Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 10:51

1
اردیبهشت
مراقبت از پوست در ماه‌های سرد سال (3)

مراقبت از پوست در ماه‌های سرد سال (3)

همیشه وقتی كه در حال كار كردن و شست‌و شو هستید، از دستكش پلاستیكی استفاده كنید؛ خصوصا در فصول سرد سال.

 

6 نكته برای مراقبت از پوست دست در فصل سرد

1- استفاده از دستكش

پوست دست‌های ما لطیف، نازك و اغلب خشك است؛ بنابراین هنگام قرار گرفتن در محیط‌های سرد و یا محیط‌های گرم و خشك، زودتر آسیب می‌بینند. بهترین راه برای جلوگیری از آسیب‌دیدن دست‌ها در فصول سرد، پوشیدن دستكش است.

سعی كنید استفاده از دستكش برای‌تان یك عادت شود و در فصول سرد سال، حتی اگر كار بسیار كوچكی هم خارج از خانه داشتید، از دستكش استفاده كنید تا دست‌های‌تان خشك نشوند.

2- مرطوب كردن هوای خانه ...

مرطوب كردن هوای داخل خانه در فصول سرد بسیار مهم است. برای این منظور یك كتری آب را روی بخاری یا نزدیك منبع حرارتی قرار دهید. اگر در آب مقداری گلاب هم بریزید، بهتر است؛ زیرا هم رایحه خوشبویی در خانه‌تان پخش می‌شود و هم پوست‌تان از مزایای فوق‌العاده گلاب بهره می‌برد. در ضمن پوست دست‌ها و صورت‌تان نیز خیلی خشك نمی‌شود.

3- به هنگام انجام كارهای خانه از دستكش پلاستیكی استفاده كنید...

همیشه وقتی كه در حال كار كردن و شست‌و شو هستید، از دستكش پلاستیكی استفاده كنید؛ خصوصا در فصول سرد سال. استفاده مكرر از آب و مواد شیمیایی موجود در شوینده‌ها باعث از بین رفتن چربی و رطوبت طبیعی پوست می‌شود؛ بنابراین دست‌های خود را در طول روز بیش از حد نشویید و اگر در این مورد دچار وسواس شده‌اید، كم‌كم این عادت خود را ترك كنید؛ مگر آنكه شغل شما به گونه‌ای باشد كه مجبور باشید مرتبا این كار را انجام دهید؛ مثل پرستارها كه مجبورند به طور مرتب دست‌های‌‌شان را با آب و صابون بشویند.

4- از مرطوب كننده دست استفاده كنید...

در طول روز چند بار، با كرم مرطوب كننده طبیعی (روغن نارگیل بهتر است) دست خود را مرطوب كنید تا به پوست دست‌های‌تان رطوبت و مواد مغذی كافی برسد. شما می‌توانید خودتان در خانه یك كرم مرطوب كننده مناسب پوست دست تهیه كنید.

برای این كار: مقداری كره را با مقداری عسل و مقداری گزنه (نوعی گیاه مفید) تركیب كنید و این تركیب جادویی را در هوای سرد به دست‌های خود بمالید. به یاد داشته باشید كه هرگز از كرم‌های دست كه در بازار وجود دارند و حاوی وازلین هستند، استفاده نكنید.

5- از ماسك‌های خانگی مخصوص دست استفاده كنید...

چند قطره آب لیمو را بعد از شستن كامل دست‌های‌تان، روی آنها بچكانید. این كار باعث می‌شود تا رطوبت و برخی ویتامین‌های حیاتی به پوست دست‌های‌تان برسد و البته PH آن نیز در حد متعادل بماند. جهت تهیه ماسك مناسب خانگی برای پوست دست‌ها، آب یك عدد لیمو را گرفته و یك عدد زرده تخم‌مرغ به آن اضافه كنید.

سپس مقداری گلاب به آنها بیفزایید و بعد از تركیب كردن آنها، محصول به دست آمده را روی دست‌‌های‌تان بمالید. همچنین می‌توانید مقداری سیب‌زمینی پخته شده را له كرده و كمی شیر به آن اضافه كنید، سپس روی دست‌های‌تان بمالید.

6- دست‌های خود را نوازش كنید...

هفته‌ای یك بار دست‌های خود را با مقداری روغن گیاهی نوازش كنید و یا اینكه یك حمام گیاهی بگیرید. برای حمام گیاهی از گزنه، كالندولا و یا بابونه كه قبلا در آب جوشانده‌اید، استفاده نمایید.

سطح پوست دست و بدن خود را با جوشانده‌های فوق مرطوب كنید و این كار را به مدت 15-10 دقیقه انجام دهید و بعد از خشك كردن پوست‌تان یك كرم خوب و مناسب روی دست‌های‌تان بمالید. برای این منظور می‌توانید از مقداری روغن بادام و كمی روغن رزماری استفاده كنید.

 

برچسب ها: پوست صورت، مراقبت از پوست دست، مرطوب کردن پوست دست، مزایای گلاب، پوست دست ها، ماسک های خانگی، نوازش دست ها تعداد بازديد: 542 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز