Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 28 فروردین 1403 - 22:14

7
شهریور
نکات مهم برای زیبایی بیشتر پوست (1)

نکات مهم برای زیبایی بیشتر پوست (1)

بخش اول- آن چیزی كه به نظر می‌رسیم، بخشی از آن چیزی است كه هستیم و اگر بتوانیم كاری كنیم كه حتی‌الامكان همیشه خوب، سالم و زیبا به نظر برسیم، اعتماد به نفس‌مان نیز بیشتر می‌شود.

تحریریه زندگی آنلاین- گروه دنیای سلامت

 

 

آن چیزی كه به نظر می‌رسیم، بخشی از آن چیزی است كه هستیم و اگر بتوانیم كاری كنیم كه حتی‌الامكان همیشه خوب، سالم و زیبا به نظر برسیم، اعتماد به نفس‌مان نیز بیشتر می‌شود. بهتر و زیباتر به نظر رسیدن كار پیچیده و پر هزینه‌ای نیست. بسیاری افراد فقط با كمی توجه به برخی نكات مربوط به زیبایی می‌توانند بسیار بهتر از قبل به نظر برسند؛ بدون آنكه پول و وقت زیادی هزینه كنند. برای آگاهی از نكات زیبایی كه واقعا هم موثر هستند، لازم است نظر متخصصان امر را بدانیم. آنها می‌گویند:

هرگز نمی‌توان اثرات مثبت استفاده از مرطوب‌كننده‌های پوست را نادیده گرفت

فرقی نمی‌كند كه پوست شما خشك، معمولی و یا چرب باشد؛ اگر فقط از عهده خرید یك نوع محصول پوستی برمی‌آیید، متخصصان فقط خرید یك مرطوب كننده خوب را پیشنهاد می‌كنند. گاهی اوقات تنها چیزی كه پوست شما نیاز دارد، فقط یك مرطوب كننده خوب و یك پاك‌‌كننده معمولی است و با همین محصول ساده می‌توانید كاری كنید كه پوستتان چندین برابر جوان‌تر به نظر برسد. 

هر یك از چین و چروك‌های روی پوستتان باعث می‌شود پیرتر به نظر برسید. اگر 20- 30 ساله هستید، حتما از مرطوب كننده استفاده كنید تا در سال‌های بعد پوست بهتری داشته باشید در اول دهه سی، یك مرطوب كننده خوب نقش چندین محصول مربوط به زیبایی را ایفا می‌كند.

اما چه نوع مرطوب كننده‌ای خوب و مناسب است؟متخصصان پوست معتقدند یك مرطوب كننده خوب مهم‌ترین وظیفه‌اش مرطوب كردن پوست و البته حفظ رطوبت آن است. مرطوب كننده باید به پوست كمك كند تا رطوبت بیشتری تولید كند و نوع آن بستگی به نیاز پوست هر فرد دارد.

اگر پوست‌تان به طور معمولی خشك است، باید به دنبال خرید مرطوب كننده‌ای باشید كه حاوی اسید آلفا هیدروكسی است. این نوع مرطوب كننده به پوست كمك می‌كند تا رطوبت بیشتری تولید كند و خشكی آن برطرف شود. اگر پوست‌تان بیش از حد خشك است، باید از محصولات خاص دیگری كه رطوبت بیشتری ایجاد می‌كنند، استفاده كرد و یا با بكارگیری نوعی تكنولوژی كه در آن از اجسام كروی میكروسكوپی استفاده می‌شود، باعث افزایش رطوبت پوست شد.

این اجسام كروی بسیار ریز، لایه‌هایی از رطوبت و آب هستند كه در طول روز به آرامی ترشح می‌شوند و پوست را به طور مداوم مرطوب نگاه می‌دارند. یا اگر پوست‌تان چرب است، از یك مرطوب كننده سبك و ملایم استفاده كنید. به خاطر داشته باشید كه مرطوب بودن پوست با چرب بودن آن تفاوت بسیاری دارد و اگر پوست‌تان چربی بسیار زیادی هم داشته باشد، باز هم نیاز به مرطوب‌كننده دارید.

كرم ضدآفتاب بهترین محافظ پوست در برابر پیری

قبل از آنكه به فكر جراحی پلاستیك و استفاده از كرم‌های گرانقیمت ضد چروك پوست بیفتید و پیش از اقدام برای پوست خود، استفاده از كرم ضدآفتاب را شروع كنید. در حالی كه همه ما كرم ضد آفتاب را به عنوان یك محافظ خوب برای پیشگیری از خطر ابتلا به سرطان پوست می‌شناسیم، از یك ویژگی فوق‌العاده آن در جوان نگه داشتن پوست و جلوگیری از چین و چروك‌های زیاد پوست، غافلیم.

كرم ضدآفتاب هم جلوی اشعه‌های زیانبار نور خورشید را می‌گیرد و هم با اثرات زیانبار این اشعه‌ها كه باعث پیری و چین و چروك پوست می‌شوند، مقابله می‌كند. نور خورشید روی تولید كلاژن در پوست اثر می‌‌گذارد و بدون كلاژن، پوست سفتی و حالت خود را از دست می‌دهد، رطوبت آن از بین می‌رود، جوانی و طراوت آن كاهش می‌یابد و چین و چروك‌‌های روی پوست بیشتر و بیشتر می‌شوند. بنابراین متخصصان پوست استفاده از كرم‌های ضدآفتاب را بسیار توصیه می‌كنند.

قرار گرفتن روزانه در معرض نور مستقیم خورشید، بدون كرم ضدآفتاب، حتی به اندازه چند دقیقه، بعد از گذشت چند سال، تغییرات بسیار زیادی در پوست ایجاد می‌كند. نه تنها چین و چروك‌های روی پوست زیاد می‌شوند بلكه، لكه‌های ریز، خال‌ها و رگ‌های بسیار كوچك نیز روی پوست پدیدار می‌شوند. پوست خشن و زمخت می‌شود و حالت شل و ولی به خود می‌گیرد.

اما مصرف كرم ضدآفتاب از پوست در برابر تمام این آسیب‌ها محافظت می‌كند و می‌توانید با خیال راحت زمان طولانی‌تری را در برابر نور مستقیم خورشید قرار بگیرید. متخصصان پوست توصیه می‌كنند كه از كرم‌های ضدآفتاب با SPF، 15 به بالا استفاده كنید؛ زیرا تاثیر آنها در برابر نور مستقیم خورشید و آسیب‌های ناشی از آن بیشتر است.

آنها می‌گویند در صورت استفاده از لوازم آرایشی، هیچ‌گاه استفاده از ضدآفتاب را فراموش نكنید و قبل از هر كاری اول آن را روی پوست خود بمالید؛ بعد از پودر مورد نظر خود استفاده كنید تا از پوست‌تان محافظت بیشتری شود؛ زیرا پودرهای آرایشی نیز حاوی مقداری ضدآفتاب هستند...

 

برچسب ها: مراقبت از پوست، نگهداری از پوست، زیبایی پوست، ماسک پوست، پوست سالم، مرطوب کننده پوست، پوست زیبا تعداد بازديد: 845 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز