Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 15:47

21
مرداد
گفتگو با فریبا متخصص بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر، رادیو و تلویزیون (1)

گفتگو با فریبا متخصص بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر، رادیو و تلویزیون (1)

فریبا متخصص از جمله بازیگران چشم سبز سینمای ایران بود که هیچگاه به سمت ستاره بودن نرفت و از تیتر یک بودن و در کانون خبرها قرار گرفتن دوری کرد؛ این هم گفتگو با فریبا متخصص

احمد محمداسماعیلی 

 

شاید به همین دلیل بود که با هوشمندی توانست انواع و اقسام نقش‌‌ها را بازی کند و بر خلاف خیلی از همنسلانش که این روزها خانه نشین هستند همچنان در قاب نقره ای ، قاب کوچک و پرده نمایش پر کار و اثرگذار است. 

بازیگر متین و محجوبی که سوای توانایی‌‌هایش در بازیگری یک انسان به مفهوم واقعی است و همواره سعی می‌‌کند با وقار و البته توأم با احترام متقابل با مخاطبانش برخورد داشته باشد. 

فریبا متخصص فارغ‌التحصیل جامعه شناسی است و فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۶۰ با تئاتر آغاز کرد؛ او فعالیت خود را در تلویزیون و رادیو از اوایل دهه شصت آغاز کرد و در سال ۱۳۷۰ به عرصه سینما راه یافت.

 "سایه تنهایی"، "به كجا چنین شتابان"، "بوی غریب پاییز"، "سیب سرخ حوا"، "روزی كه خواستگار آمد"، "ماه پیشونی"، "شنگول و منگول"، "سایه تنهایی"،"باغ گیلاس" ، "تولدی دیگر" ،"آوای فاخته"، "زمانه"، "ملکوت" ، "ایران برگر" و "شهرزاد" از جمله کارهای مهم کارنامه بایگری متخصص هستند.

 وی بازیگر حرفه‌‌ای رادیو است و علاوه بر دریافت جوایز متعدد بازیگری درزمینه‌‌های گوناگون ، تاكنون بیش از 9 جایزه داخلی و بین‌المللی را نیز بخاطر فعالیت‌های رادیویی‌اش دریافت كرده است.

فریبا متخصص اواخر سال قبل به خاطر بازی در نمایش‌‌های "طپانچه خانه" به کارگردانی شهاب‌الدین حسینی و "هیچ کس نبود بیدارمان کند" به کارگردانی پیام دهکردی برنده جایزه بهترین بازیگرازجشنواره تئاترفجر شد وهمچنین مورد تقدیر در جشنواره تولیدات رادیویی قرار گرفت.

این بازیگر زن ۵ خواهر و برادر و یک پسر 22 ساله دارد به نام پوریا پور بهرامی که در زمینه بازیگری فعالیت دارد. پوریا در کارهایی مانند «در چشم باد» به همراه مادر خود بازی کرده است.

با فریبا متخصص در باره زندگی حرفه‌ای اش گفتگو کرده‌ایم.

جزو بازیگرانی هستید که به زندگی خانوادگی خویش به اندازه زندگی حرفه‌ای بها داده‌اید و فرزند پسری هم دارید که تجربه بازیگری هم داشته است. از فرزندتان بگویید و اینکه او نیز می‌‌خواهد بازیگری را ادامه دهد؟

 "پوریا" پسرم بی‌علاقه به بازیگری نیست و در زمینه بازیگری فعالیت داشته است و چند تجربه خوب مثل بازی در سریال "در چشم باد" داشته است و در چند کار به کارگردانی کمال تبریزی بازی هم داشته است ولی این خودش است که باید تصمیم بگیرد که می‌‌خواهد بازیگری را ادامه دهد یا نه. از نظر من استعداد این کار را دارد.

بعد از سال پرکاری که پشت سر گذاشتید مجددا درگیر کار در یک فیلم سینمایی شده‌اید. از کار تازه‌تان بگویید.

بعد از مدتی پرکاری که تا ابتدای سال جدید هم ادامه داشت و نزدیک به دوماه درگیر بازی در سریال "قرعه" بودم در اواخر فصل بهار سفری رفتم تا تمدید روحیه‌ای انجام بدهم و با انرژی به خانه برگشتم و این روزها هم در فیلم "آباجان" به کارگردانی‌‌ هاتف علیمردانی بازی دارم که لوکیشن فیلم در شهر زنجان است. 

چه نقشی را در "آباجان" بازی می‌‌کنید؟

 نقش یک زن آذری زبان سنتی، مظلوم و ساکت که همسر دوم مردی منتفذ و پولدار است. زنی که به سرنوشت مختوم این نوع زن‌ها تن در داده است.

"نازخند" نقشی که در "آباجان" بازی می‌‌کنم ، نقشی رئالیستی است و مابه‌ازاهای زیادی دارد و برای بازی در این نقش به سراغ استفاده از لهجه نرفتم. 

تیم متفاوت و خوبی در "آباجان" بازی دارند.

 بله، نقش همسرم را محمود نظرعلیان و نقش هوویم را  فاطمه معتمدآریا بازی می‌‌کند.

از آن طرف شهر زنجان به لحاظ جغرافیایی شهر زیبا و بکری است و همین جذابیت بصری کار را بالا می‌‌برد. ضمن اینکه باعث می‌‌شود در مواقع بیکاری سری به اماکن تاریخی زنجان بزنم مثلا چند روز قبل به سلطانیه رفته بودم. 

*سال قبل، سال خوبی را پشت سر گذاشتید؛ فیلم پرمخاطب "ایران برگر" را روی پرده داشتید، در سریال پرمخاطب "شهرزاد" ایفای نقش کردید و همچنین در سریال نوروزی "قرعه"؛ از آن طرف بهترین بازیگر جشنواره تئاتر فجر شدید و در جشنواره تولیدات رادیویی هم مورد تقدیر قرار گرفتید.

این موفقیت‌ها چقدر برایتان مهم است؟

سال قبل جزو پرکارترین سال‌‌های دوران بازیگریم بود و خوشبختاته تعداد زیادی گزینه خوب کاری به من پیشنهاد شد و با میل و اشتیاق بازیشان کردم.

زمانی هم فرا می‌‌رسد که باید مدتها منتظر نقش خوب بمانم و البته این هم جزو ویژگی‌های حرفه ماست...

 

 

برای خواندن بخش دوم -گفتگو با فریبا متخصص بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر، رادیو و تلویزیون- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: گفتگو با بازیگران، مصاحبه با هنرمندان، بازیگر تلویزیون، رادیو، هنرمندان سینما، فریبا متخصص، بازیگر پیشکسوت سینما، بازیگر تئاتر تعداد بازديد: 2135 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز