Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 - 15:44

18
آذر
نكات مهم در انتخاب مرطوب‌كننده پوست

نكات مهم در انتخاب مرطوب‌كننده پوست

وقتي در فهرست خريدتان يادداشت مي‌كنيد مرطوب‌كننده، شايد اين كار ...

نكات مهم در انتخاب مرطوب‌كننده پوست

 

 

 

 

وقتی در فهرست خریدتان یادداشت می‌كنید مرطوب‌كننده، شاید این كار به نظرتان بسیار آسان باشد؛ اما وقتی وارد فروشگاه‌های لوازم آرایشی بهداشتی می‌شوید، درمی‌یابید كه خرید یك مرطوب‌كننده مرغوب به این سادگی‌ها نیست. معمولاً  در این فروشگاه‌ها تعداد زیادی از كرم‌های صورت، بدن، مرطوب‌كننده‌ها، لوسیون‌ها و یا پمادهای مخصوص پوست‌های خشك حساس، چرب، معمولی و ضدآفتاب‌های مختلف دیده می‌شوند. چگونه می‌توانید كرم مرطوب‌كننده مناسب پوستتان را بخرید؟ اگر به نظرات دكتر و راهنمایی‌های ایشان دقت كنید، می‌توانید به راحتی مرطوب‌كننده مناسب و متناسب با پوست خود را تهیه كنید.

 

مرطوب‌كننده پوست: كرم، لوسیون یا پماد؟

اگر پوست شما خشك است و می‌خارد، احتمالاً باید یك پماد emulientextrehe یا deep یا قوی تهیه كنید. كرم‌های ضعیف‌تر برای هیدراته‌كردن پوست‌های معمولی مناسبند و لوسیون‌های سبكتر كه مواد تشكیل‌دهنده اصلی آنها آب است، مخصوص پوست‌های چرب هستند. متخصصان پوست، معتقدند كه زمان و مكان استفاده از مرطوب‌كننده در انتخاب مرطوب‌كننده مؤثر است. در طی روز باید از مرطوب‌كننده ضعیف‌تر و در شب از مرطوب‌كننده قوی‌تر استفاده كنید و یا روی پوست بدن‌تان كرم بیشتری بمالید

 

انتخاب مرطوب‌كننده: آنچه باید بدانید

از دستورالعمل زیرا برای خرید مرطوب‌كننده مناسب استفاده كنید:

محافظت از نور آفتاب: مهم نیست چه نوع پوستی دارید. تمامی متخصصان پوست توصیه می‌كنند از كرم‌های مرطوب‌‌كننده‌ای استفاده كنید كه حداقل دارای خاصیت ضدآفتاب با 15:SPF باشند. اگر می‌خواهید مرطوب‌كننده‌ای برای صورت‌تان بخرید حتماً دقت كنید كه عاری از هر نوع اسانس مصنوعی بوده و حداقل 15:SPF داشته باشد.

آنتی‌اكسیدان‌ها: مرطوب‌كننده‌‌های حاوی آنتی‌اكسیدان‌هایی مانند چای سبز، بابونه، انار و یا عصاره ریشه شیرین بیان موجب تازگی و سلامت پوست می‌شوند و رادیكال‌های آزاد را خنثی می‌كنند. برای پوست‌های چرب و یا مستعد آكنه از كرم‌های مرطوب‌كننده‌ای استفاده كنید كه حاوی اسیدهای آلفاهیدروكسی و فاقد چربی باشند. اگر پوست شما مستعد ابتلا به آكنه است،

باید از مرطوب‌كننده‌هایی استفاده كنید كه سلول‌های پوست را مسدود نكنند. برای پوست‌های خشك از مرطوب‌كننده‌های قوی استفاده كنید كه حاوی اسید هیالورونیك باشد و به هیدراته شدن پوست كمك كنند. گلیسیرین، پروپیلن گلیكول و اوره به جذب آب پوست كمك می‌كنند، در حالی كه لانولین و روغن‌های معدنی رطوبت پوست را كاهش می‌دهند. برای پوست‌های حساس بهتر است از مرطوب‌كننده‌های خاص پوست حساس كه ضد حساسیت و عاری از هر نوع اسانس باشند را انتخاب كنید‌.مرطوب‌كننده‌هایی بخرید كه بیش از 10 ماده تشكیل‌دهنده نداشته باشند؛ زیرا هر چقدر مواد كمتری داشته باشند، به طور بالقوه به پوست‌های حساس آسیب نمی‌رسانند. اگر پوست شما دچار خارش است و با مصرف، خارش پوست كم نشد، با پزشك مشورت نمایید؛ چرا كه ممكن است ناشی از یك مشكل جدی‌تر پوستی باشد. اگر اگزما داشتید، از كرم حاوی وازلین استفاده كنید كه می‌تواند طراوت پوست را حفظ و ترك‌ها را درمان كند. در هنگام خرید یك مرطوب‌كننده خوب دقت كنید كه حاوی مواد زیر نباشد:

اسانس و رنگ:‌ این كه می‌خواهید پوست خشك، حساس و یا ... را مرطوب كنید، مهم نیست؛ چیزی كه بیشتر متخصصان پوست پیشنهاد می‌كنند، این است كه از تركیبات غیرضروری و محرك مثل رنگ و عطر، خودداری كنید. مرطوب‌كننده‌های حاوی لانولین و روغن معدنی بیشتر از اینكه مناسب صورت باشند، برای بدن كارآیی دارند و روی پوست‌های چرب و معمولی می‌توانند باعث بستن منافذ پوست باز و ایجاد آكنه می‌شوند. برای پوست‌های خشك و یا حساس از خرید مرطوب‌كننده‌های حاوی اسیدآلفاهیدروكسی، اسید گلیكولیك و اسید رتینوئیك و اسید سالیسیلیك، كمتر استفاده كنید زیرا این تركیبات به لایه‌های عمیق پوست نفوذ می‌كنند و پوست‌های حساس را با مشكل مواجعه می‌سازند. برای رفع خارش پوست هیچ‌گاه ازكرم‌های استروئیدی بیش از یك یا دو هفته و بدون تجویز پزشك استفاده نكنید. استفاده بیش از حد از كرم‌های استروئیدی باعث می‌شود كه پوست نازك و مشكلات پوستی شدیدی ایجاد شود. برای اینكه تأثیر مرطوب‌كننده‌ها را بیشتر كنید، به نكات زیر توجه نمایید.

 

 در صورت نیاز می‌توانید از بیش از یك نوع مرطوب‌كننده استفاده كنید:

 زمانی كه پوست‌تان رطوبت دارد، از مرطوب‌كننده‌ها استفاده كنید، مثلاً بعد از حمام و یا شستشوی صورت، آنرا كاملاً خشك كنید و مرطوب‌كننده را روی پوست خود بمالید.

 دقت كنید مرطوب‌كننده شما علاوه بر ضدآفتاب حاوی ویتامین A نیز باشد.

برچسب ها: زندگی آنلاین تعداد بازديد: 540 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز