Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 04:14

25
آبان
تاثیر ورزش در روحیه !

تاثیر ورزش در روحیه !

كوهنوردي، جت‌اسكي، پرش از مانع و . . . چه اشتراكي با هم دارند؟ افرادي كه به سراغ اين ورزش‌ها مي‌روند، در جست‌وجوي لذت بردن از جنبه تفريحي آنها هستند.

ورزش كردن با ميل و يا بي‌ميلي تفاوت بسياري با هم دارند. افرادي كه با ميل و رغبت ورزش مي‌كنند، 63 درصد حركت مي‌كنند. لذت بردن يك نوع محرك طبيعي است. اگر انجام يك حركت يا ورزش را دوست داشته باشيد، سعي مي‌كنيد به دفعات بيشتري آن را انجام دهيد و كمتر خسته مي‌شويد.

تأثير ورزش جمعي را فراموش نكنيد

خود را در ميان يك تيم از دوستان قوي و سريع جاي دهيد تا به شما كمك كنند زمان بيشتري ورزش كنيد. جنبه رقابتي اين مساله را نبايد ناديده گرفت. هيچ‌كس دوست ندارد در ميان يك گروه و يا جمعيت بسيار ضعيف به نظر برسد؛ مگر آنكه بيمار باشد. همين مسأله باعث مي‌شود كه خود را بيشتر به حركت بيندازيد تا از قوي‌ترين اعضاي آن جمع باشيد.

به جنبه شخصي ورزش كردن بيشتر اهميت دهيد

برخي از افراد عادت دارند فقط در كنار يكي از نزديكان‌شان ورزش كنند! مثلا براي ثبت‌نام در يك كلاس ورزشي به خواهر و دوستان‌شان نيز پيشنهاد ثبت‌نام را مي‌دهند، ولي معمولاً هدف خود را در نيمه راه رها مي‌كنند يا اينكه تلاش مي‌كنند وزن خود را كاهش دهند و تناسب اندام بيشتري داشته باشند، چرا كه همسرشان اين وضعيت را بيشتر دوست دارد. اين افراد در عرض چندماه، انگيزه خود را براي ادامه راه از دست مي‌دهند، چرا كه معمولا به سرعت نتيجه‌اي را كه مي‌خواهند به دست نمي‌آورند. اگر به ورزش كردن مثل يك بخش مثبت از زندگي‌تان نگاه كنيد، كمتر دچار استرس مي‌شويد و انرژي بيشتري به دست مي‌آوريد و اين منابع به شما انگيزه مي‌دهند تا به‌طور مداوم و پيوسته اين كار را ادامه دهيد.

براي رسيدن به موفقيت برنامه‌ريزي كنيد

بدون يك شيوه و راهكار، اهداف ما فقط نيات خوب و خير هستند. فكر كردن به اينكه چه زمان و چگونه شروع كنيد، به شما حركت مي‌دهد. افرادي كه از خودشان مرتباً سوال مي‌كنند: «چقدر بايد اين‌كار را انجام دهم؟» فعاليت خود را افزايش مي‌دهند. ببينيد كه فقط يك سوال چه تغييري ايجاد مي‌كند. يك قدم بيشتر به جلو برداريد و اهداف خود را بنويسيد و خود را در آن موقعيت‌ها تصور كنيد. موانع بر سر راه‌تان را نيز بنويسيد و اينكه بايد از چه راه‌هايي آنها را از ميان برداريد. سعي كنيد يك هفته از وقت خود را به اين برنامه‌ريزي‌ها اختصاص دهيد.

از فكرتان نيز استفاده كنيد

به هنگام ورزش كردن، حركت دادن جسم، مهم‌ترين كار است،‌ اما شما مي‌توانيد از مغزتان نيز استفاده كنيد تا بهتر عمل كنيد. عباراتي مثل «بزن بريم!» را با خودتان تكرار كنيد. برخي عبارات منفي باعث كندتر شدن شما و كاهش توانايي‌هاي‌تان مي‌شوند. از عبارات مثبت استفاده كنيد؛ مثلا من قوي و محكم هستم، يا تندتر و سريع‌تر.

برچسب ها: ورزش، تأثير ورزش، ورزش جمعي، ورزش كردن، برنامه‌ريزي و ورزش، تأثير ورزش جمعي، اهداف ورزشی تعداد بازديد: 743 تعداد نظرات: 0

ارسال نظر

فیلم روز
تصویر روز