Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 18:30

26
بهمن
ارتباط تعریق بدن با تغذیه (1)

ارتباط تعریق بدن با تغذیه (1)

اجازه دهید پوست‌تان نفس بكشد و لباس‌‌های گشاد و سبك بپوشید و از پوشیدن لباس‌هایی با پارچه‌های مصنوعی خودداری كنید.

 بهناز عباسی مقدم؛ كارشناس ارشد تغذیه

 

 

بوی بدن طبیعی است و ممكن است از زبان شریك زندگی‌تان این جمله را بارها شنیده باشید كه: «من واقعاً بوی بدن تو را دوست دارم» ولی گاهی نیز ممكن است تجربه بدی از این امر داشته باشید و بوی بدن شما به نظر همسرتان واقعا ناخوشایند برسد. در هر حال بوی بد بدن می‌تواند به دایره اجتماعی و فعالیت‌های فرد آسیب برساند و در محافل اجتماعی برای او مشكل‌ساز شود.

اگرچه استفاده از دئودورانت‌ها برای مبارزه با این مشكل روشی مناسب است، ولی به دلیل ایجاد خارش، حساسیت و تغییر رنگ پوست، بهتر است در استفاده از آنها كمی تجدید‌نظر شود و به جای استفاده از مواد شیمیایی، بوی بدن با درمان‌های طبیعی برطرف گردد كه همه آنها به راحتی در خانه در دسترس هستند. این روش‌ها عبارتند از:

درمان‌های طبیعی و خانگی

  بهترین كار برای جلوگیری از بوی بدن، شستن بدن با آب و صابون و از بین بردن عرق و باكتری‌های روی بدن است. زیر بغل و ناحیه كشاله ران را با صابون‌های ضد باكتری حداقل یك‌بار در روز بشویید و در صورت نیاز حتی چندبار در روز این كار را انجام دهید. همیشه با خود دستمال داشته باشید تا در صورت عرق كردن بتوانید آن را پاك كنید.

 اجازه دهید پوست‌تان نفس بكشد و لباس‌‌های گشاد و سبك بپوشید و از پوشیدن لباس‌هایی با پارچه‌های مصنوعی خودداری كنید. هر روز جوراب و لباس زیر خود را عوض كنید و در صورتی كه زیاد عرق می‌كنید، بیشتر لباس‌های پنبه و یا كتان بپوشید كه عرق بدن را جذب می‌كنند و جریان هوا را تسهیل می‌بخشند.

 استفاده مكرر از ضد عرق‌ها، غدد عرق را مسدود می‌كند، به جای استفاده از آن از زاج سفید استفاده كنید.

 در هنگام حمام كردن به آب نهایی كه بدن خود را با آن می‌شویید یك قاشق چایخوری عسل اضافه كنید كه موجب از بین رفتن بوی بد بدن می‌شود.

 علاوه بر نوشیدن یك لیوان آب به صورت ناشتا در صبح، مصرف 500 میلی‌گرم جوانه گندم در كاهش بوی بدن مؤثر است كلروفیل موجود در جوانه از بوی بد بدن پیشگیری می‌كند.

 برای خنثی كردن بوی بدن از جوش شیرین استفاده كنید و آن را همیشه همراه خود داشته باشید. حتی برای كمك به از بین بردن بوی زیر بغل می‌توانید مقداری از آن را به همراه آرد ذرت به زیر بغل خود بپاشید.

 شست‌وشوی زیر بغل با مخلوط آب و سركه سفید نیز بوی بد بدن را از بین می‌برد.

 یكی از بهترین روش‌‌های از بین رفتن بوی بد بدن، استفاده از چند قطره گلاب است، فقط كافی است چند قطره گلاب را درون وان حمام خود بچكانید، گلاب یكی از بهترین جایگزین‌های اسپری‌های شیمیایی و ضد تعریق است. گلاب و سركه سیب PH پوست را تنظیم می‌كنند.

 اضافه كردن چند فنجان آب گوجه‌فرنگی به وان حمام و 15 دقیقه دراز كشیدن در آن شدید‌ترین و بدترین بوی بد بدن را از بین می‌برد.

 می‌توانید به صورت خانگی نیز اسپری‌های خوشبو برای خود بسازید. چند قطره از روغن‌های ‌گیاهی و یا اسانس نعنا، پرتقال، رزماری و یا گریپ‌فروت را با یك فنجان آب مخلوط كرده و در یك بطری اسپری بریزید. این تركیب را باید در یخچال نگهداری كنید.

 مخلوطی از آرد گندم و كشك را به صورت خمیر درآورید و قبل از رفتن به حمام آن را به صورت ماسك به كل بدن خود بمالید. این تركیب به باز شدن منافذ پوست كمك می‌كند و بوی بد بدن را از بین می‌برد.

 درخت چای، گیاهی ضد باكتری است، تركیب دو قطره روغن درخت چای و 30گرم آب و اسپری آن به بدن همچون بوگیر عمل می‌كند.

 آب شلغم نیز در پیشگیری از بوی بد بدن موثر است. شلغم را رنده كنید و تكه‌های رنده شده را فشار دهید و آب استخراج شده را به زیر بغل خود اسپری كنید.

 افزودن برگ‌های نعناع و یا ریشه درخت موز و یا انگور به آب وان حمام نیز بوی بد بدن را برطرف می‌كند...

 

 

برای خواندن بخش دوم- ارتباط تعریق بدن با تغذیه- اینجا كلیك كنید.

برای خواندن بخش سوم- ارتباط تعریق بدن با تغذیه- اینجا كلیك كنید.

 

برچسب ها: بوی بدن، درمان بوي بدن، عرق كردن بدن، زاج سفید، پيشگيري از بوي بد بدن تعداد بازديد: 598 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد اين مقاله چيست؟

فیلم روز
تصویر روز