Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 10:46

20
تیر
مبتلایان به دیسك حتما بخوانند (3)

مبتلایان به دیسك حتما بخوانند (3)

دوام دیسكوژل مادام‌العمر است و در اغلب موارد نیاز به تكرار ندارد و حتی اگر نیاز به تزریق مجدد داشته باشد منعی برای انجام آن وجود نخواهد بود.

 

پروفسور ژاك ترون فرانسوی استاد مسلم رشته Interventional Radiology و محقق و دانشمند برجسته و شناخته شده در دانشگاه‌‌های معتبر دنیا، مبتكر دیسكوژل در جهان است كه اینجانب نیز افتخار شاگردی ایشان را دارم تلاش كرد با ایجاد تغییراتی، ضمن استفاده از مزایای الكل، معایب و نواقص آن را برطرف كرده و به كیمیائی بنام دیسكوژل تبدیل كند.

در همین راستا تغییراتی در آن به وجود آورد و اتیل سلولز را به آن اضافه كرد. این ماده هیچ واكنش نامطلوب با عناصر بدن نداده، حساسیت و عارضه‌ای ندارد، در واقع خاصیت اتیل سلولز آن است كه وقتی با آب میان بافتی تماس پیدا می‌كند تبدیل به حالتی شبیه پنبه شده و مشكل نشت الكل را برطرف می‌كند و علاوه بر اینكه مسیر پارگی‌‌های دیسك را می‌‌بندد و جلوی انتشار واسطه‌‌های مولد درد را گرفته، اثر الكل را هم ماندگارتر می‌كند.

ایشان همچنین از فلز تنگستن با مقدار بسیار كم برای دیده شدن در حین و بعد از تزریق الكل استفاده كرد كه قابلیت انجام MRI دارد. در واقع این دانشمند بزرگ محلولی درست كرد كه وقتی وارد بدن می‌‌شود تبدیل به ماده پنبه‌ای با خواص فلزی شده كه به صورت یك ایمپلنت ماندگار عمل می‌كند.

حدود ٦ ماه است كه درمان از طریق دیسكوژل با مجوز وزارت بهداشت در ایران  انجام می‌‌شود و طبق آمار غیررسمی تا كنون بیش از یكصد بیمار از این طریق معالجه شده‌اند ضمن مقایسه آن با عمل جراحی باز در مورد میزان موفقیت آن نیز بفرمایید؟

به عقیده من دیسكوژل را نمیتوان در رده سایر روش‌های كم تهاجمی دیگر دانست چرا كه حد اقل یك سروگردن بالاتر از همه آن‌‌ها قرار دارد و از نظر كاهش هزینه‌‌های مالی، روحی، جسمی و استرس و نگرانی‌‌هایی كه بیمار با آن دست به گریبان است  هیچ نوع روش درمانی دیگری می‌‌تواند جایگاه آن را داشته باشد .

دوام دیسكوژل مادام‌العمر است و در اغلب موارد نیاز به تكرار ندارد و حتی اگر نیاز به تزریق مجدد داشته باشد منعی برای انجام آن وجود نخواهد بود، همچنین در صورتیكه به هر دلیل بیمار نیازمند انجام عمل جراحی باز شود، هیچ منعی نداشته، و مطلقاً موجب چسبندگی، تحلیل بافت‌‌های مجاور و... نخواهد شد؛ آمار موفقیت دیسكوژل در اروپا ٨٥ تا 6/91 درصد است و اگر در ایران بیشتر نباشد كمتر نیست چرا كه اینجانب و سایر همكارانی كه در زمینه این نوع درمان تبحر دارند وسواس خاصی در ارائه بهترین كیفیت كار داشته و خوشبختانه در حال حاضر آمار و درصد موفقیت موارد استفاده شده در ایران حتی از سایر كشورها بالاتر می‌باشد.

ذكر این نكته ضروریست كه مقالات استخراج شده در مورد نتایج اولیه استفاده از دیسكوژل در ایران در چند كنگره بین‌المللی داخلی، همچنین بصورت سخنرانی برای یك كنگره معتبر امریكائی و یك كنگره بین‌المللی در ابوظبی پذیرفته شده است.

لازم به ذكر است كه در حال حاضر این عمل توسط تعدادی از پزشكان متبحر و سرشناس، كه هر كدام در حیطه كاری خویش در زمره  بهترین‌‌ها هستند در بیمارستان‌‌های  خاصی در تهران و شیراز انجام می‌‌شود.

ازجمله مزایای دیگر دیسكوژل می‌‌توان به كاهش قابل توجه ریسك‌‌های بیهوشی و عمل باز، كاهش قابل توجه استرس عمل و عدم نیاز به دستكاری و آسیب عناصر تشكیل دهنده كانال نخاعی و عضلات اشاره كرد، از طرفی دیگر هزینه‌‌های بیمارستانی كه به واسطه عمل باز به بیمار و سیستم‌‌های بهداشتی تحمیل می‌‌شد شامل هزینه عمل، تخت، مصرف سرم و داروهای بیهوشی و آنتی بیوتیك، سرنگ و غیره به شدت كاهش می‌‌یابد و به عبارت دیگر وابستگی‌‌های داروئی آن هم در شرایط فعلی بشدت كاهش می‌‌یابد.

چه توصیه‌ای به بیمارانی كه حالا با خواندن مطالب این مجله، درمان از طریق تزریق دیسكوژل را می‌شناسند و از عمل جراحی باز هم واهمه دارند، می‌كنید؟

به نظر من درصد بالایی از بیمارانی كه قرار است تحت عمل جراحی قرار گیرند می‌‌توانند با این روش ساده درمان شوند و یا حداقل می‌‌توانند این روش را قبل از عمل امتحان كنند. باید توجه داشت كه در این نوع روش درمانی با آزاد كردن نخاع دردهای مربوط به دیسك از بین می‌‌برد و همچنین با آزاد سازی نخاع و ریشه‌‌های عصبی، خطر آسیب‌های ناشی از فشردگی نخاع را برطرف می‌‌سازد.

نكته مهمی كه باید به آن اشاره كنم این است كه بیمارانی كه دچار مشكل در دفع ادرار و مدفوع و سستی عضلات هستند خصوصا اگر تازه و پیشرونده باشند از این طریق قابل درمان نیستند.

لازم است این نكته را ذكر كنم كه تنها شركت تولید كننده Discogel در دنیا، شركت Gelscom فرانسه است و چون این محصول در مدت كوتاهی نتایج بسیار درخشانی داشته است متاسفانه برخی افراد سودجو به روش‌‌های مختلف سعی در استفاده از نام این محصول در درمان‌‌های غیراصولی خود داشته‌اند كه به بیماران توصیه می‌كنم دقت كنند كه مواد دیگری را به جای دیسكوژل استفاده نكنند.

 

 

 

برای خواندن بخش اول- مبتلایان به دیسك حتما بخوانند- اینجا کلیک کنید.

برای خواندن بخش دوم- مبتلایان به دیسك حتما بخوانند- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: درمان دیسک کمر، ایمپلنت، دیسكوژل، پارگی‌‌های دیسك، فشردگی نخاع، سستی عضلات تعداد بازديد: 1636 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز