Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 04:46

12
بهمن
چهره ای بدون نقص با تزریق فیلر (2)

چهره ای بدون نقص با تزریق فیلر (2)

روند پیری به طور کل باعث از دست رفتن حجم پوست و بافت زیر پوستی می‌‌شود، علت اصلی آن تخریب کلاژن، فیبرهای الاستین و اسیدهیالورونیک زیرین و کاهش ذخایر چربی پوست است.

عملکرد پرکننده‌‌ها

روند پیری به طور کل باعث از دست رفتن حجم پوست و بافت زیر پوستی می‌‌شود، علت اصلی آن تخریب کلاژن، فیبرهای الاستین و اسیدهیالورونیک زیرین و کاهش ذخایر چربی پوست است. این تغییرات بیش از همه اطراف چشم، دهان، گونه‌‌ها، خط فک، ابرو و پل بینی رخ می‌‌دهد و اَشکالی شبیه پنجه غاز، خطوط خنده، چین‌های روی پیشانی و برآمدگی و فرورفتگی‌‌هایی شبیه تپه و دره دریک سوم تحتانی صورت ایجاد می‌‌کند.

پر کننده‌‌های بافت نرم توانایی پر کردن و شکل دادن به این تغییرات را دارد. پر کننده‌‌ها را می‌‌توان برای برجسته کردن ظاهر لب‌‌ها ویا در فرو رفتگی‌‌های گونه برای کاهش ظاهر نحیف آنها استفاده کرد، همچنین اسکارهای ناشی از آکنه یا صدمات دیگر نیز به خوبی به پرکننده‌‌ها پاسخ می‌‌دهند. این مواد زیر سطح پوست تزریق می‌‌شود و باعث پر و صاف شدن موقت خطوط و چروک‌‌ها در مناطق فرورفتگی می‌شود. اکثر فیلرها جایگزین اجزاء طبیعی پوست یعنی کلاژن، اسید هیالورونیک و الاستین هستند. بعضی از فیلرها علاوه بر این می‌‌توانند محرک رشد کلاژن جدید نیز باشند.

 انواع پرکننده‌‌ها

درماتولوژیست‌‌ها انواع مختلفی از فیلرها را برای نیازهای زیبایی بیماران مختلف ابداع کرده‌اند که هر کدام فواید خاص و مشخص خود را دارند و ممکن است برای دستیابی به بهترین نتایج ازچند فیلر استفاده شود. بعضی فیلرها اثرات طولانی مدت دارند، برخی برای خطوط ظریف که دقت بیشتری لازم است مناسبند و برخی صورت را به‌تدریج به یک ظاهر جوان مبدل می‌‌کنند. فیلرهای بافت نرم اغلب اولین روش درمانی هستند که برای درمان پیری پوست چه به تنهایی و چه در ترکیب با دیگر روش‌‌های درمانی به طور گسترده استفاده می‌‌شوند.

آینده چه سرنوشتی برای فیلرها رقم می‌‌زند؟

فیلرهای جدید و پیشرفته‌تری در حال تحقیق و بررسی و تست شدن است. مانند انواع مختلفی از فیلرهای اسید هیالورونیک با اثرات طولانی‌تر در حال ارزیابی است. یکی از این محصولات، فیلرهای هیبریدی بوده که محتوی کلاژن گاوی و اجسام کروی کوچک است و از انواع فیلرهای نسبتا دائمی به شمار می‌‌رود. حامل این فیلرها باقی نمی‌ماند اما دانه‌‌های کوچکی به جای می‌‌گذارد که دائم خواهند بود.

از سوی دیگرفیلر سیلیکون micro-droplet یک فیلر دائمی‌تر است و برخی مواقع از آن استفاده می‌‌گردد. محرک‌‌های پوستی سلول‌‌های پوست را تحریک به ساخت کلاژن می‌‌کنند اما از آنجایی‌که تولید کلاژن نیاز به زمان دارد، محرک‌‌های پوستی احساس خوشایند فوری ناشی از فیلرها را به دنبال نخواهد داشت. این مواد به صورت ماهیانه تزریق می‌‌شوند و تدریجا باعث کاهش چین و چروک‌‌ها می‌‌شوند، سیکل درمانی 3 - 5 ماه طول می‌‌کشد و نتایج تا 2 سال باقی خواهد ماند. محرک‌‌های پوستی  و فیلرها را می‌توان با هم ترکیب کرد تا هم اثرات فوری کوتاه مدت فیلرها و هم اثرات تاخیری طولانی مدت محرک‌‌ها را به دست آورد.

حین درمان و بعد از آن چه اتفاقی رخ می‌‌دهد ؟

تزریقات معمولا در مطب متخصصین پوست صورت می‌‌گیرد. قبل از تزریق ممکن است برای تعیین وجود حساسیت، تست پوستی صورت گیرد، هر چند اکثریت فیلرهای جدید احتیاج به تست ندارند. متخصص پوست قبل از تزریق در مورد داروهای مورد مصرف داروهایی مثل آسپرین، وارفارین، الکل و چای سبز سوالاتی می‌‌پرسد زیرا این داروها احتمال کبود شدگی را افزایش می‌‌دهند.

قبل از تزریق پوست تمیز می‌‌شود و ممکن است از بی‌حس کننده موضعی استفاده شود. فیلر با یک سوزن نازک درست به منطقه مورد نظر تزریق می‌‌شود البته احتمالا حین تزریق احساس سوزش مختصری ایجاد می‌شود. ممکن است چند جلسه تزریق برای صاف و پر کردن مناطق فرورفته نیاز باشد. بعد از تزریق شاید کمی قرمزی، تورم و کبودی مختصری در نواحی تزریق ایجاد شود که معمولا به سرعت فروکش می‌‌کند.

بلافاصله بعد از تزریق آرایش کردن منعی ندارد. تمامی عملیات پزشکی خطراتی به همراه دارند، اما فیلرهای بافت نرم به جز واکنش‌‌های آلرژیک، به طور کلی بی‌خطر و موثر هستند، بقیه عوارض معمولا نادر و خفیف و به علت واکنش‌‌های موضعی در محل تزریق می‌باشند.

در اینجا این پرسش مطرح می‌‌شود که روش‌‌های مذکور چقدر دوام دارد؟

دوام فیلرها به نوع فیلر مورد استفاده، مناطق درمان شده و توانایی پوست بیمار برای جذب ماده بستگی دارد. نتایج معمولا با استفاده از درمانهای نگه دارنده بعد از 3 - 6 ماه، نیز باقی می‌‌مانند. گاهی تکرار زودتر درمان لازم است، اسکارهای آکنه و استفاده از روش‌‌های ترکیبی نیاز به تکرار و تداوم بیشتری دارند. به طور کلی روش‌‌های مختلفی برای اصلاح و پیشگیری پیری پوست وجود دارد. متخصصین پوست برای افزایش و بهبود نتیجه فیلرها روش‌‌های مکمل دیگری را نیز پیشنهاد کند که باعث شادابی و جوانی دوباره پوست می‌‌شوند.

 

برچسب ها: تزریق چربی، رفع چین و چروک، عوارض تزریق چربی، بوتاکس کردن صورت، از بین بردن چروک با تزریق تعداد بازديد: 732 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز