Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 20:42

3
آبان
نقش پروتئین در قوی نگهداشتن سالمندان

نقش پروتئین در قوی نگهداشتن سالمندان

از دست دادن ماهیچه، یکی از عوارض اجتناب ناپذیر سالمندی است که منجر به ضعف بدنی و مشکلات حرکتی در سالمندان می‌‌شود. مصرف به اندازه پروتئین یکی از روش‌‌های درمان آن است.

تحریریه گروه ترجمه زندگی آنلاین

از دست دادن ماهیچه، یکی از عوارض اجتناب ناپذیر سالمندی است که منجر به ضعف بدنی و مشکلات حرکتی در سالمندان می‌‌شود. مصرف به اندازه پروتئین یکی از روش‌‌های درمان آن است.

اما بنا بر پژوهش‌‌های اخیر، به نظر می‌‌رسد تقسیم پروتئین به طور مساوی بین سه وعده غذایی در روز در قدرت بخشیدن به ماهیچه‌‌ها در سالمندان موثرتر است.

محققان برای رسیدن به این نتیجه، تغذیه حدود 1800 زن و مرد سالم بین سنین 67 تا 84 سال (827 مرد و 914 زن) و توزیع پروتئین در غذای مصرفی شان را، به مدت 3 سال، بررسی کردند.

آنها مشاهده کردند افرادی که در تمام وعده‌‌های غذایی روزانه شان، به اندازه کافی و یکسان پروتئین مصرف کرده بودند، نسبت به کسانی که مقدار پروتئین مصرفی شان در تمام وعده‌‌ها یکسان نبود و به طور مثال شب‌‌ها بیش از صبح‌‌ها پروتئین مصرف کرده بودند، ماهیچه‌‌های قوی تری داشتند.


تمام بافت‌‌های بدن از جمله ماهیچه‌‌ها از پروتئین‌‌هایی که حاوی اسیدهای آمینه هستند، تشکیل شده‌اند.

اگر دریافت پروتئین کم شود، سنتز به درستی انجام نمی شود و این مساله منجر به از دست دادن توده‌‌های ماهیچه ای بدن می‌‌شود.

این تحقیق که بنا بر شواهد علمی صورت گرفته است، نشان می‌‌دهد افراد مسن تر باید در هر وعده غذایی، پروتئین بیشتری مصرف کنند زیرا بدن آنها برای سنتز پروتئین به اسیدهای آمینه بیشتری نیاز دارد.

یکی از اسیدهای آمینه ضروری که به نوساز و احیاء کننده پروتئین معروف است، لوسین می‌‌باشد.

برچسب ها: نقش پروتئین در بدنسازی، نقش پروتئین در بدن، نقش پروتئین وی در بدنسازی، نقش پروتئینها در بدن، نقش پروتئین ها، Protein تعداد بازديد: 1379 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز