Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 02:44

29
دی
پيري چشم، خداحافظ! (2)

پيري چشم، خداحافظ! (2)

بعد از عمل بیمار زیاد نباید دراز بكشد و هنگام دراز كشیدن نیز بهتر است زیر سرش کمی بلندتر باشد تا شیب بدن بیشتر شود.

 

نوع بیهوشی

این عمل با سه روش بی‌حسی موضعی، نیمه‌بیهوشی و بیهوشی كامل قابل انجام است. در انتخاب نوع بیهوشی، نظر بیمار لحاظ خواهد شد. بی‌حسی موضعی مثل حالتی است که در دندانپزشکی استفاده می‌شود. در این روش ماده بی‌حس‌كننده لیدوکائین فقط در محل عمل (اطراف پلک) تزریق می‌گردد. بدیهی است با این کار پلک بی‌حس می‌شود و بیمار دردی احساس نخواهد کرد؛ اما اضطراب او به قوت خود باقی است.

در روش نیمه‌بیهوشی علاوه بر اینکه اطراف پلک توسط جراح بی‌حس می‌شود، متخصص بیهوشی نیز از طریق رگ داروهای ضد درد و ضد اضطراب را به بیمار تزریق می‌کند. این داروها بیمار را به خواب عمیق و خوشایندی می‌برند. بدیهی است در این حالت او نه دردی دارد و نه اضطراب و استرسی.

روش عمل: پلك‌های فوقانی و تحتانی را می‌توان به‌طور مجزا یا همزمان جراحی کرد.

پلک بالا: برش درست روی چین طبیعی پلك داده می‌شود؛ لذا احتمال اینكه بعد از عمل جای برش روی پلك‌ها باقی بماند، بسیار کم است. بعد از برداشتن پوست و نسج زیرپوستی، درصورت لزوم، كیسه‌های چربی نیز برداشته و محل برش با نخ بسیار نازكی دوخته می‌شود.

پلک پایین: اگر میزان پف پلک پایین و بیرون‌زدگی چربی‌های آن زیاد باشد، محل برش کاملاً زیر خط مژه‌ها خواهد بود تا جای اسکار آن مشخص نباشد. در این صورت علاوه بر خارج کردن چربی‌های اضافی، می‌توان پوست اضافی پلک را نیز چید. اما اگر میزان بیرون‌زدگی چربی‌ها خیلی زیاد نبوده و پوست پلک نیز در حد معمول باشد، می‌توان چربی‌ها را از طریق برش سطح داخلی پلک خارج کرد. مزیت این روش آن است که روی پوست هیچ برشی ایجاد نمی‌شود و بهبودی و ترمیم آن نیز سریع تر خواهد بود.

مدت عمل: چهار پلك حدود 2 ساعت.

بعد از عمل ممکن است اطراف چشم قدری متورم و کبود شود. خشکی چشم نیز معمول است که برای برطرف کردن آن می‌توان از قطره اشک مصنوعی استفاده کرد. تورم و کبودی اولیه ظرف یکی دو هفته برطرف می‌شود؛ اما چند ماه طول می‌کشد تا نتیجه نهایی عمل ظاهر گردد. محل برش جراحی به تدریج کمرنگ می‌شود و ممکن است تا یکسال طول بکشد تا محل برش به‌طور کامل محو شود. نتیجه عمل دائمی است؛ با این وجود، زمان در حال گذر است و بدیهی است مرور زمان می‌تواند روی تمام بدن از جمله پلك‌های عمل‌شده نیز تأثیر بگذارد.

نكاتی كه بیمار باید بداند

1-‌ دو هفته قبل از عمل نباید داروهایی مثل بروفن، ایندومتاسین، پیروكسیكام و مفنامیك اسید مصرف شود و چنانچه به هر دلیلی به مسكن نیاز بود، فقط از استامینوفن ساده یا كدئینه می‌توان استفاده كرد.  2- قبل از ورود به اتاق عمل، آرایش چهره بیمار باید كاملاً پاك شود.  3- بعد از عمل روی چشم‌ها پانسمان نخواهد شد و چشم‌های بیمار باز خواهد بود. 4- بعد از عمل باید به مدت سه روز از قطره اشك مصنوعی استفاده گردد. 5- بیمار باید به مدت یك هفته آنتی‌بیوتیك مصرف کند. 6- تا 24 ساعت پس از عمل، از كمپرس سرد استفاده می‌شود. بدین منظور می‌توان چند تكه كوچك یخ را در یک كیسه فریزر ریخته، در آن را بست و کیسه را روی صورت قرار داد و یا بسته‌های مخصوص کمپرس سرد که حاوی ژل است، از داروخانه نمود، آن را در فریزر قرار داد تا منجمد شود و سپس استفاده کرد.
7– بعد از عمل بیمار زیاد نباید دراز بكشد و هنگام دراز كشیدن نیز بهتر است زیر سرش کمی بلندتر باشد تا شیب بدن بیشتر شود. این كار باعث می‌شود كبودی و تورم به حداقل برسد. 8- شش روز پس از عمل، بخیه‌ها کشیده می‌شود. 9- اگر بیمار یکی دو روز بعد از عمل دچار چشم درد و یا افت بینایی شد، باید فوراً با پزشک خود تماس بگیرد.

 

 

براي خواندن بخش اول- پيري چشم، خداحافظ!- اينجا كليك كنيد.

برچسب ها: چشم درد، خشکی چشم، عمل پلك چشم، نكاتي بعد از عمل چشم، نوع بيهوشي در عمل چشم تعداد بازديد: 760 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد اين مقاله چيست؟

فیلم روز
تصویر روز