Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 14:11

27
مهر
درمان سرطان پروستات و بروز سرطان روده

درمان سرطان پروستات و بروز سرطان روده

دانشمندان با تحقیقاتی كه روی حیوانات انجام دادند، دریافتند كه ترشح هورمون‌های مردانه فرد را در برابر سرطان روده محافظت می‌كند و جلوگیری از ترشح آن، موجب افزایش احتمال ابتلا به سرطان پروستات می‌شود.

تحریریه مجله دنیای سلامت

 

درمان سرطان پروستات و بروز سرطان روده 
مردانی كه برای معالجه سرطان پروستات تحت درمان هستند، در معرض خطر ابتلا به سرطان روده می‌باشند. در معالجه سرطان پروستات با از بین بردن اندروژن یا ADT، تولید هورمون مردانه تستسترون، متوقف می‌شود و از این طریق سرطان پروستات از بین می‌رود. ADT به طور گسترده‌ای برای معالجه بیماران مبتلا به سرطان پروستات به كار گرفته می‌شود، ولی با این روش، امكان بروز بیماری‌هایی از قبیل دیابت و چاقی مفرط كه از عوامل اصلی سرطان روده می‌باشند، بیشتر می‌شود. ماه گذشته FDA، استفاده از شیوه درمانی ADT را برای بیماران مبتلا به سرطان پروستات محدود كرد، زیرا داروهایی كه در این شیوه درمانی مورد مصرف قرار می‌گیرند (لوپرن، زولادكس، ترلاستار و الیگارد)، موجب افزایش خطر دیابت و بیماری‌های قلبی می‌شوند. دانشمندان با تحقیقاتی كه روی حیوانات انجام دادند، دریافتند كه ترشح هورمون‌های مردانه فرد را در برابر سرطان روده محافظت می‌كند و جلوگیری از ترشح آن، موجب افزایش احتمال ابتلا به سرطان پروستات می‌شود.

به همین منظور گروهی از دانشمندان تحقیقات خود را روی صدهزار مرد مسن كه به سرطان پروستات دچار بودند و تحت درمان قرار داشتند، آغاز كردند و پس از گذشت مدتی دریافتند كه میزان ابتلا به سرطان روده در افرادی كه از طریق ADT درمان می‌شدند، نسبت به دیگران 30 تا 40 درصد بیشتر است. هر چه طول دوره درمان ADT طولانی‌تر باشد، خطر بروز سرطان روده نیز بیشتر می‌شود. طبق آمار 2/2 درصد از افرادی كه سرطان پروستات دارند، از طریق ADT و 2/3 درصد از طریق عمل جراحی مورد معالجه قرار می‌گیرند. بنابراین پیش از اقدام به معالجه خود از طریق ADT بهتر است همه جوانب را در نظر بگیرید.

 

برچسب ها: سرطان، سرطان پروستات، سرطان روده، جلوگیری از سرطان، عوامل سرطان تعداد بازديد: 1073 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز