Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 18:02

3
آبان
مهارت‌های خود را فقط کمی بیشتر کنید!

مهارت‌های خود را فقط کمی بیشتر کنید!

شاید تعجب کنید، اما اگر هر سال مهارت‌های خود (در هر زمینه‌ای که مد نظر دارید) تنها کمی بیشتر کنید با نتایج شگفت‌آوری مواجه خواهید شد.

تحریریه ماهنامه دنیای زنان

 

شاید تعجب کنید، اما اگر هر سال مهارت‌های خود (در هر زمینه‌ای که مد نظر دارید) تنها کمی بیشتر کنید با نتایج شگفت‌آوری مواجه خواهید شد. اگر پزشک هستید یا آشپز، اگر معلم هستید یا خانه‌دار،  اگر کارمندید یا فروشنده، بالاخره برای پیشرفت در شغل خود دانش و مهارت کسب کرده‌اید. اگر بتوانید این مهارت‌ها را هر سال کمی بیشتر کنید، نتیجه کارتان چند برابر بهتر می‌‌شود. 

اسب‌تان چقدر سریع‌تر می‌دود؟
در مسابقات اسب دوانی، بیشتر اوقات اسبی که اول می‌‌شود تنها چند سانتی‌متر از اسب دوم جلوتر است و به همین دلیل، تنها به خاطر همان چند سانتی‌متر، جایزه‌ای که دریافت می‌‌کند چند برابر اسب دوم است!به نظر شما، آیا این بدان معناست که اسب برنده، چند برابر سریع‌تر از اسب دوم بوده است؟ مسلماً خیر. 

در حرفه‌ی فروش کالا و خدمات نیز وضعیت به همین منوال است یعنی فروشنده‌ای که موفق شده بر رقبای خود  غلبه کند، نه خودش و نه کالایی که ارائه می‌‌کند لزوماً بهتر از دیگران نیستند، حتی در بسیاری مواقع کالاهای عرضه شده کیفیت مشابهی دارند، تنها عاملی که در این بین در کار است، عاملی است به نام عامل «تصاعد نتیجه»! 

آیا می‌‌دانید «تصاعد نتیجه» به چه معناست؟این عامل، که یکی از مهم‌ترین مفاهیم کشف شده در عملکرد انسان‌ها محسوب می‌‌شود می‌گوید تفاوت‌های اندک در توانایی‌ها، به تفاوت‌های بزرگ منجر می‌‌شود! در نتیجه اگر چیزی جدید، متفاوت با آنچه تا کنون می‌دانسته‌ایم و انجام می‌‌دادیم بیاموزیم و انجام دهیم، می‌‌توانیم در حرفه خود به موفقیت بسیار بزرگتری دست پیدا کنیم. 

 اگر می‌‌خواهید نتیجه کار شما تصاعدی بالا برود این گام ها را دنبال کنید : 
اول: حوزۀ خاصی را که در آن ضعیف هستید انتخاب کرده و برای تقویت و رفع نقاط ضعف خود در آن حوزه، برنامه‌ریزی کنید. بنا بر اصل تصاعد نتیجه، همین  یک تصمیم کوچک می‌‌تواند تأثیر بزرگی بر موفقیت کسب و کار شما باقی بگذارد.
دوم: اقدامات مهمی ‌‌را که طی هر فروش یا فعالیت شغلی خود را انجام می‌‌دهید گام به گام شناسایی کرده و ببینید چگونه می‌‌توانید در هر یک از گام ها، بهتر عمل کنید و کارایی خود را، هر چند اندک بالا ببرید.
از همین امسال شروع کنید . 

برچسب ها: مهارت، انجام مهارت، مهارت های زندگی، به کار گیری فنون، حرفه و فن کار تعداد بازديد: 653 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز