Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 12:04

11
خرداد
هشدار‌های پنهانی قلب (2)

هشدار‌های پنهانی  قلب (2)

تمام ظروف پلاستیكی را كه در آنها آب می‌نوشید، دور بیندازید.

 

میگرن

 سردرد می‌تواند به درد قلب نیز منجر شود. زنانی كه سردردهای شدید و میگرن دارند و این مسأله دست‌كم ماهی یك‌بار برای‌شان پیش می‌آید، دو برابر بیشتر از دیگران در معرض پیشرفت و بروز بیماری‌های قلبی هستند.

دكتر «آلوارزم» می‌گوید: «عدم گردش مناسب خون در بدن سبب بروز سردردهای شدید می‌شود و این موضوع نیز می‌تواند به بیماری بینجامد.» بنابراین این هشدار نباید نادیده گرفته شود و بعد از بروز سردرد شدید حتماً به پزشك مراجعه كنید تا مورد آزمایش قرار بگیرید.

 نوشیدن آب از ظروف پلاستیكی

 تمام ظروف پلاستیكی را كه در آنها آب می‌نوشید، دور بیندازید. براساس پژوهش‌های جدید، مواد شیمیایی موجود در این ظروف و بطری‌ها (بیزفنول A) می‌توانند نوعی مولكول مشابه استروژن تولید كنند كه برای قلب زنان مضر است. دكتر «آلوارزم» می‌گوید: «بیزفنول A مقدار استروژن را بسیار افزایش می‌دهد و بدن را از مزایای استروژن محروم می‌كند.»

بهتر است تمام ظروف پلاستیكی را با ظروف شیشه‌ای تعویض كنید. ظروف سرامیكی استیل و شیشه‌ای این مشكل را ندارند. حتی اگر این ظروف را در معرض حرارت و گرمای مایكروفر قرار ندهید، باز هم برخی مواد شیمیایی از آنها وارد غذا و آب می‌شود.

استرس شدید

 جر و بحث‌های گاه و بیگاه كه بین زن و شوهرها به وجود می‌آید، زنان را در معرض بیماری‌های قلبی قرار می‌دهد. براساس پژوهش‌ها گروهی از دانشمندان دانشگاه اُتا، زنانی كه از این استرس‌های شدید رنج می‌برند، بیشتر در معرض خطر هستند. تفاوت در هورمون‌ها و نحوه برخورد هر جنس با استرس و موارد تشنج‌زا، دلیل دور بودن آقایان از این شرایط را روشن می‌كند؛ یعنی قرار گرفتن آقایان در وضعیت مشابه، آنها را در معرض خطر بیماری‌های قلبی قرار نمی‌دهد.

قلب زنان با قلب مردان فرق دارد. جریان خون در آنها و گیرنده‌های هورمون‌های خاص در این دو جنس متفاوت است. یك نفس عمیق بكشید. استرس شما می‌تواند منجر به افزایش فشار خون و بیماری قلبی- عروقی و حتی افسردگی شود. دكتر «آلوارز» به بیمارانی كه نمی‌توانند استرس‌های خود را مهار كنند، توصیه می‌كند: «همه ما انسان‌ها در زندگی خود دچار سختی‌ها و بحران‌هایی می‌شویم؛ اما همیشه روش‌هایی برای مقابله با آنها و كاهش اثرات ناشی از آنها وجود دارد.

سعی كنید با این شیوه‌ها آشنا شوید؛ مثلاً با ورزش كردن، تمرین یوگا و مدیتیشن می‌توان تا حدود زیادی این كار را انجام داد. با همسر خود صحبت كنید تا با جر و بحث‌ها و جدل‌های بی‌جا موجب ایجاد استرس بیشتر نشود. استرس همیشه از دو كانال وارد شده و بروز بیماری‌های قلب و عروق را افزایش می‌دهد.

هنگام استرس هورمون‌های شیمیایی نظیر اپی‌نفرین ترشح و باعث تنگی عروق قلب می‌شود و از طرف دیگر موجب كاهش تحرك فعالیت جسمی و ورزش می‌گردد.

عوامل خطرساز در بیماری‌های قلبی- عروقی

وقتی كه هر یك از رگ‌های قلب تنگ و باریك شود، اكسیژن كافی به سلول‌های قلب نمی‌رسد. عوامل اصلی این وضعیت عبارتند از: سیگار كشیدن و مصرف دخانیات، بالا بودن فشار خون، سابقه خانوادگی، سابقه حمله قلبی و یا سكته مغزی، شخصیت تهاجمی و ناشكیبا و پراسترس  افزایش زیاد وزن و چاقی  ورزش نكردن  مصرف روغن‌های ناسالم  تغذیه نامناسب  مصرف خودسرانه برخی داروها  آلودگی هوا (عدم رسیدن اكسیژن كافی به قلب).

 

برچسب ها: میگرن، فشار خون، حمله قلبی، سردردهای شدید، استرس شدید، عوامل بیماری های قلبی، روغن‌های ناسالم تعداد بازديد: 635 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز