و نحوه مدیریت خرج و مخارج می باشد.

چانه زنی

مذاکره شاهرگ صنعت گردشگری و کاستن هزینه های موجود می باشد.

در واقع، محصولات این صنعت وابسته به زمان هستند؛ مثلا، هیچ اطمینانی وجود ندارد تا اتاقی که یک شب خالی مانده و یا صندلی هواپیمایی که پر نشده است را بتوان روز بعد فروخت.

بنابراین، اگر در لحظات آخر برای خرید بلیت هواپیما و یا رزرو هتل یا ثبت نام در یک تور مسافرتی اقدام می کنید، حتما از ابزار چانه زنی تا جای ممکن برای کاهش قیمت ها، استفاده نمایید.

برآورد هزینه ها

اگر برای رفتن به یک سفر به صورت انفرادی اقدام می کنید اما شرایط و هزینه های سفرتان از قبل توسط یک تور مسافرتی معلوم نشده است، حتما هزینه بلیت هواپیما، اجاره هتل و غذای خود را برآورد کرده و ببینید حول و حوش زمانی که می خواهید مسافرت کنید قیمت ها چگونه خواهند بود.

مثلا می توان با یک بررسی بیشتر، پروازی را پیدا کرد که از مسیر کوتاه تری شما را به مقصد مورد نظر رسانده و در نتیجه، هزینه بلیت و ایاب و ذهاب را کاهش داد.

در نظر گرفتن پروازهای غیرمستقیم

مسافرت کردن با پروازهای غیر مستقیمی که زمان شما را در سالن انتظار فرودگاه تلف می کند، کار هوشمندانه ای نیست؛ زیرا زمانی که در آنجا از دست می دهید را می توانید مثلا کنار ساحل بگذرانید.

در ضمن، معمولا زمان تعطیلات محدود است و باید به بهترین شکل از آن استفاده نمود. با تمام این حرف ها اگر این نوع پروازها ارزان تر باشند، ارزش کمی معطل شدن را دارند.

انتخاب زمان مناسب برای مسافرت

اگر بچه مدرسه رو ندارید، بهتر است در ماه های بین مهر تا خرداد که مدارس باز هستند، مسافرت کنید.

در غیر اینصورت، اواخر تابستان یعنی آخر شهریورماه، بهترین موقع برای مسافرت می باشد؛ زیرا قیمت ها در هر دو حالت، با افت قابل ملاحظه ای همراه بوده و خرج و مخارج  سفرتان کمتر خواهد شد.

پرهزینه ترین زمان سفر هم مسلما، ایام نوروز می باشد. اما در این روزها، بیش از هر زمان دیگر به مسافرها خوش می گذرد.

استفاده از اینترنت و سایت های اطلاع رسانی

سعی کنید قبل از سفر، سایت های مختلف گردشگری و رزرو هتل یا بلیت هواپیما را چک کرده و قیمت های ارائه شده توسط شرکت های مختلف را با هم مقایسه نمایید.

البته مواظب باشید تا تمام موارد مهمی مثل نوع هتل، هواپیما و بیمه را مطابق با قیمت ارائه شده، در نظر گرفته و چیزی را از قلم نندازید.

زیرا گاهی اوقات کم و کاستی در سرویس دهی و یا حذف یکسری تسهیلات، دلیل اصلی ارزان بودن یک بسته پیشنهادی توسط شرکت های مسافرتی و گردشگری است.

همچنین، مدام سایت های شرکت های گردشگری و همچنین پست الکترونیکی خود را مطالعه کرده تا از تخفیف های ویژه ای که معمولا به صورت دوره ای ارائه می شود، آگاه گردید.  

ثبت نام هوشمندانه

اینکه چه زمانی و از کجا در یک تور مسافرتی نام نویسی می کنید بسیار در هزینه ها و قیمت های پیشنهادی توسط شرکت های گردشگری، تاثیر می گذارد.

بنابراین، مدام وضعیت قیمت های شرکت های ارائه دهنده تسهیلات مسافرتی مد نظر خود را بررسی کرده و بهترین بسته که حتما باید شامل هزینه ایاب و ذهاب، هتل و بلیت هواپیما و بیمه باشد را خریداری کنید.

پرهیز از موارد کم اهمیت

اهمیت دادن به نوع و ردیف صندلی و پرداخت هزینه بیشتر برای چنین مواردی فقط باعث افزایش کاذب قیمت بلیت هواپیما می شود.

بنابراین، مسائلی از این قبیل را بررسی کرده و ببینید واقعا ارزش هزینه کردن بیشتر را دارند.

پرهیز از حمل وسایل غیرضروری

وقتی در حال بستن چمدان خود هستید، اطمینان حاصل کنید که وزن آن کمتر از حد مجازی باشد که شرکت هواپیمایی برای تان در نظر گرفته است.

بنابراین، از حمل وسایل غیر ضروری اجتناب کرده تا متحمل هزینه بیشتر نگردید. 

مسافرت در شب

بسیاری از شرکت های هواپیمایی، برای مسافران شب تخفیفی در نظر می گیرند.

بنابراین، با انتخاب این گزینه، با یک تیر دو نشان می زنید؛ اولا از تخفیف ویژه بهره مند خواهید شد و دوم اینکه، کل شب که معمولا زمان استراحت بوده و نمی توان از آن برای گشت و گذار استفاده کرد، به استراحت می پردازید. 

اجاره منزل برای تامین هزینه های سفر

اگر در یک مکان زیبا و پر از جاذبه های گردشگری زندگی می کنید، می توانید برای مدتی که در سفر هستید، منزل خود را به گردشگرانی که به شهر و محله شما می آیند، اجاره داده و با این کار قادر خواهید بود تا تقریبا تمام هزینه های مربوط به ایاب و ذهاب سفر و همچنین هتل خود را پوشش دهید.

استفاده از چادرهای مسافرتی

می توانید به جای اجاره هتل، از چادرهای مسافرتی استفاده کرده و شب را در محل هایی که برای اسکان مسافرین در نظر گرفته اند، بگذرانید.

این کار به میزان قابل ملاحظه ای هزینه های شما را کاهش می دهد.

استراحتگاه های ارزان قیمت

دنبال هتل های مجلل و گران قیمت نروید.

معمولا استراحتگاه ها و مهمانخانه های تمیز و ارزان قیمت در هر شهر و محلی پیدا می شود که برای گذراندن شب، کافی و مناسب است؛ بنابراین، انتخاب آنها می تواند هزینه هایتان را به شدت کاهش دهد.

در ضمن، خوابیدن کل افراد یک خانواده در کنار هم در یک اتاق می تواند باعث ایجاد تنوع و خوشحالی آنها شود.

استفاده از وای-فای

استفاده از اینترنت بی سیم در بیشتر هتل ها برای عموم آزاد و مجانی است؛ بنابراین، اگر مشاهده کردید که هتل مورد نظر بابت وای-فای می خواهد هزینه بیشتری دریافت کرده، به هتل دیگری رفته و پول اضافی پرداخت نکنید.

استفاده از سرویس حمل و نقل عمومی

بسیاری از شهرها دارای سرویس حمل و نقل عمومی هستند؛ بنابراین، برای حمل و نقل از آنها استفاده کرده و هزینه های خود را کاهش دهید.

انتخاب منوی غذا

برای صرفه جویی در هزینه های خورد و خوراک، اول اینکه ناهار را حتما بخورید، زیرا ناهار معمولا وعده ارزان تری است.

دوم اینکه از منوی غذای، غذایی را انتخاب کنید که همیشه قیمت هایش ثابت بوده و متغیر با زمان نباشد.

 

برچسب ها: چادر مسافرتی، هزینه سفر، صرف پول در مسافرت، مدیریت مخارج، زمان مناسب مسافرت، مسافرت در شب، تعطیلات و سفر تعداد بازديد: 1152 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز