Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 00:19

6
آذر
۱۰ تکنیک ماساژ صورت با قاشق برای جوان سازی پوست

۱۰ تکنیک ماساژ صورت با قاشق برای جوان سازی پوست

ماساژ صورت موجب بهبود گردش خون و جریان لنفاوی می‌شود و احتباس آب را کاهش می‌دهد، بروز چین‌وچروک را به حداقل می‌رساند و قوام و سفتی پوست را افزایش می‌دهد.

شاید برای‌تان جالب باشد که با استفاده از قاشق می‌توان چنین ماساژی را انجام داد. ماساژ صورت با قاشق، روش آسان و مؤثری است که برای جوان‌سازی پوست توصیه می‌شود و پس از فقط ۲ هفته انجام روزانه‌ی این ماساژ متوجه تغییراتی در چهره‌ی خود خواهید شد. در این مقاله شما را با ۱۰ روش و تکنیک ماساژ صورت با قاشق برای جوان سازی و کاهش چین و چروک صورت آشنا خواهیم شد.

به چه چیزهایی نیاز داریم؟

قاشق‌های کوچک برای انجام ماساژ: در آسیا از قاشق‌های چینی یا سرامیکی با شکل خاصی استفاده می‌شود که امکان واردکردن فشار نقطه‌ای بهتری را فراهم می‌کند؛ ولی از قاشق‌های معمولی هم می‌توان استفاده کرد. فقط باید مطمئن شوید که قاشق‌ها هیچ لبه یا برجستگی تیزی نداشته باشند.

روغنی که به آن حساسیت ندارید (مانند روغن نارگیل) و کرم صورت: باید قبل از ماساژ از روغن یا کرم استفاده کنید. اگر روغنی که استفاده می‌کنید رقیق است، می‌توانید قاشق را در آن فرو ببرید. ولی به‌طور کلی استفاده از کرم راحت‌تر است.

آب گرم و سرد: می‌توانید به آب ترکیبات گیاهی نیز اضافه کنید. استفاده از قاشق سرد و گرم به‌طور متناوب موجب گردش خون بهتر و تحریک رشته‌های عصبی می‌شود.

چند نکته‌ی مفید

قاشق‌ها را تمیز کنید و آنها را جدا از قاشق‌های دیگر نگهداری کنید؛

قبل از ماساژ صورت خود را بشویید؛

از روغن یا کرم کافی استفاده کنید تا قاشق راحت‌تر روی صورت حرکت کند (در اطراف چشم‌ها از روغن یا کرم استفاده نکنید)؛

قاشق را به اندازه‌ای فشار ندهید که موجب کبودی و صدمه به عروق خونی شود؛

بهترین زمان برای ماساژ صبح‌هنگام است؛

مراقب دمای قاشق‌ها باشید. گرمی قاشق‌ها باید به‌اندازه‌ای باشد که برای پوست ناراحت‌کننده نباشد.

۱۰. ازبین‌بردن پف زیر چشم و تورم پلک‌ها

ماساژ صورت با قاشق برای از بین بردن پف زیر چسم و تورم پلک ها

پف زیر چشم

سمت برجسته‌ی قاشق سرد را زیر چشم‌ها قرار دهید و آن را به بالا و پایین و جلو و عقب حرکت دهید. اگر زیر چشم‌هایتان از کرم استفاده کرده‌اید، می‌توانید این حرکات را باشدت بیشتری انجام دهید. این کار را به‌مدت یک تا ۲ دقیقه ادامه دهید.

تورم پلک‌ها

چشم‌هایتان را ببندید و سمت محدّب قاشق سرد را روی چشم‌هایتان بگذارید. صبر کنید تا قاشق گرم شود و سپس آن را در آب سرد فرو ببرید و دوباره روی چشم‌تان قراردهید. این کار را ۵ تا ۷ بار تکرار کنید.

۹. کاهش چین‌وچروک بین ابروها

قاشق سردی را روی بخش بالایی پل بینی خود قرار دهید و به‌آرامی فشار دهید و سپس آن را به بخش بالایی پیشانی‌تان حرکت دهید. همین کار را با استفاده از قاشق گرم انجام دهید. ۱۰ بار این تمرین را با استفاده از قاشق گرم و سرد به‌طور متناوب انجام دهید.

۸. ازبین‌بردن خطوط پنجه‌کلاغی گوشه‌ی چشم‌ها

پشت قاشق‌های سرد را روی گوشه‌های بیرونی چشم‌هایتان قرار دهید. با ۵ تا ۷ حرکت دورانی، درحالی‌که فشار را افزایش می‌دهید، قاشق را به سمت شقیقه‌ها حرکت دهید. همین کار را با قاشق‌های گرم انجام دهید. ۵ بار این ماساژ را (با تغییر قاشق‌های گرم و سرد) انجام دهید.

۷. بازکردن چشم‌ها

قاشق‌ گرم را در ابتدای ابرو (همان‌طور که در تصویر نشان داده شده) قرار دهید. با حرکات دورانی، درحالی‌که اندکی ابروهایتان را بالا می‌برید، قاشق را به‌آرامی به‌ سمت شقیقه‌ها حرکت دهید. این کار را ۱۰ بار تکرار کنید.

۶. ازبین‌بردن خطوط و چروک پیشانی

قاشق‌های گرم را در وسط پیشانی خود قرار دهید و با حرکات دورانی آنها را به‌سمت شقیقه‌ها حرکت دهید. می‌توانید به‌جای حرکات دورانی، قاشق‌ها را روی پوست خود بکشید. سپس دوباره به وسط پیشانی برگردید. وقتی قاشق‌ها سرد شدند، دوباره آنها را گرم کنید. طول مدت این ماساژ ۲ تا ۳ دقیقه است.

۵. کاهش خطوط خنده

دهان‌تان را بازکنید و اندکی لب‌هایتان را به سمت بیرون بکشید. قاشق‌های گرم را به‌صورتی که در تصویر سمت چپ می‌بینید زیر بینی‌تان قرار دهید. قاشق‌ها را با حرکات دورانی به‌سمت گوشه‌های دهان‌تان بکشید. سپس با حرکات دورانی دوباره به زیر بینی‌تان برگردید. این کار را ۵ تا ۷ بار تکرار کنید.

۴. ازبین‌بردن غبغب

۲ قاشق گرم را زیر چانه‌تان قرار دهید و با حرکات دورانی آنها را به‌سمت گوش‌هایتان حرکت دهید، به‌طوری‌که اندکی پوست‌تان کشیده شود. فراموش نکنید که قاشق‌ها همیشه باید گرم باشند. این کار را ۱۰ بار تکرار کنید.

۳. سفت‌کردن گونه‌ها

قاشق‌های گرم را که به‌صورت عمودی نگه‌داشته‌اید در گوشه‌های دهان خود قرار دهید. با حرکات دورانی قاشق‌ها را به‌سمت گوش‌هایتان حرکت دهید. سپس دوباره آنها را گرم کنید و در همان نقطه‌ی شروع قرار دهید و اندکی دهان‌تان را باز کنید و به‌صورتی که در تصویر سمت راست مشاهده می‌کنید، لبخند بزنید. با حرکات دورانی قاشق‌ها را به زیر گوش‌هایتان حرکت دهید. هر دو تمرین را ۵ تا ۶ بار تکرار کنید.

۲. سفت‌کردن پوست در قسمت دکولته

قاشق‌های گرم را روی شبکه‌ی خورشیدی (solar plexus، شبکه‌ای از گره‌ها و اعصاب که احشای شکمی را تحت‌تأثیر قرار می‌دهند)، قرار دهید و با حرکات دورانی آنها را به‌سمت ترقوه‌ی خود حرکت دهید و تمام ناحیه‌ی دکولته را ماساژ دهید. قاشق‌ها را در آب سرد فرو ببرید و همین حرکت را تکرار کنید. ۱۰ بار این حرکت را با تغییر قاشق‌های سرد و گرم انجام دهید.

۱. آرام‌کردن ماهیچه‌های گردن

همان‌طور که در تصویر سمت چپ نشان داده شده است، قاشق گرم را زیر گوش خود قرار دهید. کمی قاشق را فشار دهید و آن را به‌سمت ترقوه‌ی خود حرکت دهید. این حرکت را ۱۰ بار تکرار کنید.

موارد منع استفاده از ماساژ صورت با قاشق

در موارد زیر پیش از استفاده از روش ماساژ صورت با قاشق با پزشک‌تان مشورت کنید یا از انجام این نوع ماساژ پرهیز کنید:

ابتلابه روزاسه (rosacea، بیماری پوستی که در آن بعضی از عروق خونی صورت بزرگ می‌شوند و موجب برافروختگی گونه‌ها و بینی بیمار می‌شوند)؛

وجود مشکلاتی در سیستم لنفاوی؛

قرارداشتن رگ‌ها نزدیک سطح پوست؛

التهاب یا صدمه‌ی پوستی.

توصیه می‌شود که ماساژ صورت با قاشق را هر روز انجام دهید. اگر فرصت انجام این کار به‌صورت روزانه را ندارید، می‌توانید برنامه‌ی زمانی متناسب با شرایط خود را تنظیم کنید و این ماساژ را به‌صورت منظم انجام دهید

برچسب ها: ماساژ صورت، ماساژ با قاشق، ماساژ سر و سرگردن، تاثیر ماساژ رو عضلات صورت، آرامش بدن تعداد بازديد: 618 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز