Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 10:24

23
فروردین
ترفند های برخورد با ترش روها (2)

ترفند های برخورد با ترش روها (2)

هیچ كس دوست ندارد كه با او مثل افراد احمق، ناتوان و مشكل‌دار رفتار شود. اگر با همكارتان با احترام برخورد نكنید، او نیز با شما رفتار محترمانه‌ای نخواهد داشت.

اثرات مثبت بخشیدن

گفتن كلمات آزاد دهنده و دردناك در تلافی رفتاری كه با شما می‌شود، اوضاع را بهبود نمی‌بخشد؛ در عوض بخشیدن را تجربه كنید تا از اثرات مثبت آن بهره‌مند شوید.

در مورد آن موضوع هیچ حرفی نزنید

وقتی كه با همسر بدخلق و سرسخت خود دچار مشكل و نزاع می‌شوید، هیچگاه در حین دعوا كردن به هم حرف‌های عاشقانه نمی‌زنید. همه ما از به وجود آمدن این لحظات و گفتن حرف‌های نامناسبی كه بین ما رد و بدل می‌شود، بیزاریم. باید لحظه‌ای را كه درگیر آن می‌شویم، بشناسیم. هر چه بیشتر راجع‌به مسئله‌ای كه ایجاد ناراحتی كرده حرف بزنیم.

یعنی به آن توجه بیشتری كرده و آن‌را بزرگ‌تر كرده‌ایم. مثلا هر چه بیشتر راجع‌به بیزاری‌مان نسبت به فردی حرف بزنیم و فكر كنیم، احساس نفرت بیشتری نسبت به او پیدا خواهیم كرد. بهتر است به چیزهای منفی، انرژی ندهیم و آنها را بزرگ نكنیم.

اینكه حق با شماست واقعا چقدر اهمیت دارد؟

گاهی اوقات ما نیز در برابر این افراد نسبت به موضع خود پافشاری می‌كنیم و چون می‌دانیم كه حق با ماست، بحث كردن را ادامه می‌دهیم؛ اما بهتر است از خودمان بپرسیم آیا ثابت كردن اینكه حق با ماست، ارزش ناراحتی و پرخاشگری را دارد.

افراد منفی را از اطراف خود حذف كنید

افراد منفی عامل اصلی كاهش انرژی در ما هستند. افراد ناراحت، از نظر عاطفی و احساسی ما را نیز ناراحت می‌كنند و به این ترتیب دیگر احساس تنهایی نمی‌كنند. باید تا جائی‌كه ممكن است از این افراد و برقراری ارتباط با آنها پرهیز كرد. سعی كنید اطرافیان‌تان كسانی باشند كه با معیارهای شخصیتی و انسانی شما هماهنگ هستند؛ افراد صلح طلب، خوشبین، افراد مثبت و افرادی كه تشویق كننده هستند، نه تخریب كننده.

سعی كنید تماشاگر باشید

بحث كردن اضافی با این افراد فقط كار را به جاهای باریك می‌كشاند. گاهی اوقات بهتر است به جای استفاده از كلمات، فقط تماشاگر باشید. اگر لازم است در مورد موضوعی با هم به طور جدی حرف بزنید، كمی صبر كنید تا اوضاع آرام‌تر شود. اگر در محیط كار خود با افراد بدخلق، سخت و ترشرو سر و كار دارید، برای آنكه دچار مشكل نشوید، به شما پیشنهاد می‌كنیم كه:

آرام باشید

خشونت، این افراد را بیشتر تحریك می‌كند و برای جلوگیری از بروز هر گونه عصبانیت و پرخاشگری بهتر است از استراتژی حفظ آرامش خود استفاده كنید. كسی كه آرام است، كنترل بیشتری روی حرف‌ها و حركاتش دارد.

قبل از هر بحث و جدلی منظور و نیت او را بفهمید

سعی كنید عامل تحریك‌كننده او را بشناسید و بدانید چه چیزی باعث می‌شود او چنین رفتاری داشته باشد؟ چه چیزی مانع می‌شود كه هر دو در كنار هم كار كنید و از دست شما چه كاری برای برطرف كردن این مشكل ساخته است.

بگذارید او نیز نیت و منظور واقعی شما را بداند

نیت اصلی شما گاه برای اطرافیان‌تان پوشیده است و دیگران چون از حقیقت بی‌اطلاعند، سر ناسازگاری می‌گذارند. اگر همكار شما فردی بدخلق و سخت‌گیر است، بهتر است پرده‌های ابهام را بردارید و بگذارید او از دلیل كار شما آگاه باشد.

با همكار خود با احترام برخورد كنید

هیچ كس دوست ندارد كه با او مثل افراد احمق، ناتوان و مشكل‌دار رفتار شود. اگر با همكارتان با احترام برخورد نكنید، او نیز با شما رفتار محترمانه‌ای نخواهد داشت. رفتارهای محترمانه شما با هم از به وجود آمدن بسیاری مسائل در بین شما جلوگیری می‌كند.

نادیده بگیرید

اگر تمام روش‌های فوق را به كار گرفته‌اید، ولی همچنان همكارتان با شما با سختی و ترشرویی برخورد می‌كند، بهتر است برخی چیزها را نادیده بگیرید و فقط در موارد بسیار ضروری با او ارتباط برقرار كنید. البته این روش فقط در مواردی كاربرد دارد كه موقعیت و مقام همكارتان در محیط كار از شما بالاتر نباشد.

 

برای خواندن بخش اول - ترفند های برخورد با ترش روها - اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: روانشناسی، سلامت و روان، جلوگیری از عصبانیت، برخورد با ترش روها، عصبانی، عصبانی و بداخلاق، رفتار با عصبی ها تعداد بازديد: 1354 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز